Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530da jarrupoljin juntturassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #16
    tiukkahan se on ku perkele,mutta ei ole muuten kiinni kun niillä klipsuilla,ite väänsin säiliötä kuskinpuolellepäin.
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      #17
      Jeps, aamulla rohkaisin mieleni ja revin vaan tarpeeks kovasti niin lähtihän se irti. Nyt on päivän ollu kuivamassa tehostin ja aikapaljon on päivän aikaan siitä vettä ravisteltu pois, jos sen vielä illanaikaan kun vielä olisi jonkin aikaa puhaltimen edessä niin sit asenteleis paikalleen.

      Eteen ollaan vaihtelemassa kaikki nivelet niin katkesipa sitten raidetangonpää sisemmästä päästä siitä pallon juuresta, onkohan ne tosiaan niin heikkoja kun ei kestänyt vääntöä juuri yhtään...

      Onneksi on vielä omassa "varastossa" sisemmät päätkin niin saa vielä korjattua senkin, toisella puolen olla sit sen verran varovaisempi...
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #18
        Originally posted by OneAndOnly View Post
        Eteen ollaan vaihtelemassa kaikki nivelet niin katkesipa sitten raidetangonpää sisemmästä päästä siitä pallon juuresta, onkohan ne tosiaan niin heikkoja kun ei kestänyt vääntöä juuri yhtään...
        Jos esim. iskareita vaihdettaessa napaa painetaan väkisin alaspäin iskaritolpan saamiseksi pyöräkotelon ulkopuolelle (irrottamatta raidetangon kiinnityksiä), se raidetangon sisäpää vääntyy herkästi juuri siitä pallon tyvestä. Se kohta on niin ohut, että ei hirveitä poikittaisia voimia kestä. Normaalissa käyttötarkoituksessaan kuormittava voima sille on lähinnä aksiaalinen.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          #19
          No niin nivelet/jarrulevyt/palat on vaihdeltu ja jarrutehostin kuivailtu.
          Seurauksia, jarruvalot palaa kokoajan ja ajotietokone ilmoittaa että check brake lights ja ajonhallinta/luistonesto on mykkänä ja siitä valo palaa mittaristosta...jes...

          Eli huomenna tutkimaan että mistä nyt kiikastaa...
          Äkkivisioita kellään?

          Jotain positiivista kuitenkin enää ei valita check brake liningsiä...
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • OneAndOnly
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 441
            • Nurmes

            #20
            Olisiko kenelläkään arvausta mistä jarruvalojen kokoajan palaminen voisi johtua? Vikakoodit katsoin niin taisi olla jotain open wire tai open circuit maininta jossain. Tämä vika siis tuli kun vaihdoin jarrulevyt,palat,kulumisanturit ja sitten irroitettiin se tehostin ja kuivailtiin se ja laitettiin takaisin.
            näillä mennään:
            Bmw e46 320d
            Suzuki Hayabusa 1300R

            Ex:
            Volvo XC70 D5 AWD -10
            Volvo V70 D5 -02
            Volvo V70 T5 -98
            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
            -----------------------------

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by OneAndOnly View Post
              Olisiko kenelläkään arvausta mistä jarruvalojen kokoajan palaminen voisi johtua? Vikakoodit katsoin niin taisi olla jotain open wire tai open circuit maininta jossain. Tämä vika siis tuli kun vaihdoin jarrulevyt,palat,kulumisanturit ja sitten irroitettiin se tehostin ja kuivailtiin se ja laitettiin takaisin.
              Olisikohan polkimen kytkin vinksallaan.

              Comment

              • OneAndOnly
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 441
                • Nurmes

                #22
                Do dii,vika on siinä että jarrupoljin ei palaudu tarpeeksi ja näin ollen ei yllä siihen anturiin mistä jarruvalo saa tunnisteen. Taitaa kuitenkin sitä vettä/jäätä olla vieläkin siellä tehostimessa ja se estää nyt sen polkimen palautumisen. Perskeles... Entäs sitten toi ajonhallinta kun sekin sekosi tässä samassa rytäkässä niin voisiko se johtua siitä että aurauskulmat on tarpeeksi pielessä kun raidetangonpäät vaihdettiin kans,huomenna vasta aika säätöön. Häiriövalo syttyy vasta noin kilometrin ajon jälkeen paikallaan ollessa ei syty.
                näillä mennään:
                Bmw e46 320d
                Suzuki Hayabusa 1300R

                Ex:
                Volvo XC70 D5 AWD -10
                Volvo V70 D5 -02
                Volvo V70 T5 -98
                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                -----------------------------

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by OneAndOnly View Post
                  Do dii,vika on siinä että jarrupoljin ei palaudu tarpeeksi ja näin ollen ei yllä siihen anturiin mistä jarruvalo saa tunnisteen. Taitaa kuitenkin sitä vettä/jäätä olla vieläkin siellä tehostimessa ja se estää nyt sen polkimen palautumisen. Perskeles... Entäs sitten toi ajonhallinta kun sekin sekosi tässä samassa rytäkässä niin voisiko se johtua siitä että aurauskulmat on tarpeeksi pielessä kun raidetangonpäät vaihdettiin kans,huomenna vasta aika säätöön. Häiriövalo syttyy vasta noin kilometrin ajon jälkeen paikallaan ollessa ei syty.
                  No voi vaikuttaa vaikka tuo jarrun "päällä" oleminenkin tuohon.
                  Ja jos kulmat ovat ihan mitä sattuu niin luistavathan ne renkaat.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1640
                    • Vähäkyrö

                    #24
                    Mulla siinä polkimen kanssa ähellyksessä luiskahti se polkimen anturi Paikoiltaan. En muista menikö se edellä vai tuliko taaksepäin, mutta jommin kummin. Eli tarkasta se ennen ku hätiköit muuta.

                    Comment

                    • OneAndOnly
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 441
                      • Nurmes

                      #25
                      anturi oli minultakin luiskahtanut pois paikoiltaan niin ei se poljin yltänyt siihen. Nyt vaan jännyyllä katsomaan että syttyykö ajonhallinanvalo uudelleen kun lähtee ajelemaan. Torstaina olis aika takapyöränlaakerin vaihtoon,ei hirveän kestävä ollu kun viime keväänä vaihtoivat avainvaunulla molemmat laakerit ja nyt toinen jo ihan väljä... Toinen oli orkkisosa ja toinen motonetin.
                      näillä mennään:
                      Bmw e46 320d
                      Suzuki Hayabusa 1300R

                      Ex:
                      Volvo XC70 D5 AWD -10
                      Volvo V70 D5 -02
                      Volvo V70 T5 -98
                      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                      -----------------------------

                      Comment

                      • E.K.
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 494
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by OneAndOnly View Post
                        anturi oli minultakin luiskahtanut pois paikoiltaan niin ei se poljin yltänyt siihen. Nyt vaan jännyyllä katsomaan että syttyykö ajonhallinanvalo uudelleen kun lähtee ajelemaan. Torstaina olis aika takapyöränlaakerin vaihtoon,ei hirveän kestävä ollu kun viime keväänä vaihtoivat avainvaunulla molemmat laakerit ja nyt toinen jo ihan väljä... Toinen oli orkkisosa ja toinen motonetin.
                        Motonetin

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #27
                          Originally posted by OneAndOnly View Post
                          Nyt vaan jännyyllä katsomaan että syttyykö ajonhallinanvalo uudelleen kun lähtee ajelemaan.
                          Eiköhän se pala, kunnes saat ohjauskulmat suoraan. Mikäli palaa vielä tämänkin jälkeen ajat INPA:lla ohjauskulma-anturin kalibroinnin, sitten sammunee...
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • OneAndOnly
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 441
                            • Nurmes

                            #28
                            Ajonhallinta toimi ainakin äsken kun n.20km ajelin, eli nyt ei olis kuin se pyöränlaakerin vaihto homma niin äkkiä sen jälkeen katastukseen ennenkuin joku uus vikavalo syttyy...

                            Historia siinä laakerinvaihdossa on sellainen että alunperin minulla oli motonetin laakerit kun vein auton avainvaunulle että vaihtaavat laakerit siellä, niin asentaja oli vahinkossa laittanut toisen laakerin väärinpäin pesäänsä niin se oli vissiin siinä särkynyt ja joutuivat laittamaan orkkislaakerin siihen tilalle.

                            Tuli vaan sit mieleen että ei kai se pesä olisi vioittunut kun se laakeri on väärin päin siinä käytetty ja sillä on mennyt nyt pilalle. Noh,torstainahan se selviää kun kuulema purkamalla saavat selville onko heidän laakeri vai motonetin.

                            Toivottavasti eivät nyt "linssiin" viilaa ja sano että ei ole heidän laakeri vaikka olisikin...
                            näillä mennään:
                            Bmw e46 320d
                            Suzuki Hayabusa 1300R

                            Ex:
                            Volvo XC70 D5 AWD -10
                            Volvo V70 D5 -02
                            Volvo V70 T5 -98
                            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                            -----------------------------

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1640
                              • Vähäkyrö

                              #29
                              Originally posted by schwarze View Post
                              Eiköhän se pala, kunnes saat ohjauskulmat suoraan. Mikäli palaa vielä tämänkin jälkeen ajat INPA:lla ohjauskulma-anturin kalibroinnin, sitten sammunee...
                              Onko muka e39:ssä sellanen :think

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Originally posted by Samppae39 View Post
                                Onko muka e39:ssä sellanen :think
                                No on jos DSC
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎