Ja tässäkin samassa puhutaan ilamstoinnista ja lämmityksestä. ei kait se voi olla niin vaikeaa nykyajan pojillakaan kokeilla sitä, mistä ilmaa tulee ja millä volyymillä kun niitä nappuloita painelee ? Ilmastointia ei talvella suomessa tarvita...ainakaan täällä pohojosessa...lämppäri on mitä tarvitaan. Nämä keskustelut löytyy kun viitsii kaivella....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Talviajossa + #5,8,9,24,28,32,38
Collapse
X
-
Laitetaas pari havaintoa viime talvelta. Esson puikkoa tuli kokeiltua ovien tiivisteisiin. En ole täysin vakuuttunut sen hyödystä. Ainakaan sitä oven yläreunan karvatiivistettä ei kannata tuolla puikolla käsitellä. Se mössö jäätyy ja jää kiinni koriin. Puhdistin nyt kaikki tiivisteet ja karvatiivisteetkin juuri bmw:n silikoninpoistoaineella ja kokeilen tulevan talven ilman mitään puikkoa. Paras keino estää jäätyneet tiivisteet viime talvena oli hankkia 1400 W defan sisätilanlämmitin, joka juuri kerkeää 2 tunnissa sulattaa ikkunat ja jäätyneet tiivisteet ja ovi aukeaa. Ihmettelen kyllä, kuinka coupe-tyypit pärjäävät talven yli, ellei käytössä ole halli tai katos. Jos tuntuu, että sivuikkunoille ei riitä ajossa puhallusta ja ne tahtovat huurtua, kannattaa kääntää kojelaudan keskellä olevia räppänöitä pienemmälle, jolloin ikkunoille menee enemmän ilmaa. Takaovia ei kannata kovalla pakkasella avata ollenkaan, ellei ole ihan pakko, koska niitä ei välttämättä saa enää kiinni. Huohottimen jäätymisen ehkäisemiseksi keula kannattaa tukkia telttapatjalla ja lyhyet työmatkat kannattaa ajaa pienemmillä vaihteilla, esim. jättää 5. vaihteen kokonaan käyttämättä.Last edited by Bomb5; 28-10-2012, 16:17.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostLaitetaas pari havaintoa viime talvelta. Esson puikkoa tuli kokeiltua ovien tiivisteisiin. En ole täysin vakuuttunut sen hyödystä. Ainakaan sitä oven yläreunan karvatiivistettä ei kannata tuolla puikolla käsitellä. Se mössö jäätyy ja jää kiinni koriin. Puhdistin nyt kaikki tiivisteet ja karvatiivisteetkin juuri bmw:n silikoninpoistoaineella ja kokeilen tulevan talven ilman mitään puikkoa. Paras keino estää jäätyneet tiivisteet viime talvena oli hankkia 1400 W defan sisätilanlämmitin, joka juuri kerkeää 2 tunnissa sulattaa ikkunat ja jäätyneet tiivisteet ja ovi aukeaa. Ihmettelen kyllä, kuinka coupe-tyypit pärjäävät talven yli, ellei käytössä ole halli tai katos. Jos tuntuu, että sivuikkunoille ei riitä ajossa puhallusta ja ne tahtovat huurtua, kannattaa kääntää kojelaudan keskellä olevia räppänöitä pienemmälle, jolloin ikkunoille menee enemmän ilmaa. Takaovia ei kannata kovalla pakkasella avata ollenkaan, ellei ole ihan pakko, koska niitä ei välttämättä saa enää kiinni. Huohottimen jäätymisen ehkäisemiseksi keula kannattaa tukkia telttapatjalla ja lyhyet työmatkat kannattaa ajaa pienemmillä vaihteilla, esim. jättää 5. vaihteen kokonaan käyttämättä.
Tuota vois kokeilla! Joskus kyselin täältä ja tuota suositeltiin. Etiketti ei ole pullossa enää sama.Itselläni on paripulloa, mutta en ole vielä kokeillut tiivisteihin!
Tuolla keskustelua.
Last edited by janke; 28-10-2012, 16:36.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Omassa 523i:ssä alkoi näin kylmempien ilmojen tultua käymään niin ettei lämpömittari enää noussut keskiasentoon. Tilasin orginal teile 92 asteisen termostaatin ja nyt vaihdon jälkeen nousee viisari nätisti keskiasentoon ja pysyy siinä, sekä lämmitä riittää kabiinissa mukavasti. Eli ehdottomasti kannattaa aina laittaa hiukan lisää rahaa ja hommata se laadukas termostaatti.I Believed I Would Die.
Comment
-
-
Kokeilua...
Autossa on uusittu jäähdytysjärjestelmä,termari ym. ja ajelen pääsääntöisesti lyhyitä pyrähdyksiä niin että, lämmöt ei aina kerkeä nousta paljoa(töhnää kertyy) ja keulassa on tuo tavismallia avarampi "M5"-puskuri, joten tukin tuosta vielä alaritilää jonkin verran mustalla muovilevyllä >> tyyliin<<...on muuten muovilevyllä ja nipareilla hintaa
Last edited by mijuko; 30-12-2012, 19:55.
Comment
-
-
Originally posted by mijuko View PostSitä varten tuon lähinnä rustasin. Varsinkin jos e39 on uusi tuttavuus niin vastaava "nippelitieto" voi säästää isolta harmilta ja säikähdykseltä
Eipä ole turhaJuuri tällaiset tiedot on silloin tarpeellisia kun monilta puuttuu omistajan käsikirja kun auton mukana on kovin usein Saksa/Ruotsi versio sekä foorumiakin selatessa päähän tarttuu harhakäsityksiä monista asioista koska, esim. e39 malleja niin paljon eri tekniikoilla ja varusteilla.
Joskus alkuun hätäilin että, onko mulla ne imusarjan irtoavat läpät
Minusta tuntuu, että monilta taitaa vaan puuttua halua lukea se ohjekirja. Sitten vuosien päästä/joka asian erikseen kysymällä selviää asiat, jotka olisi tiennyt sen lukemalla...Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Vaikka autossasi on kaukosäätöinen keskuslukitus, käytä säännöllisesti avainta avatessasi luukkuja, niin ei tarvitse tosi tarpeen koittaessa kirota jumiutuneita ja jäätyneitä lukkoja
Liekkö tuo e39 vaan niin virtasyöppö, että pientä pätkäajoa jatkuvasti ajavan kannattaa välillä ladata tuota akkua vaikka olisi miten uusi. Joka talvi kun on ilmennyt joku "sähköhärö" tai jonkin toimimattomuus, niin muutaman päivän sisään auto ei käynnistykään.
Nytkin keskuslukitus aloitti temppuilun ja parin päivän päästä naks... ja kävelymatka töihin, akku lataukseen ja lukotkin alkoi taas toimimaan normaalisti. Pitäis kai ajella ilman valoja ja ajella kylärallia, mutta pidetään nyt tuota ylläpitolaturia toistaiseksi...
Comment
-
-
Originally posted by mijuko View PostVaikka autossasi on kaukosäätöinen keskuslukitus, käytä säännöllisesti avainta avatessasi luukkuja, niin ei tarvitse tosi tarpeen koittaessa kirota jumiutuneita ja jäätyneitä lukkoja
Liekkö tuo e39 vaan niin virtasyöppö, että pientä pätkäajoa jatkuvasti ajavan kannattaa välillä ladata tuota akkua vaikka olisi miten uusi. Joka talvi kun on ilmennyt joku "sähköhärö" tai jonkin toimimattomuus, niin muutaman päivän sisään auto ei käynnistykään.
Nytkin keskuslukitus aloitti temppuilun ja parin päivän päästä naks... ja kävelymatka töihin, akku lataukseen ja lukotkin alkoi taas toimimaan normaalisti. Pitäis kai ajella ilman valoja ja ajella kylärallia, mutta pidetään nyt tuota ylläpitolaturia toistaiseksi...
Joskus kun olen fiksu ja muistan ottaa akun irti, tätä ongelmaa ei tietenkään esiinny. Mutta silloin yleensä lyön takaluukun kiinni ja kun luukku aukeaa vain sähköllä, saa sitten aloittaa konttaamisen takapenkkien kautta.
Comment
-
-
Pätkäajoa säännöllisesti harrastavan kannattaa kyllä harkita akkulaturin asentamista autoon. Itsellä on 7A C-tek talvet autossa kytkettynä niin, että lataa aina kun on lämmityksessä. Eipähän tarvitse pelätä milloin se akku on tyhjä. Monet näistä E39:n akun tyhjenemisistä johtuu varmaan osaltaa siitä, että akku sijaitsee takakontissa. Eihän se siellä lämpene ikinä kovilla pakkasilla. Kylmä akku latautuu niin hitaasti, että reilummalla sähkönkäytöllä pitäisi ajaa tunteja, että akku lautautuisi täyteen (webasto, rest, ovien auki pitäminen jne.)e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by mijuko View PostLiekkö tuo e39 vaan niin virtasyöppö, että pientä pätkäajoa jatkuvasti ajavan kannattaa välillä ladata tuota akkua vaikka olisi miten uusi.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostKettää ei varmaan kiinnosta, van -24c oli akku pinnasta -22c. 45min ajua suksiluukku auki. Sittenku alko hiki valua, akku etupäästä +5c ja takaa +3c, vahvistimet +10c. Takapenkinpuolikas jos auki viittii ajella voipi saaha akun ottamaan virtaa hyvin vastaan.
Kai tuota akkua vois jotenkin eristää, kun aika kylmässä paikassa se siellä on ja monesti akun lämmittäminenkin elvyttää sen startti kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by Juhqi View PostMulla pääsee usein akku tyhjäksi, kun pesun jälkeen kuivaan autoa, putsailen sisustaa ja vahailen autoa ovet auki ja välillä joku ovi kiinni ja taas auki niin sisävalot koko ajan päällä.
Joskus kun olen fiksu ja muistan ottaa akun irti, tätä ongelmaa ei tietenkään esiinny. Mutta silloin yleensä lyön takaluukun kiinni ja kun luukku aukeaa vain sähköllä, saa sitten aloittaa konttaamisen takapenkkien kautta.
Comment
-
-
Akun vieressä on ilman ulosmeno aukko, joten akkukotelon kautta virtaa ohjaamon lämmin ilma. Pitäisi mitata paljonko akku lämpenee ajossa, oletettavasti riittävästi kun tuntuu toimivan. Touringissa paremmin kuin sedanissa ja toukassa on helppo jättää sivupaneeli irti niin saa paremmin ilmaa.
Comment
-
Comment