Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Talviajossa + #5,8,9,24,28,32,38

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #76
    Ei mullakaan nyt palella tuolla tarvii varsinaisesti.
    (ja Ziisus noi penkinlämmittimet on kyl ihan parhaat! )

    Poletko sä sitä vehjettä miten "kylmänä"? Mä en uskalla nimittäin vihellys kertoo siitä että älä pole, sitte vasta ku se vihellys loppuu.
    Tuokin lämpenee varsin hyvin jos saa antaa monoa ees vähä reippaammin.

    Konehan on yllättävän lämmin jo, kun viisari on vasta sinisen ylärajalla, olikohan peräti 45 ja alemmalla keskiviivalla jotain 6x astetta...

    Kyllähän se mittari näyttää jo keskelle ylös (vähän vaille), kun on lämmöt siinä 70 paikkeilla. Tuleehan sitä lämmintä silloinkin oikein kivasti, mutta eron huomaa kyllä sitten kun kone on 90 asteinen.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7456
      • Oulu

      #77
      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Konehan on yllättävän lämmin jo, kun viisari on vasta sinisen ylärajalla, olikohan peräti 45 ja alemmalla keskiviivalla jotain 6x astetta...

      Kyllähän se mittari näyttää jo keskelle ylös (vähän vaille), kun on lämmöt siinä 70 paikkeilla. Tuleehan sitä lämmintä silloinkin oikein kivasti, mutta eron huomaa kyllä sitten kun kone on 90 asteinen.
      Mun bensassa se sininen loppuu muistaakseni jossain 50 asteen tienoilla ja alempi viiva on noin 63 astetta. Ite en paljon puhallusta sisälle edes laita tuon jos lämmöt on alle tuon viivan, että ehtis ees vähän lämmetä kone lyhyellä matkalla. 6,5km työmatkalla loppulämpö jää sinne kylmillä keleillä sinne 70-80 asteen tuntumaan vaikka roikasta lähtee. Eipä tartte ihmetellä että kulutuskin on sitten suurehko.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #78
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Mun bensassa se sininen loppuu muistaakseni jossain 50 asteen tienoilla ja alempi viiva on noin 63 astetta. Ite en paljon puhallusta sisälle edes laita tuon jos lämmöt on alle tuon viivan, että ehtis ees vähän lämmetä kone lyhyellä matkalla. 6,5km työmatkalla loppulämpö jää sinne kylmillä keleillä sinne 70-80 asteen tuntumaan vaikka roikasta lähtee. Eipä tartte ihmetellä että kulutuskin on sitten suurehko.
        Minulla 9,5km ja 90-93C on lämmöt työpaikan lähistöllä -20C pakkasella. Ilmastointi on +24C asennossa auto-tilassa, joten se puhaltaa täysillä jostain +50C moottorilämmöistä lähtien. Munuaiset on tukossa ja säteilylämmitin 3 tuntia päällä, +5C näytti olevan moottorin lämmöt startissa.
        E39 528iA

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14509
          • Oulu

          #79
          Kyllähän tuo mökkiöljy vaan on aika raitispeli ajella ilman webastoa. Ei ne lämmöt mitenkään kovin nopeesti -25c enää nouse kun ei ollu webaa. Mutta eikai tuolla kulutuksella hirveesti hukkaa tosiaan jää.
          Last edited by zener; 31-01-2014, 14:08.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            #80
            Aivan, AAAIIVAN...

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #81
              Todellakitodellakitodellaki, on kylmä, todellaki.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14509
                • Oulu

                #82
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Mutta kyllä vähä eroa oli termostaatinkin vaihdolla, ennen se jäi 74-82 paikkeille, nyt on jopa noussu yli 90 kun on uus. Alkuperäinenhän siellä oli vielä paikoillaan...
                Tämä toki hieman nyt jäi kaivelemaan. Lämmöt jää sinne 81-84 alueelle, että oisko kohta termostaatin vaihto edessä. Tais olla joskus 2009 tuohon vaihettu.

                Toki ei vielä ihan kiire ole, kun tarkenee liianki hyvin.
                Last edited by zener; 01-02-2014, 18:05.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #83
                  Originally posted by zener View Post
                  Tämä toki hieman nyt jäi kaivelemaan. Lämmöt jää sinne 81-84 alueelle, että oisko kohta termostaatin vaihto edessä. Tais olla joskus 2009 tuohon vaihettu.

                  Toki ei vielä ihan kiire ole, kun tarkenee liianki hyvin.
                  Hmm, noh, ehkä lievää vaihtotarvetta... Mut jos pikkupakkasilla nousee suht kivuttomasti sinne 88 paikkeille, niin ei kait siinä sitte vielä tarvetta..

                  Ei mullakaan tosiaan ihan lentäväl tahdil nouse enää siinä 80 jälkeen ees uudel termostaatil...
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14509
                    • Oulu

                    #84
                    En oo yli 84c lämpöjä nähny, mutta eipä ole ollut lauhoja kelejä hetkeen, että ois voinu edes kattoa.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7456
                      • Oulu

                      #85
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Minulla 9,5km ja 90-93C on lämmöt työpaikan lähistöllä -20C pakkasella. Ilmastointi on +24C asennossa auto-tilassa, joten se puhaltaa täysillä jostain +50C moottorilämmöistä lähtien. Munuaiset on tukossa ja säteilylämmitin 3 tuntia päällä, +5C näytti olevan moottorin lämmöt startissa.
                      Perjantaina töistä kotiin -17°C pakkasessa, auto seisonut päivän työpaikan lämpötilaohjatussa pätkäsähkötolpassa joka minusta noin kylmällä kyllä antaa aika hyvin sähköä. Ei vaan tullut katottua lämpöjä lähdössä, mutta kotona +75°C. Ehkä se ois termarin vaihdon aika vaikka mun matka onkin vähän lyhkäsempi eikä ole munuaisiakaan nyt tulpattu.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Juhqi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 46
                        • Turku

                        #86
                        Originally posted by akgii View Post
                        Vään offtopic, mutta pidä pohjassa valojen katkaisijaa peilin yllä n. 5sec niin ei valot mene päälle kun ovia availee
                        I aint kno that. Helpottaa taas mun elämää. Kiitos

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #87
                          Originally posted by Juhqi View Post
                          I aint kno that. Helpottaa taas mun elämää. Kiitos
                          Aa, mä aattelin ettei tästä saa sisävaloja pois ollenkaan.

                          Muo tuolleenhan se toimii Actroksessaki.
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎