Otsikon auton konetilassa kilisee. Kuuluuko linkin takaa löytyvän kuvan osa numero 1 heilua todella voimakkaasti, eli voisiko ääni tulla siitä? http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ration_damper/ Anteeksi pitkä linkki, en saa sitä lyhennettyä. Tämä osa heiluu mielestäni hyvin voimakkaasti verrattuna muihin hihnan pyörittämiin osiin, jotka eivät luonnollisesti heilu lainkaan.
E39 520D kilinä
Collapse
X
-
tuo on aika yleinen menemään rikki nelos-dieseleissä.. käy niin karkeasti että värinä hajottaa tuon lopultaOriginally posted by Tiku View PostOtsikon auton konetilassa kilisee. Kuuluuko linkin takaa löytyvän kuvan osa numero 1 heilua todella voimakkaasti, eli voisiko ääni tulla siitä? http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ration_damper/ Anteeksi pitkä linkki, en saa sitä lyhennettyä. Tämä osa heiluu mielestäni hyvin voimakkaasti verrattuna muihin hihnan pyörittämiin osiin, jotka eivät luonnollisesti heilu lainkaan.
korjaa pian nimittäin seuraava paikka joka pettää on kampiakseli.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
Ei riemulla rajaa taaskaan. Mikä sitten on normaalia heilumista, vai onko sellaista lainkaan? Schmiedmannin kuvasta kun katsoo, niin onko siinä takana laakeri, ei kai siinä mikään muukaan voi levitä? Mikäs tuon osan nimi on suomeksi jos lähtee kyselemään? Vaihtuuko itse, onko kokemuksia? Ei näyttäisi tuon kuvan perusteella olevan lainkaan paha, vai lienenkö väärässä?
Comment
-
Tuskin muutakun pultti pois ja ulosvetäjällä irti. Voi olla kyllä ettei kaipaa ulosvetäjääOriginally posted by Tiku View PostEi riemulla rajaa taaskaan. Mikä sitten on normaalia heilumista, vai onko sellaista lainkaan? Schmiedmannin kuvasta kun katsoo, niin onko siinä takana laakeri, ei kai siinä mikään muukaan voi levitä? Mikäs tuon osan nimi on suomeksi jos lähtee kyselemään? Vaihtuuko itse, onko kokemuksia? Ei näyttäisi tuon kuvan perusteella olevan lainkaan paha, vai lienenkö väärässä?
No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
Kokeilin käsipelissä heiluttaa hihnapyörää, ja välystä tuntuisi olevan runsas millimetri. Vaati tosin melkoisesti heiluttelua, kun kaksi hihnaa pitävät paikoillaan, mutta välystä kuitenkin löytyy. Onko tuossa muuta väljyyden mahdollisuutta kuin laakeri? Huomasin nimittäin juuri, että kylmänä kilinää ei kuulu.
Comment
-
Ei siinä mitään laakeria ole. Värinänvaimentimen keskiosa on kiinni suoraan kampiakselissa. Keskiön ja hihnapyörän välissä on vulkanoitu kumi, joka murtuu. Jos itse lähdet vaihtamaan, se pultti voi olla todella tiukassa ja vaatii pitkän jatkovarren. Kone pitää myös lukita, ettei lähde pyörimään mukana.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Kilinä voimistuu entisestään, eikä ääni välttämättä tulekaan tuosta hihnapyörästä. Mieleeni nimittäin tuli, että voisiko tämä olla löystyneen ketjun ääni? Kilometrejä alla runsaat 350 000. Kol-kol-kol-kol-kol -ääni passaisi mielestäni aika hyvin paksun ketjun kolkatukseen.
Joku selitys tuolle täytyy löytyä, eli miten tuo ketjun löystyminen/kuluminen tarkastetaan? Kannattaako varata uusi ketju hollille vai pärjääkö yleensä pelkällä kiristämisellä? Tietääkö kiristäminen monen tunnin reissua korjaamolle? Auto siis 520d E39.
Comment
-
ei sitä pysty kiristämään.. mun ymmärryksen mukaan kiristin on jousitoiminen ja öljyvaimennettu.Originally posted by Tiku View PostKilinä voimistuu entisestään, eikä ääni välttämättä tulekaan tuosta hihnapyörästä. Mieleeni nimittäin tuli, että voisiko tämä olla löystyneen ketjun ääni? Kilometrejä alla runsaat 350 000. Kol-kol-kol-kol-kol -ääni passaisi mielestäni aika hyvin paksun ketjun kolkatukseen.
Joku selitys tuolle täytyy löytyä, eli miten tuo ketjun löystyminen/kuluminen tarkastetaan? Kannattaako varata uusi ketju hollille vai pärjääkö yleensä pelkällä kiristämisellä? Tietääkö kiristäminen monen tunnin reissua korjaamolle? Auto siis 520d E39.
pistä siitä äänestä video youtubeen niin voi olla helpompi arpoa :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Ettei vaan olis kampiakseli poikki :thinkExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Toivottavasti tykitän kuutamolle, mutta lue tuo loppuun -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....highlight=520dExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Kävin äänittämässä mutta ei kelpaa wav-tiedostot, pitäisi muutta videoksi. Pitää yrittää toisella kertaa uudestaan. Ei kuulostaa mukavalle tuo kampiakselimahdollisuus. Miten tuo ylipäänsä selvitetään, onko poikki, levitetään koko kone vai kuinka? Vaihdetaanko noita ja mahtuuko työ kymmenen vai viidenkymmenen tunnin sisään?
Comment
-
Tuohon ensimmäiseen postaukseesi perustuu "arvaukseni". Katso liikkuuko tuo kampuran pää samaa tahtia damperin kanssa. Mikäli liikkuu, kampura on poikkiOriginally posted by Tiku View PostKuuluuko linkin takaa löytyvän kuvan osa numero 1 heilua todella voimakkaasti, eli voisiko ääni tulla siitä? http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ration_damper/Tämä osa heiluu mielestäni hyvin voimakkaasti verrattuna muihin hihnan pyörittämiin osiin, jotka eivät luonnollisesti heilu lainkaan.
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Olipa tyhmä kysymys, näkeehän sen kun katsoo. Makasin siis hyvän tovin auton alla ja seurasin tuota damperia ja akselia eikä jälkimmäisessä ole mitään ylimääräisiä liikkeitä, joten murheitakaan ei sitten taida olla. Äänen syykin ilmeisesti on vainoharhaisuutta kun muut eivät kuule mitään outoa. On kuulemma vain luonnostaan niin ruma ääni tässä autossa. Äänen voimistumisen selittää ilmeisesti se, että pohja"panssari" oli päässyt huomaamattani puoleksi irti, yksi nurkka viili lähes maata. Pitää vielä näyttää tuon damperin liike jollekin asiaa paremmin tuntevalle, onko se normaalia vai ei.Originally posted by Tiku View PostKiitos vinkistä. Mistä sen kampuran pään liikkeen näkee?
Comment
Comment