Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 520D kilinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiku
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 47
    • Kainuu

    E39 520D kilinä

    Otsikon auton konetilassa kilisee. Kuuluuko linkin takaa löytyvän kuvan osa numero 1 heilua todella voimakkaasti, eli voisiko ääni tulla siitä? http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ration_damper/ Anteeksi pitkä linkki, en saa sitä lyhennettyä. Tämä osa heiluu mielestäni hyvin voimakkaasti verrattuna muihin hihnan pyörittämiin osiin, jotka eivät luonnollisesti heilu lainkaan.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Tiku View Post
    Otsikon auton konetilassa kilisee. Kuuluuko linkin takaa löytyvän kuvan osa numero 1 heilua todella voimakkaasti, eli voisiko ääni tulla siitä? http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ration_damper/ Anteeksi pitkä linkki, en saa sitä lyhennettyä. Tämä osa heiluu mielestäni hyvin voimakkaasti verrattuna muihin hihnan pyörittämiin osiin, jotka eivät luonnollisesti heilu lainkaan.
    tuo on aika yleinen menemään rikki nelos-dieseleissä.. käy niin karkeasti että värinä hajottaa tuon lopulta

    korjaa pian nimittäin seuraava paikka joka pettää on kampiakseli.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Tiku
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 47
      • Kainuu

      #3
      Ei riemulla rajaa taaskaan. Mikä sitten on normaalia heilumista, vai onko sellaista lainkaan? Schmiedmannin kuvasta kun katsoo, niin onko siinä takana laakeri, ei kai siinä mikään muukaan voi levitä? Mikäs tuon osan nimi on suomeksi jos lähtee kyselemään? Vaihtuuko itse, onko kokemuksia? Ei näyttäisi tuon kuvan perusteella olevan lainkaan paha, vai lienenkö väärässä?

      Comment

      • MrBubbles
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 799
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Tiku View Post
        Ei riemulla rajaa taaskaan. Mikä sitten on normaalia heilumista, vai onko sellaista lainkaan? Schmiedmannin kuvasta kun katsoo, niin onko siinä takana laakeri, ei kai siinä mikään muukaan voi levitä? Mikäs tuon osan nimi on suomeksi jos lähtee kyselemään? Vaihtuuko itse, onko kokemuksia? Ei näyttäisi tuon kuvan perusteella olevan lainkaan paha, vai lienenkö väärässä?
        Tuskin muutakun pultti pois ja ulosvetäjällä irti. Voi olla kyllä ettei kaipaa ulosvetäjää
        No life, no friends, just motorsport!

        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
        -jokunen e30.
        -e28

        Comment

        • Tiku
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 47
          • Kainuu

          #5
          Kokeilin käsipelissä heiluttaa hihnapyörää, ja välystä tuntuisi olevan runsas millimetri. Vaati tosin melkoisesti heiluttelua, kun kaksi hihnaa pitävät paikoillaan, mutta välystä kuitenkin löytyy. Onko tuossa muuta väljyyden mahdollisuutta kuin laakeri? Huomasin nimittäin juuri, että kylmänä kilinää ei kuulu.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Ei siinä mitään laakeria ole. Värinänvaimentimen keskiosa on kiinni suoraan kampiakselissa. Keskiön ja hihnapyörän välissä on vulkanoitu kumi, joka murtuu. Jos itse lähdet vaihtamaan, se pultti voi olla todella tiukassa ja vaatii pitkän jatkovarren. Kone pitää myös lukita, ettei lähde pyörimään mukana.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tiku
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 47
              • Kainuu

              #7
              Kiitos vastauksesta Clavurion. Onko se nyt siis vaihtokunnossa, jos siinä on kuvaamani välystä vai ei? Kuuluuko sen siis heilua vai ei? Jos siellä on vain kumia niin ei kai se sitten voi paljon kilistä?

              Comment

              • Tiku
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 47
                • Kainuu

                #8
                Kilinä voimistuu entisestään, eikä ääni välttämättä tulekaan tuosta hihnapyörästä. Mieleeni nimittäin tuli, että voisiko tämä olla löystyneen ketjun ääni? Kilometrejä alla runsaat 350 000. Kol-kol-kol-kol-kol -ääni passaisi mielestäni aika hyvin paksun ketjun kolkatukseen.

                Joku selitys tuolle täytyy löytyä, eli miten tuo ketjun löystyminen/kuluminen tarkastetaan? Kannattaako varata uusi ketju hollille vai pärjääkö yleensä pelkällä kiristämisellä? Tietääkö kiristäminen monen tunnin reissua korjaamolle? Auto siis 520d E39.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by Tiku View Post
                  Kilinä voimistuu entisestään, eikä ääni välttämättä tulekaan tuosta hihnapyörästä. Mieleeni nimittäin tuli, että voisiko tämä olla löystyneen ketjun ääni? Kilometrejä alla runsaat 350 000. Kol-kol-kol-kol-kol -ääni passaisi mielestäni aika hyvin paksun ketjun kolkatukseen.

                  Joku selitys tuolle täytyy löytyä, eli miten tuo ketjun löystyminen/kuluminen tarkastetaan? Kannattaako varata uusi ketju hollille vai pärjääkö yleensä pelkällä kiristämisellä? Tietääkö kiristäminen monen tunnin reissua korjaamolle? Auto siis 520d E39.
                  ei sitä pysty kiristämään.. mun ymmärryksen mukaan kiristin on jousitoiminen ja öljyvaimennettu.

                  pistä siitä äänestä video youtubeen niin voi olla helpompi arpoa :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Ettei vaan olis kampiakseli poikki :think
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Toivottavasti tykitän kuutamolle, mutta lue tuo loppuun -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....highlight=520d
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Tiku
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 47
                        • Kainuu

                        #12
                        Kävin äänittämässä mutta ei kelpaa wav-tiedostot, pitäisi muutta videoksi. Pitää yrittää toisella kertaa uudestaan. Ei kuulostaa mukavalle tuo kampiakselimahdollisuus. Miten tuo ylipäänsä selvitetään, onko poikki, levitetään koko kone vai kuinka? Vaihdetaanko noita ja mahtuuko työ kymmenen vai viidenkymmenen tunnin sisään?

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by Tiku View Post
                          Kuuluuko linkin takaa löytyvän kuvan osa numero 1 heilua todella voimakkaasti, eli voisiko ääni tulla siitä? http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ration_damper/Tämä osa heiluu mielestäni hyvin voimakkaasti verrattuna muihin hihnan pyörittämiin osiin, jotka eivät luonnollisesti heilu lainkaan.
                          Tuohon ensimmäiseen postaukseesi perustuu "arvaukseni". Katso liikkuuko tuo kampuran pää samaa tahtia damperin kanssa. Mikäli liikkuu, kampura on poikki
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Tiku
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 47
                            • Kainuu

                            #14
                            Kiitos vinkistä. Mistä sen kampuran pään liikkeen näkee?

                            Comment

                            • Tiku
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 47
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by Tiku View Post
                              Kiitos vinkistä. Mistä sen kampuran pään liikkeen näkee?
                              Olipa tyhmä kysymys, näkeehän sen kun katsoo. Makasin siis hyvän tovin auton alla ja seurasin tuota damperia ja akselia eikä jälkimmäisessä ole mitään ylimääräisiä liikkeitä, joten murheitakaan ei sitten taida olla. Äänen syykin ilmeisesti on vainoharhaisuutta kun muut eivät kuule mitään outoa. On kuulemma vain luonnostaan niin ruma ääni tässä autossa. Äänen voimistumisen selittää ilmeisesti se, että pohja"panssari" oli päässyt huomaamattani puoleksi irti, yksi nurkka viili lähes maata. Pitää vielä näyttää tuon damperin liike jollekin asiaa paremmin tuntevalle, onko se normaalia vai ei.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎