Tuli haulla haeskeltua vastaavia vikoja ja sieltä löytyi vastaavanlaista vikaa kun oli tankin aktiivihiilisuodatin tukossa niin voiko tässäkin sitten olla :think
Ja sitten tyhmä kysymys mistä se löytyy? ja voiko ottaa hetkellisesti pois välistä jotta saisi varmuuden onko vika siinä? Kun on noita osia tullut vaihdettua jo muutenkin turhaan
Myös likaisija suuttimia on veikattu :think
Se aktiivihiilisuodatin on vasenmanpuolen takalokasuojan sisällä. Eli pyörä pois ja sisälokasuojat pois, niin sieltä pitäisi löytyä sellanen pönttö. Itsekkin tuosta yrittänyt kaivaa tietoa, mutta hyvin vähän löytynyt
Tuli haulla haeskeltua vastaavia vikoja ja sieltä löytyi vastaavanlaista vikaa kun oli tankin aktiivihiilisuodatin tukossa niin voiko tässäkin sitten olla :think
Ja sitten tyhmä kysymys mistä se löytyy? ja voiko ottaa hetkellisesti pois välistä jotta saisi varmuuden onko vika siinä? Kun on noita osia tullut vaihdettua jo muutenkin turhaan
Myös likaisija suuttimia on veikattu :think
Käsittääkseni helpoin tapa poissulkea tuo suodatinvika on koittaa ajaa hetki ilman polttoainetankin korkkia. Suodattimen tarkoitus kun on ymmärtääkseni ohjata tankin korvaushöyryt imusarjan kautta palotilaan pois ilmakehää saastuttamasta. Jos suodatinta ohjaava venttiili ei toimi, tankkiin tulee alipaine, ja aineen saanti vaikeutuu. Korkki auki korvausilman saanti on taattu.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Käsittääkseni helpoin tapa poissulkea tuo suodatinvika on koittaa ajaa hetki ilman polttoainetankin korkkia. Suodattimen tarkoitus kun on ymmärtääkseni ohjata tankin korvaushöyryt imusarjan kautta palotilaan pois ilmakehää saastuttamasta. Jos suodatinta ohjaava venttiili ei toimi, tankkiin tulee alipaine, ja aineen saanti vaikeutuu. Korkki auki korvausilman saanti on taattu.
Ei se venttiili tee sitä, vaan suodatin joka tukkeutuu. Sen aktiivihiilipöntön läpi imetään jatkuvasti vähän, kun se menee tukkoon niin imusarjan alipaine vetää tankin kurttuun. Käynnistysvaikeuksista en tiedä, mutta kyllä eräässä tapauksessa ihmetytti kun bensapumpun johdot irtosivat itsestään vähän väliä
Ei se venttiili tee sitä, vaan suodatin joka tukkeutuu. Sen aktiivihiilipöntön läpi imetään jatkuvasti vähän, kun se menee tukkoon niin imusarjan alipaine vetää tankin kurttuun. Käynnistysvaikeuksista en tiedä, mutta kyllä eräässä tapauksessa ihmetytti kun bensapumpun johdot irtosivat itsestään vähän väliä
Voit toki olla oikeassa, mutta minulla kyllä on jäänyt sellainen käsitys, että tuossa järjestelmässä imusarjan alipaine ei pitäisi olla jatkuvaa, vaan:
1. Korvausilma tankkiin tulee aina aktiivihiilisuodattimen kautta, juurikin polttoainehöyryjen ilmaan pääsyn eliminoimiseksi.
2. Se venttiili laskee sitten niitä säiliön höyryjä imusarjan kautta palotilaan poltettavaksi vain joissakin etukäteen ohjausboksiin ohjelmoiduissa olosuhteissa (olikohan moottorijarrrutuksissa tms)
Ja nimenomaan se viallinen venttiilli aiheuttaisi sen, että hetkelliseksi tarkoitettu imusarjan imu onkin vian takia jatkuvaa ja sen takia aiheuttaa oireita, sekä tankissa että imuvuotona moottorin käynnissä.
Hmmm... tokihan siis tukossa oleva suodatinkin aiheuttaa saman korvausilman puutteen, kun tarkemmin asiaa ajatelee, mutta ei imusarjan imun vaan ihan polttoaineen vajenemisen vuoksi (ainetta kuluu mutta korvausilmaa ei saada tilalle)...
Tämä toki vain joistakin muista merkeistä kytkentäkaavioiden ja loogisen toiminnan perusteella tehtyä omaa päättelyä, siis MuTua puhtaimmillaan
Joka tapauksessa tuo korkki juttu on yksinkertainen testi, jolla ainakin se asia on sitten testattu.
Jaa, mitenkähän sitten se korkin alla oleva tankkausapistoolin haitta läppä, ei kai se ole ilmatiivis... Jos on, niin eipäs se korkin poisto näissä nykyautoissa enää riitäkään tämän puheena olevan asian testaamiseksi.
Tulpan hatut
Sitten toinen mahdollinen käynnistymisiä hankaloittava vika voi olla väljistyneet tulpan hatut. Omalle kohdalle tuo on sattunut kerran, kun huonot käyntiin lähdöt ja tasakaasun satunnaiset nykimiset alkoivat häiritä. Syyksi paljastui monen mutkan ja kokeilun jälkeen lopulta väljät tulpanhatut, jotka tekivät tulppien kipinän saamisesta joissakin tilanteissa epävarmaa.
Toki jos EVAP-venttiili jämähtää auki, niin imetty ilmamäärä kasvaa. Voi sekin tapahtua, mutta noita aktiivihiilipönttöjä kyllä tukkeutuu vanhemmiten, sitä voi E38 omistajilta kysyä miten tankki paukkuu
Ei se EVAP tosiaan jatkuvasti ole auki, tuttu naksutus kuuluu konehuoneesta lämmenneellä koneella. Pulssisuhde on tyhjäkäynnilläki kuitenkin ihan reilu, paine laskee äkkiä imusarjan paineen tasolle. Itse en sen yhteydessä kuitenkaan starttausongelmaa ole huomannut, vaikka muita tosiaan aiheuttaa.
Sitten toinen mahdollinen käynnistymisiä hankaloittava vika voi olla väljistyneet tulpan hatut. Omalle kohdalle tuo on sattunut kerran, kun huonot käyntiin lähdöt ja tasakaasun satunnaiset nykimiset alkoivat häiritä. Syyksi paljastui monen mutkan ja kokeilun jälkeen lopulta väljät tulpanhatut, jotka tekivät tulppien kipinän saamisesta joissakin tilanteissa epävarmaa.
Täytyy tutkia niitäkin kun tulpat tuli jokin aika sitten vaihdettua eikä hatut kyllä mitenkään tiukat ollut.
Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Toki jos EVAP-venttiili jämähtää auki, niin imetty ilmamäärä kasvaa. Voi sekin tapahtua, mutta noita aktiivihiilipönttöjä kyllä tukkeutuu vanhemmiten, sitä voi E38 omistajilta kysyä miten tankki paukkuu
Ei se EVAP tosiaan jatkuvasti ole auki, tuttu naksutus kuuluu konehuoneesta lämmenneellä koneella. Pulssisuhde on tyhjäkäynnilläki kuitenkin ihan reilu, paine laskee äkkiä imusarjan paineen tasolle. Itse en sen yhteydessä kuitenkaan starttausongelmaa ole huomannut, vaikka muita tosiaan aiheuttaa.
Tulikos tuosta EVAP venttiilistä vikakoodi jos on piirillä?
Nyt on tulpanhatut vaihdettu ja aika väljät vanhat kyllä oli. Tulppa ei pysynyt kuin yhdessä kiinni kun kokeili irrallaan.
Yhdestä huomasi selvästi että oli ollut huono kontakti puolaan kun ei näkynyt yhtään kiiltävää paikkaa toisin kuin muissa näkyi.
No mutta lähipäivinä varmaan selviää auttoiko asiaan.
Itsellä sama auto ja vuosimalli, paljonko maksoivat tulpan hatut? Onko ne pelkästään ne pitkät kumiset tutit?
Kysäisen tässä samalla kun ei kannata uutta ketjua tehdä..
Eli huotinputket jääty ja tulpat pääsi uimaan öljyssä ja öljyä puski vähän venttiilikopan tiivisteen välistä pihalle, ei kuitenkaan paljon. Käytin autoa jollain pikkupajalla ja ne imi tulpan aukoista öljyt pihalle ja putsasi ja eristi huohottimen ja putket. Tuo maksoi 450e kun meni kuulemma 9 tuntia.. Pudotti kuitenkin hintaa kun alkuksi yritti yli 500e. Remontin jälkeen lähdin ajamaan ja aluksi toimi normaalisti, mutta kun pysähdyin niin auto kävi epätasaisesti. En jaksanut viedä autoa takaisin kun oli sunnuntai niin kävin kaikki tulpat läpi ja viimeinen oli tummempi jä öljyisemmän näköinen kuin muut. putsasin ja vähän lämmitin sitä kun en silloin uusiakaan saanut. Auto alkoi pelaan melko normaalisti. Ongelma on nyt sellainen että kun ajelee ja pysähtyy paikoilleen niin auto savuttaa normaalia enemmän ja savu haisee pahalle. Voiko öljyä jäädä jonnekkin ja se palaa jossain vaiheessa pois? Vai ovatko tulpat ottaneet itseensä öljykylvyssä ja uusilla tulpilla savutus luultavasti loppuu? Vai vuotaako venttiilikopan tiiviste jostain öljyä ja siitä johtuu savutus? Eivät olleet aukaisseet venttiilikoppaa ollenkaan koska eihän siellä enää ole painetta niin ei pitäisi vuotaa Tiiviste on viime vuonna vaihdettu..
Voiko olla että nokan tunnistin minkä vaihdoin niin ei toimisi aina kunnolla?
Anturi on ostettu Schmiedmanilta ja on tarvike.
Kun viimeksi kun oli johdon nokassa niin antoi vikakoodiksi nokan tunnistimen.
Ja eikö tee juuri sitä joa anturissa on vikaa että vaatii pitkän startin?
Välillä tuntuu myös että alavääntö on hukassa.
Pakko kommentoida kun pisti silmään. Itse kanssa pari kertaa tuon KA-anturin joutunu vaihtamaan. Schmiedmannin tarvike anturi on ihan hyvä palikka MUTTA kun soitin sinne myyntiin ja asiaa kysyin niin jostain kumman syystä Herra A:n autossa osa toimii kun taas voi olla, että Rouva B:n samanlaisessa autossa osa ei toimi. En tiedä miksi, mutta näin vastattiin.
Tietenkin alkuperäinen on aina paras, tarvike maksaa muistaakseni n. 45 euroa ja orkkis tuplahinnan mutta eipähän tartte kahta ostaa.
Comment