Varmasti sisemmät raidetangonpäät myös vaihtokunnossa..suosiolla vaan kaikki keulaan uutta niin saa äänettömäksi..narina saattaa tulla iskunvaimentimen yläpään laakerista.
Justiin vaihdoin tehostajan nesteet, mutta en huomannut mitää eroa entiseen... ohjaus tuli kankeammaksi. Huomasin vain kun, keula oli ylhäällä ja montustakäsin heiluttelin renkaita, niin alatukivarsien puslat olivat ainakin selvät! Tuli nyt mieleen että, kun puslat antavat periksi niin samalla sieltä ohjausvaihteesta kuuluu kolahtelua sen takia justiinsa kun muuallakin on välystä? Pitäiskö paikkaansa??:think Vai kuuluukos sieltä hammastangosta kuulua mitään kolahtelua, kun se on ehjä??
Niin ja jäi kysymättä, että siis sisemmätkin raidetangonpäät on helposti vaihdettavissa? Olisiko jollain kuvaa koko systeemistä?? Kiitoksia vastanneille.
Omassani oli toinen sisempi raidentangonpää ihan väljä, piti sellaista ärsyttävää kolahtelua. Huomasi hyvin myös auton ollessa paikallaan ja sammutettuna kun rattia hemputti niin kolahteli.
Kannattaa ehkä vaihtaa samalla keralla molemmat puolet ja myös ulommat päät. Tulee ainakin kerralla kuntoon niiden osalta, eikä tarvi jatkuvasti käyttää suuntauksessa jos vaihtelisi vain osan kerrallaa.
Myös ohjaustehostimen pumpun vaihdoin omaani, se piti jonkin asteista ääntä koko ajan auton käydessä ja joskus harvoin takelteli käännettäessä.
Vuotaa siinä sitten ohjaustehostajan letkut ja itse tehostaja pitää sellasta kummallista narinaa pyöriessään, mutta ääni ei muutu vaikka kääntelee renkaita puolelta toiselle. Sitten hammastangossa on välystä vasemmalla puolella ja pitää ajaessa sellasta matalaa kolahtelua vaiks ei ole mitenkään monttuista tietä!? Ajaessa pitää kokoajan ratilla korjata sellasta puolensentin liikettä, kun hakee sinne tänne eli, on hiukan klappia.
Kysymys kuuluu että, ilmeisesti tehostimensäiliön putket uusitaan ainaskin ja kokeillaan vaihtaa ne harmaat tehostajan litkut sieltä pois? On muuten väärät öljytkin sisällä! Ja saako tuota klappia pois vaihtamalla oikeat öljyt ja ilmaamalla ohjauksen?
Vai meneekö nyt uusiksi pumppu sekä hammastanko? vai auttaisko jos vaihtais stefasarjan?? :think Auto siis 523i -97.
Edit: Olisko nyt niin että, pumppu on haukannut tyhjää ja mennyt paskaksi? Se vain että, ojaus ei tunnu mitenkään kankealta!!!
eiköhän se ohjausvaihde ole vaihtokunnossa. Takuupurkuosa tilalle. Edit: Nii jos se ite ohjausvaihde ei vuoda niin klappi voi olla myös sisemmässä raidetangon päässä.
Vuotaa siinä sitten ohjaustehostajan letkut ja itse tehostaja pitää sellasta kummallista narinaa pyöriessään, mutta ääni ei muutu vaikka kääntelee renkaita puolelta toiselle. Sitten hammastangossa on välystä vasemmalla puolella ja pitää ajaessa sellasta matalaa kolahtelua vaiks ei ole mitenkään monttuista tietä!? Ajaessa pitää kokoajan ratilla korjata sellasta puolensentin liikettä, kun hakee sinne tänne eli, on hiukan klappia.
Kysymys kuuluu että, ilmeisesti tehostimensäiliön putket uusitaan ainaskin ja kokeillaan vaihtaa ne harmaat tehostajan litkut sieltä pois? On muuten väärät öljytkin sisällä! Ja saako tuota klappia pois vaihtamalla oikeat öljyt ja ilmaamalla ohjauksen?
Vai meneekö nyt uusiksi pumppu sekä hammastanko? vai auttaisko jos vaihtais stefasarjan?? :think Auto siis 523i -97.
Edit: Olisko nyt niin että, pumppu on haukannut tyhjää ja mennyt paskaksi? Se vain että, ojaus ei tunnu mitenkään kankealta!!!
Leave a comment: