Originally posted by Bmw Dreamer
View Post
Tämä tapa on yks näitä kirjoittamattomia perusasioita joita autoilijoille joko opetetaan tai sitten ei. Ja kukin sitten toimii joko oppiensa mukaan tai sitten miten ite parhaaksi tuntee. Samaa kategoriaa kuin esim
- pidätkö valoissa kytkin pohjassa pykälä pesässä vaiko vaihde vapaalla?
- vaihdatko parkeille aina kun pysähdyt tienlaita levikkeelle vai hämäätkö vastaantulijoita lähivaloilla?
- laitatko vyöt aina kiinni ennenkuin ajat metriäkään vai saako sen tehdä liikkeellä ollessa?
Salvan koloja on useita, joten vaikka mihin asentoon renkaat jättää pysäköidessä, ei paljon tartte käännellä ennenkuin salpa lukittuu. Ja suurin osa pysäköinneistä kuitenkin tapahtuu renkaat about suorassa -> tarvittava kääntö lukitukseen korkeintaan 20 astetta ratin kehältä, noin lonkalta heitettynä arviona.
Näin siis periaatteessa. Eihän sitä autoa ole pakko lukitakaan lainkaan, onhan siinä ajonesto, jos oikein saivarrellaan.
Enkä usko että niveliin jäisi tuossa mitään jännitystä, kyllä se enin jää renkaan ja tien pinnan väliin, siis renkaan kylki aavistuksen jännitykseen, luulisin.
Leave a comment: