Originally posted by janke
View Post
e39 Hammastanko
Collapse
X
-
-
Originally posted by TJJ View PostEntä sisälokasuojat, onhan ne kunnolla kiinni ja ehjät eikä ota kiinni iskareihin tai muihin liikkuviin osiin? Eikä sisälokasuoja myöskään ole jotenkin löysä ja kolise lokasuojaa vasten pyöräkaaren kohdalta?
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostVäitti, että puskurissa vähän heiluu muoviosat, että ne aiheuttaa ainakin kolinoita, mutta mä väitin, että ei voi olla mahdollista, kun miten se ääni hiljentyisi uudella asfaltilla ja olen ajanut ilman puskuriakin eikä vaikutusta.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostJotenkin noin minulla kolisi hammastanko, mutta se teki sitä vain hiekkatiellä. Vähän samalta kuulosti kuin olisi vasaralla lyönyt etukelkkaan tai koiranluun nivel olisi väljä. Tuon lisäksi keskellä oli välystä ja kuului kolinaa jos rattia heilutti nopeasti auto sammutettuna. Tuo siis oli eBaysta ostettu "vähän käytetty" hammastanko...
Jännä, kun muilla ei ole tuota tasaisella tiellä kuuluvaa efectiä ja kun nastojen hakkaama tie muuttuu uudeksi asfaltiksi, niin ääni muuttuu niin pieneksi, että se ei enää minua häiritsisi yhtään.
Kyllä se minullakin on tuo tanko on se syyllinen, kun auto sammutettunakin rattia vemputtaa edes,takas, niin kolina kuuluu vaihteen suunnalta.
Kävin äsken konttorilla vielä tarkistuttamassa (ilmaiseksi kun sain) etu-päätä, mutta ei se katsuri tuntunut tietävän mitään, eli turha reissu tälläkertaa. Väänneltiin ja käänneltiin kaikkia timmissä olevia varsia, mutta niissähän ei ole vikaa joka tapauksessa. Katsuri sanoi, että ei usko hammastangossa olevan vikaa, kun ne heiluu näissä malleissa kuulemma vielä enempi mitä minun autossa... Mutta, kaikkiahan ei kiinnosta tuollanen kolina, mikä yleensä kuuluu vakiona kaikissa japanin ihmeissä.Väitti, että puskurissa vähän heiluu muoviosat, että ne aiheuttaa ainakin kolinoita, mutta mä väitin, että ei voi olla mahdollista, kun miten se ääni hiljentyisi uudella asfaltilla ja olen ajanut ilman puskuriakin eikä vaikutusta.
Ajattelin nyt ennen uutta ohjausvaihdetta repiä rattiakselin irti, kun jotenkin sekin heiluu tulipellinkohdalta ja täytyy katsoa mitä se on syönyt! Eikait tuossa hommassa tarvi hirveesti purkaa romua irti?? Ratti ja suojia edestä?
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostKolina tosiaankin on semmonen, kun löisi vasaralla vanteeseen/renkaaseen ja jouseen, eli siinä soundissa on kaiku mukana:think Helvetin ärsyttävä vika
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostSe tekee tuota 15" kitkoillakin. Mulla ei tärise ratti eikä jarrutukset tunnu.. muutenkin tasaisesti etupää menee, mutta se kolina kuuluu koko ajan. Kolina ei muutu vaikka olisi jotain töyssyjä tiessä. Ainut missä kolina muuttuu on uunituore asfaltti missä se kolina hiljentyy puolella, mutta kuulee siltikin.:think Tule Plihal joku pvä. käymässä, niin ajetaan lenkki tuolla kolina vaunulla!
Tosiaan ainut välys on rattiakselissa siinä hammastangossa ja kun siihen lyö nyrkillä niin kuuluu klonksunta sieltä vaihteesta.
Leave a comment:
-
Originally posted by Plihal View PostOot kokeillu toisilla vanteilla? Nuo replicathan ei aina oo edes pyöreitä..
Tosiaan ainut välys on rattiakselissa siinä hammastangossa ja kun siihen lyö nyrkillä niin kuuluu klonksunta sieltä vaihteesta.
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostKoliseeko sinulla ihan kokoajan, kun ajat tasaista tietä? Eihän tuo toki leveä, mutta siihen 18" replicat jotka painaa x2.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostKolisee ja on väljä. Käänsi sen säädön ihan kiinni, mutta kolisee silti, wtf?
Kaikkihan nuo on tullut tehtaalta vähintään 225 joten eikai tuo 235 mikään leveä ole...
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostMiten sulla oireilee?
Ei mulla ole kun 235. Onko ne sitten leveät?
Kaikkihan nuo on tullut tehtaalta vähintään 225 joten eikai tuo 235 mikään leveä ole...
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostKokeileppa, täytyy varmaan itsellekkin kohta ostaa. Tai sitten vaan vakiojouset ja kevyet vanteet alle. Kuinka leveät renkaat sulla on?
Ei mulla ole kun 235. Onko ne sitten leveät? Kysyin ZF-Huollosta varaosia jos itse kokeilisin vaihataa uudet kalut sisään, mutta ZF ei kuulemma myi varaosia yksityisille eikä korjaamoille missä ei ole tarvittavia testauslaitteistoja:think Mutta herra sieltä Zf-huollosta käski minun lähettää tankoni tiedot ja lupasi kysyä pääkallopaikalta vielä asiasta.
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostJoo, nyt on todellakin kaikki etupään osat käyty lävitse ja missään ei ole välystää muuta kun tuossa V...n hammastangossa!!!! Eli, kysytään vielä, että tekeekö noilla Motonetin ohjausvaihteilla mitään? Täytyisi vain tietää, että kestääkö noi motonetin tangot madalletuissa ja leveillä renkailla varustetuissa e39:ssä muuta, kun vuoden:think
Leave a comment:
-
Joo, nyt on todellakin kaikki etupään osat käyty lävitse ja missään ei ole välystää muuta kun tuossa V...n hammastangossa!!!! Eli, kysytään vielä, että tekeekö noilla Motonetin ohjausvaihteilla mitään? Täytyisi vain tietää, että kestääkö noi motonetin tangot madalletuissa ja leveillä renkailla varustetuissa e39:ssä muuta, kun vuoden:think
Leave a comment:
Leave a comment: