e39 Hammastanko

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Nyt se helvetin kolina vain koventui suuntauksen jälkeen :think
    Tästä vielä hieman jaarittelua, kun Cell tuolla aikaisemmin sanoi, että jos hammastanko ei ole keskeisesti pyöriin ja rattiakseliin nähden, niin voi tulla kaiken laisia lisä ominaisuuksia:think Minullahan ei taida olla ihan keskeisesti, eli mites tuo vaikuttaa? Nythän taas säädettiin aurausta ja kolina voimistui, kuten tuossa yllä kerroin? Mitenköhän tuon pystyy keskittämään kotikonstein?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Nyt se helvetin kolina vain koventui suuntauksen jälkeen :think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Entä sisälokasuojat, onhan ne kunnolla kiinni ja ehjät eikä ota kiinni iskareihin tai muihin liikkuviin osiin? Eikä sisälokasuoja myöskään ole jotenkin löysä ja kolise lokasuojaa vasten pyöräkaaren kohdalta?
    Kyllä lokasuojat on kiinni, kun parivuotta sitten äänieristettiin sisälokasuojat sekä massattiin ja muoviset lokarit on kyl niin liimautuneet kiinni, että eivät lähde edes helpolla irtikään. Kolina ei ole mitenkään muovistakaan, se on metallista. Mutta kaikki on mahdollista tuossa kikkareessa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Väitti, että puskurissa vähän heiluu muoviosat, että ne aiheuttaa ainakin kolinoita, mutta mä väitin, että ei voi olla mahdollista, kun miten se ääni hiljentyisi uudella asfaltilla ja olen ajanut ilman puskuriakin eikä vaikutusta.
    Entä sisälokasuojat, onhan ne kunnolla kiinni ja ehjät eikä ota kiinni iskareihin tai muihin liikkuviin osiin? Eikä sisälokasuoja myöskään ole jotenkin löysä ja kolise lokasuojaa vasten pyöräkaaren kohdalta?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Jotenkin noin minulla kolisi hammastanko, mutta se teki sitä vain hiekkatiellä. Vähän samalta kuulosti kuin olisi vasaralla lyönyt etukelkkaan tai koiranluun nivel olisi väljä. Tuon lisäksi keskellä oli välystä ja kuului kolinaa jos rattia heilutti nopeasti auto sammutettuna. Tuo siis oli eBaysta ostettu "vähän käytetty" hammastanko...

    Jännä, kun muilla ei ole tuota tasaisella tiellä kuuluvaa efectiä ja kun nastojen hakkaama tie muuttuu uudeksi asfaltiksi, niin ääni muuttuu niin pieneksi, että se ei enää minua häiritsisi yhtään.
    Kyllä se minullakin on tuo tanko on se syyllinen, kun auto sammutettunakin rattia vemputtaa edes,takas, niin kolina kuuluu vaihteen suunnalta.

    Kävin äsken konttorilla vielä tarkistuttamassa (ilmaiseksi kun sain) etu-päätä, mutta ei se katsuri tuntunut tietävän mitään, eli turha reissu tälläkertaa. Väänneltiin ja käänneltiin kaikkia timmissä olevia varsia, mutta niissähän ei ole vikaa joka tapauksessa. Katsuri sanoi, että ei usko hammastangossa olevan vikaa, kun ne heiluu näissä malleissa kuulemma vielä enempi mitä minun autossa... Mutta, kaikkiahan ei kiinnosta tuollanen kolina, mikä yleensä kuuluu vakiona kaikissa japanin ihmeissä. Väitti, että puskurissa vähän heiluu muoviosat, että ne aiheuttaa ainakin kolinoita, mutta mä väitin, että ei voi olla mahdollista, kun miten se ääni hiljentyisi uudella asfaltilla ja olen ajanut ilman puskuriakin eikä vaikutusta.

    Ajattelin nyt ennen uutta ohjausvaihdetta repiä rattiakselin irti, kun jotenkin sekin heiluu tulipellinkohdalta ja täytyy katsoa mitä se on syönyt! Eikait tuossa hommassa tarvi hirveesti purkaa romua irti?? Ratti ja suojia edestä?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kolina tosiaankin on semmonen, kun löisi vasaralla vanteeseen/renkaaseen ja jouseen, eli siinä soundissa on kaiku mukana:think Helvetin ärsyttävä vika
    Jotenkin noin minulla kolisi hammastanko, mutta se teki sitä vain hiekkatiellä. Vähän samalta kuulosti kuin olisi vasaralla lyönyt etukelkkaan tai koiranluun nivel olisi väljä. Tuon lisäksi keskellä oli välystä ja kuului kolinaa jos rattia heilutti nopeasti auto sammutettuna. Tuo siis oli eBaysta ostettu "vähän käytetty" hammastanko...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Se tekee tuota 15" kitkoillakin. Mulla ei tärise ratti eikä jarrutukset tunnu.. muutenkin tasaisesti etupää menee, mutta se kolina kuuluu koko ajan. Kolina ei muutu vaikka olisi jotain töyssyjä tiessä. Ainut missä kolina muuttuu on uunituore asfaltti missä se kolina hiljentyy puolella, mutta kuulee siltikin.:think Tule Plihal joku pvä. käymässä, niin ajetaan lenkki tuolla kolina vaunulla!
    Tosiaan ainut välys on rattiakselissa siinä hammastangossa ja kun siihen lyö nyrkillä niin kuuluu klonksunta sieltä vaihteesta.
    Kolina tosiaankin on semmonen, kun löisi vasaralla vanteeseen/renkaaseen ja jouseen, eli siinä soundissa on kaiku mukana:think Helvetin ärsyttävä vika

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Plihal View Post
    Oot kokeillu toisilla vanteilla? Nuo replicathan ei aina oo edes pyöreitä..
    Se tekee tuota 15" kitkoillakin. Mulla ei tärise ratti eikä jarrutukset tunnu.. muutenkin tasaisesti etupää menee, mutta se kolina kuuluu koko ajan. Kolina ei muutu vaikka olisi jotain töyssyjä tiessä. Ainut missä kolina muuttuu on uunituore asfaltti missä se kolina hiljentyy puolella, mutta kuulee siltikin.:think Tule Plihal joku pvä. käymässä, niin ajetaan lenkki tuolla kolina vaunulla!
    Tosiaan ainut välys on rattiakselissa siinä hammastangossa ja kun siihen lyö nyrkillä niin kuuluu klonksunta sieltä vaihteesta.

    Leave a comment:


  • Plihal
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Koliseeko sinulla ihan kokoajan, kun ajat tasaista tietä? Eihän tuo toki leveä, mutta siihen 18" replicat jotka painaa x2.
    Oot kokeillu toisilla vanteilla? Nuo replicathan ei aina oo edes pyöreitä..

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Koliseeko sinulla ihan kokoajan, kun ajat tasaista tietä? Eihän tuo toki leveä, mutta siihen 18" replicat jotka painaa x2.
    Ei, kun rytkyttää rattia edes takaisin niin lonksuu. Samoin pyörää kun heiluttaa tuntuu pieni välys jossain.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kolisee ja on väljä. Käänsi sen säädön ihan kiinni, mutta kolisee silti, wtf?

    Kaikkihan nuo on tullut tehtaalta vähintään 225 joten eikai tuo 235 mikään leveä ole...
    Koliseeko sinulla ihan kokoajan, kun ajat tasaista tietä? Eihän tuo toki leveä, mutta siihen 18" replicat jotka painaa x2.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Miten sulla oireilee?
    Ei mulla ole kun 235. Onko ne sitten leveät?
    Kolisee ja on väljä. Käänsi sen säädön ihan kiinni, mutta kolisee silti, wtf?

    Kaikkihan nuo on tullut tehtaalta vähintään 225 joten eikai tuo 235 mikään leveä ole...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kokeileppa, täytyy varmaan itsellekkin kohta ostaa. Tai sitten vaan vakiojouset ja kevyet vanteet alle. Kuinka leveät renkaat sulla on?
    Miten sulla oireilee?
    Ei mulla ole kun 235. Onko ne sitten leveät? Kysyin ZF-Huollosta varaosia jos itse kokeilisin vaihataa uudet kalut sisään, mutta ZF ei kuulemma myi varaosia yksityisille eikä korjaamoille missä ei ole tarvittavia testauslaitteistoja:think Mutta herra sieltä Zf-huollosta käski minun lähettää tankoni tiedot ja lupasi kysyä pääkallopaikalta vielä asiasta.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Joo, nyt on todellakin kaikki etupään osat käyty lävitse ja missään ei ole välystää muuta kun tuossa V...n hammastangossa!!!! Eli, kysytään vielä, että tekeekö noilla Motonetin ohjausvaihteilla mitään? Täytyisi vain tietää, että kestääkö noi motonetin tangot madalletuissa ja leveillä renkailla varustetuissa e39:ssä muuta, kun vuoden:think
    Kokeileppa, täytyy varmaan itsellekkin kohta ostaa. Tai sitten vaan vakiojouset ja kevyet vanteet alle. Kuinka leveät renkaat sulla on?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Joo, nyt on todellakin kaikki etupään osat käyty lävitse ja missään ei ole välystää muuta kun tuossa V...n hammastangossa!!!! Eli, kysytään vielä, että tekeekö noilla Motonetin ohjausvaihteilla mitään? Täytyisi vain tietää, että kestääkö noi motonetin tangot madalletuissa ja leveillä renkailla varustetuissa e39:ssä muuta, kun vuoden:think

    Leave a comment:

Working...
X