Originally posted by janke
View Post
e39 Hammastanko
Collapse
X
-
Kun teillä on ollut tuota hammastangon kolinaa, niin onko se teillä kolissut tai ollut väljä, kun auton alta on heiluttanut ohjaustankoa pitkittäin (alhaalta, ylös) vai sivusuunnassa??:think
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostOn osa nr.7. Tuo tiiviste jää tulipeltiin akselia irrottaessa. Jos tulee mukana, niin painaa vain takaisin paikalleen. Ja tuon tiivisteen ja akselin mustan muovikauluksen väliin liukkaria, niin ei sitten kitise/narise.
Pitäiskin muuten laittaa, alkanu narisee muutama viikko sitte.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostJääkö tuo linkin kuvissa näkyvä vihreä osa runkoon ja akselin musta holkki mahtuu siitä läpi kun akselin vetää irti moottoritilaan?
http://www.turnermotorsport.com/p-57...-bmw-part.aspx
Onkohan tuo vihreä osa nro: 32316759546? Siis osa 7? (taiteilijan näkymys on sitten on aika erikoinen...)
Leave a comment:
-
Jääkö tuo linkin kuvissa näkyvä vihreä osa runkoon ja akselin musta holkki mahtuu siitä läpi kun akselin vetää irti moottoritilaan?
http://www.turnermotorsport.com/p-57...-bmw-part.aspx
Onkohan tuo vihreä osa nro: 32316759546? Siis osa 7? (taiteilijan näkymys on sitten on aika erikoinen...)
.
Leave a comment:
-
Kyl sen sitte huomaa kun siinä on väljää.Kaveri heiluttamaan rattia ja ite kokeilee. Tai toisinpäin. Mutta jossei ratissa tunnu selvää välystä, niin ei se sitte oo vielä sökö.
Ja kun ottaa sen alapään rattiakselista irti, niin ristikko lähtee kupit irti lyömällä pois. Ja uus vaan paikoilleen ja lyödään reunoihin lommot, jotka leviää kuppien päälle.
tuossa näkyy nuo "lommot".
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMuista kattoo myös se rattiakselin ristikko. Siinä oli mulla väljää.Ja halpa ja helppo korjata.
Tuossa aikasemmin taisi olla sen ristikon vaihdosta, mutta olikos siinä jotain lukkorenkaita vai miten se lähti irti:think
Leave a comment:
-
Originally posted by Bomb5 View PostJoo no hyvä. Tapana on ollu kääntää ratti aina lukkoon autosta poistuessa, mutta aloin epäilemään tuota kuukausi sitten, kun huomasin pienen välyksen tai kolahduksen käännellessä rattia auto sammuksissa. Täytyy väännellä pyöriä ja ettiä tuota välyksen syytä viikon päästä kun heitän kesärenkaat alle. Vuosi sitten tosin tuli ihan uudet lemförderin täydelliset raidetangonpäät, niin vituttaa kyllä jos ne on jo lauennu. Melkee toivon, että olis vaikka pyöränlaakerit.Ja halpa ja helppo korjata.
Leave a comment:
-
Originally posted by Havis View PostNäyttäis ainakin BMWFans mukaan sama osa kyllä olevan käypäinen kaikkiin E39 kutos koneisiin koko 95-03 välin. Mutta Schmiedmann taas ilmoittaa vanhemman hammastangon sopivan vain -7/99 saakka. Otapa siitä sitten varmuus.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostMikä tuossa hammastangossa sitten on muuttunut? (täytyypä tutkia illalla ETK:sta)
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostOnhan se ollut jouten jo kohta 4 vuotta. En minä siinä kulumia tms. huomannut. 2/99 autosta. Taikamutterin olen siitä avannut ja kääntänyt takaisin samaan kohtaan, piti ihan mielenkiinnosta tutkia mitä siellä on. Tiedä sitten myynkö, minähän näköjään kerään autoni varaosia... Mutta voithan lähettää privaattina tarjouksen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Havis View PostSiis onko tuo sun alkuperäinen ei-servotronic nyt jouten? Ja ihan kulumattomassa kunnossa? Onko pre-facelift mallia? Myytkö?
Leave a comment:
-
Originally posted by Havis View PostRattilukko menettää perusmerkityksensä ellei sitä käännä lukitusasentoon avaimen poiston yhteydessä. Mutta siinä vaiheessa kone on seis eikä tehostin ole vääntämässä niveliä, vaan kääntö tulee ihan käsivoimilla -> niveliin ei voi saada ns. 'ylikuormaa'.
Leave a comment:
-
Nii jaa, en tiiäkkää noita juttuja ku en oo autovaras.
Mut sitä en oo pannu merkille, kuin paljon koloja on, mutta jos renkaat suoraan pysäköi, niinkuin ite aina, niin melkein jos ottaa vauhtia ratista autosta noustessa, niin naksahtaa kyllä lukkoon. Eli ei varmaan edes kymmentä astetta tarvii kääntää, veikkaisin...
Leave a comment:
Leave a comment: