e39 Hammastanko

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kun teillä on ollut tuota hammastangon kolinaa, niin onko se teillä kolissut tai ollut väljä, kun auton alta on heiluttanut ohjaustankoa pitkittäin (alhaalta, ylös) vai sivusuunnassa??:think
    Tähän vielä vastausta?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kun teillä on ollut tuota hammastangon kolinaa, niin onko se teillä kolissut tai ollut väljä, kun auton alta on heiluttanut ohjaustankoa pitkittäin (alhaalta, ylös) vai sivusuunnassa??:think

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    On osa nr.7. Tuo tiiviste jää tulipeltiin akselia irrottaessa. Jos tulee mukana, niin painaa vain takaisin paikalleen. Ja tuon tiivisteen ja akselin mustan muovikauluksen väliin liukkaria, niin ei sitten kitise/narise.
    Näin tais olla.

    Pitäiskin muuten laittaa, alkanu narisee muutama viikko sitte.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Jääkö tuo linkin kuvissa näkyvä vihreä osa runkoon ja akselin musta holkki mahtuu siitä läpi kun akselin vetää irti moottoritilaan?
    http://www.turnermotorsport.com/p-57...-bmw-part.aspx

    Onkohan tuo vihreä osa nro: 32316759546? Siis osa 7? (taiteilijan näkymys on sitten on aika erikoinen...)
    On osa nr.7. Tuo tiiviste jää tulipeltiin akselia irrottaessa. Jos tulee mukana, niin painaa vain takaisin paikalleen. Ja tuon tiivisteen ja akselin mustan muovikauluksen väliin liukkaria, niin ei sitten kitise/narise.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Jääkö tuo linkin kuvissa näkyvä vihreä osa runkoon ja akselin musta holkki mahtuu siitä läpi kun akselin vetää irti moottoritilaan?
    http://www.turnermotorsport.com/p-57...-bmw-part.aspx

    Onkohan tuo vihreä osa nro: 32316759546? Siis osa 7? (taiteilijan näkymys on sitten on aika erikoinen...)
    .

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Kyl sen sitte huomaa kun siinä on väljää. Kaveri heiluttamaan rattia ja ite kokeilee. Tai toisinpäin. Mutta jossei ratissa tunnu selvää välystä, niin ei se sitte oo vielä sökö.

    Ja kun ottaa sen alapään rattiakselista irti, niin ristikko lähtee kupit irti lyömällä pois. Ja uus vaan paikoilleen ja lyödään reunoihin lommot, jotka leviää kuppien päälle.

    tuossa näkyy nuo "lommot".

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Muista kattoo myös se rattiakselin ristikko. Siinä oli mulla väljää. Ja halpa ja helppo korjata.
    En huomannut omassa rattiakselin ristikossa väljää, mutta huomaako sitä edes helposti? Piti vaihtaa se ristikko, mutta se nyt sitten jäi. Tuossa aikasemmin taisi olla sen ristikon vaihdosta, mutta olikos siinä jotain lukkorenkaita vai miten se lähti irti:think

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Joo no hyvä. Tapana on ollu kääntää ratti aina lukkoon autosta poistuessa, mutta aloin epäilemään tuota kuukausi sitten, kun huomasin pienen välyksen tai kolahduksen käännellessä rattia auto sammuksissa. Täytyy väännellä pyöriä ja ettiä tuota välyksen syytä viikon päästä kun heitän kesärenkaat alle. Vuosi sitten tosin tuli ihan uudet lemförderin täydelliset raidetangonpäät, niin vituttaa kyllä jos ne on jo lauennu. Melkee toivon, että olis vaikka pyöränlaakerit.
    Muista kattoo myös se rattiakselin ristikko. Siinä oli mulla väljää. Ja halpa ja helppo korjata.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Näyttäis ainakin BMWFans mukaan sama osa kyllä olevan käypäinen kaikkiin E39 kutos koneisiin koko 95-03 välin. Mutta Schmiedmann taas ilmoittaa vanhemman hammastangon sopivan vain -7/99 saakka. Otapa siitä sitten varmuus.
    Tuo on sama juttu kuin Servotronicin kanssa, en sitten tiedä mikä niissä on erona. Ero saattaa olla kiinnityksessä, siinähän on keskitinholkit, mutta onkohan ne jotenkin erilaiset uudemmassa. Ne kylläkin on helposti otettavissa irti/vaihdettavissa hammastangosta.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mikä tuossa hammastangossa sitten on muuttunut? (täytyypä tutkia illalla ETK:sta)
    Näyttäis ainakin BMWFans mukaan sama osa kyllä olevan käypäinen kaikkiin E39 kutos koneisiin koko 95-03 välin. Mutta Schmiedmann taas ilmoittaa vanhemman hammastangon sopivan vain -7/99 saakka. Otapa siitä sitten varmuus.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    2/99... ei taida olla vaihtokelpoinen 4/96:n kanssa... katsellaan...saanhan minä varmaan sellaisen tarvittaessa varaosahaku.fi:stä.
    Mikä tuossa hammastangossa sitten on muuttunut? (täytyypä tutkia illalla ETK:sta)

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Onhan se ollut jouten jo kohta 4 vuotta. En minä siinä kulumia tms. huomannut. 2/99 autosta. Taikamutterin olen siitä avannut ja kääntänyt takaisin samaan kohtaan, piti ihan mielenkiinnosta tutkia mitä siellä on. Tiedä sitten myynkö, minähän näköjään kerään autoni varaosia... Mutta voithan lähettää privaattina tarjouksen.
    2/99... ei taida olla vaihtokelpoinen 4/96:n kanssa... katsellaan...saanhan minä varmaan sellaisen tarvittaessa varaosahaku.fi:stä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Siis onko tuo sun alkuperäinen ei-servotronic nyt jouten? Ja ihan kulumattomassa kunnossa? Onko pre-facelift mallia? Myytkö?
    Onhan se ollut jouten jo kohta 4 vuotta. En minä siinä kulumia tms. huomannut. 2/99 autosta. Taikamutterin olen siitä avannut ja kääntänyt takaisin samaan kohtaan, piti ihan mielenkiinnosta tutkia mitä siellä on. Tiedä sitten myynkö, minähän näköjään kerään autoni varaosia... Mutta voithan lähettää privaattina tarjouksen.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Rattilukko menettää perusmerkityksensä ellei sitä käännä lukitusasentoon avaimen poiston yhteydessä. Mutta siinä vaiheessa kone on seis eikä tehostin ole vääntämässä niveliä, vaan kääntö tulee ihan käsivoimilla -> niveliin ei voi saada ns. 'ylikuormaa'.
    Joo no hyvä. Tapana on ollu kääntää ratti aina lukkoon autosta poistuessa, mutta aloin epäilemään tuota kuukausi sitten, kun huomasin pienen välyksen tai kolahduksen käännellessä rattia auto sammuksissa. Täytyy väännellä pyöriä ja ettiä tuota välyksen syytä viikon päästä kun heitän kesärenkaat alle. Vuosi sitten tosin tuli ihan uudet lemförderin täydelliset raidetangonpäät, niin vituttaa kyllä jos ne on jo lauennu. Melkee toivon, että olis vaikka pyöränlaakerit.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Nii jaa, en tiiäkkää noita juttuja ku en oo autovaras.

    Mut sitä en oo pannu merkille, kuin paljon koloja on, mutta jos renkaat suoraan pysäköi, niinkuin ite aina, niin melkein jos ottaa vauhtia ratista autosta noustessa, niin naksahtaa kyllä lukkoon. Eli ei varmaan edes kymmentä astetta tarvii kääntää, veikkaisin...

    Leave a comment:

Working...
X