e39 Hammastanko

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Kummallista, kun kelit on lämmennyt ja tiet kunnolla sulanut, niin kolina on huomattavasti taas "toistaiseksi" hiljentynyt. Ajattelin, että kokeilen laittaa ne kumipuslat hammastangon kiinnitys kohtiin ja kokeilla onko vaikutusta!?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Desu View Post
    Joo pientä sekoilua taas täältä suunnalta... simpukka tais olla kyseessä juu. Marmorilla tais kyseinen osa olla vajaa 2k€. Tarjouksessa tosin tästä on jo 4v aikaa tms mut oireet oli juuri samat että töyssyissä kolahteli ja kun rattia käänsi. Ostin käytetyn lähes ilmaiseksi uuteen verrattuna mutta iloa kesti hyvin vähän aikaa.
    Minullahan tuo kolina on sinänsä jännä, kun ajaa normisti asvaltin ajouraa niin kolina kuuluu "tavallisesti" mutta sitten kun ohjaa reunaan, eli vasenpuoli ajouran keskelle, joka on aina tasaisenmpaa/sileämpää asvalttia, niin kolina lähes katoaa:think Siksi epäillyttää joku tietty osa tai ne kulmat, että antaa jotain resonanssia joka kulkee raidetankoja pitkin ohjausvaihteeseen aiheuttaen tuon kolinan.:think

    Pitäiskö ohjausvaihteen kiinnityksiin laittaa jotkut kumipuslat, että tulee niin sanotusti "kelluva" asennus?

    Leave a comment:


  • Desu
    replied
    Joo pientä sekoilua taas täältä suunnalta... simpukka tais olla kyseessä juu. Marmorilla tais kyseinen osa olla vajaa 2k€. Tarjouksessa tosin tästä on jo 4v aikaa tms mut oireet oli juuri samat että töyssyissä kolahteli ja kun rattia käänsi. Ostin käytetyn lähes ilmaiseksi uuteen verrattuna mutta iloa kesti hyvin vähän aikaa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Desu View Post
    Itsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä.
    Tarkoitatko V8 koneisen yhdystankoa vai ohjauvaidetta,eli simpukkaa?Ei tuo yhdystanko raidepäineen niin tolkuttoman kallis ole.Siis jos ei erehdy sitä marmorilta tilaamaan.

    Hammastankoahan tuossa ei ole,kuten jo kirjoitettiin.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Desu View Post
    Itsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä.
    540i:ssä ei ole hammastanko ohjausvaihdetta, löyyy ainoastaan kutoskoneista, joten vaihto-osakin on erilainen ja eri hintainen...

    Leave a comment:


  • Desu
    replied
    Itsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Minullahan tuntuu tuo koluutus pienenä tärinänä myös ratissa ja vielä samaan tahtiin.

    Olikos kenelläkään kokemusta Motonetin ohjausvaihteesta?:think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tuntuukos sulla rattiin ajaessa pieni tärinä?
    Välillä, ei aina.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Säädetty on. Keskiasennosta heilutin ja kolisee. Katsastuksessa sanoi että tuntuu pienenpieni välys, epäili raidetangon sisäpäätä. Ne vaan on uudet Lemförderit.
    Tuntuukos sulla rattiin ajaessa pieni tärinä?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Joko taikamutteria on säädetty? Klonksuuko enemmän jos pyörät ovat vinossa (1 kierros ratista) ja heilutat rattia edestakaisin nopeasti?
    Säädetty on. Keskiasennosta heilutin ja kolisee. Katsastuksessa sanoi että tuntuu pienenpieni välys, epäili raidetangon sisäpäätä. Ne vaan on uudet Lemförderit.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Paikallaan kun ratti kääntelee edes-takaisin nopeasti, kuuluu lonksunta. Kaikki paitsi hammastanko on uusittu, sekö siellä kolaa? Haitanneeko tuo mitään, eli kannattaako vaihtaa vai annanko olla?
    Joko taikamutteria on säädetty? Klonksuuko enemmän jos pyörät ovat vinossa (1 kierros ratista) ja heilutat rattia edestakaisin nopeasti?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Paikallaan kun ratti kääntelee edes-takaisin nopeasti, kuuluu lonksunta. Kaikki paitsi hammastanko on uusittu, sekö siellä kolaa? Haitanneeko tuo mitään, eli kannattaako vaihtaa vai annanko olla?
    Mulla ei kuuluu paikallaan kääntäessään lonksuntaa! Voisko sulla kuulua ylä-pään tukilaakereista? Sinänsä tuo hammastangon kolina ei vaikuta mihkään millään tapaan, mutta se kolina vituttaa, kun muuten tuntusi olevann hiljaista ajoa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Paikallaan kun ratti kääntelee edes-takaisin nopeasti, kuuluu lonksunta. Kaikki paitsi hammastanko on uusittu, sekö siellä kolaa? Haitanneeko tuo mitään, eli kannattaako vaihtaa vai annanko olla?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tulipellissä on jonkinlainen muoviholkki jonka läpi tuo rattiakseli menee. Ainakin minulla se kaipasi voitelua (akselin juuressa näkyi muovipölyä). Tuon osan näkee kuskin jalkatilasta maton alta. En tiedä onko tuo osa vaihdettavissa vai kuuluuko se akseliin, ETK on epäselvä.
    Kiitos vinkistä! Täytyy tarkistaa myös tuo kyseinen holkki ja kyllähän sekin varmasti vaikuttaa enempi tai vähempi tuohon kolinaan. Nythän tuo kolina tosiaanki hieman hiljeni, kun kiristin sitä taikamutteria, mutta meni vähän liikaa, kun ohjaus kangistui. Täytyy kirrata sitä takaisinpäin.

    Olikos muuten joku uskaltanut laittaa motonetin hammastangon autoonsa?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    En saanut selvää Raleomista että mitä osaa siellä ratti-akselin ja palopellin välissä on? Tuntuu että sielläkin on jo välystä?:think
    Tulipellissä on jonkinlainen muoviholkki jonka läpi tuo rattiakseli menee. Ainakin minulla se kaipasi voitelua (akselin juuressa näkyi muovipölyä). Tuon osan näkee kuskin jalkatilasta maton alta. En tiedä onko tuo osa vaihdettavissa vai kuuluuko se akseliin, ETK on epäselvä.

    Leave a comment:

Working...
X