e39 Hammastanko
Collapse
X
-
Kummallista, kun kelit on lämmennyt ja tiet kunnolla sulanut, niin kolina on huomattavasti taas "toistaiseksi" hiljentynyt. Ajattelin, että kokeilen laittaa ne kumipuslat hammastangon kiinnitys kohtiin ja kokeilla onko vaikutusta!?
-
Minullahan tuo kolina on sinänsä jännä, kun ajaa normisti asvaltin ajouraa niin kolina kuuluu "tavallisesti" mutta sitten kun ohjaa reunaan, eli vasenpuoli ajouran keskelle, joka on aina tasaisenmpaa/sileämpää asvalttia, niin kolina lähes katoaa:think Siksi epäillyttää joku tietty osa tai ne kulmat, että antaa jotain resonanssia joka kulkee raidetankoja pitkin ohjausvaihteeseen aiheuttaen tuon kolinan.:thinkOriginally posted by Desu View PostJoo pientä sekoilua taas täältä suunnalta... simpukka tais olla kyseessä juu. Marmorilla tais kyseinen osa olla vajaa 2k€. Tarjouksessa tosin tästä on jo 4v aikaa tms mut oireet oli juuri samat että töyssyissä kolahteli ja kun rattia käänsi. Ostin käytetyn lähes ilmaiseksi uuteen verrattuna mutta iloa kesti hyvin vähän aikaa.
Pitäiskö ohjausvaihteen kiinnityksiin laittaa jotkut kumipuslat, että tulee niin sanotusti "kelluva" asennus?
Leave a comment:
-
Joo pientä sekoilua taas täältä suunnalta... simpukka tais olla kyseessä juu. Marmorilla tais kyseinen osa olla vajaa 2k€. Tarjouksessa tosin tästä on jo 4v aikaa tms mut oireet oli juuri samat että töyssyissä kolahteli ja kun rattia käänsi. Ostin käytetyn lähes ilmaiseksi uuteen verrattuna mutta iloa kesti hyvin vähän aikaa.
Leave a comment:
-
Tarkoitatko V8 koneisen yhdystankoa vai ohjauvaidetta,eli simpukkaa?Ei tuo yhdystanko raidepäineen niin tolkuttoman kallis ole.Siis jos ei erehdy sitä marmorilta tilaamaan.Originally posted by Desu View PostItsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä.
Hammastankoahan tuossa ei ole,kuten jo kirjoitettiin.
Leave a comment:
-
540i:ssä ei ole hammastanko ohjausvaihdetta, löyyy ainoastaan kutoskoneista, joten vaihto-osakin on erilainen ja eri hintainen...Originally posted by Desu View PostItsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä.
Leave a comment:
-
Itsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä.
Leave a comment:
-
Välillä, ei aina.Originally posted by janke View PostTuntuukos sulla rattiin ajaessa pieni tärinä?
Leave a comment:
-
Säädetty on. Keskiasennosta heilutin ja kolisee. Katsastuksessa sanoi että tuntuu pienenpieni välys, epäili raidetangon sisäpäätä. Ne vaan on uudet Lemförderit.Originally posted by TJJ View PostJoko taikamutteria on säädetty? Klonksuuko enemmän jos pyörät ovat vinossa (1 kierros ratista) ja heilutat rattia edestakaisin nopeasti?
Leave a comment:
-
Joko taikamutteria on säädetty? Klonksuuko enemmän jos pyörät ovat vinossa (1 kierros ratista) ja heilutat rattia edestakaisin nopeasti?Originally posted by Bmw Master View PostPaikallaan kun ratti kääntelee edes-takaisin nopeasti, kuuluu lonksunta. Kaikki paitsi hammastanko on uusittu, sekö siellä kolaa? Haitanneeko tuo mitään, eli kannattaako vaihtaa vai annanko olla?
Leave a comment:
-
Mulla ei kuuluu paikallaan kääntäessään lonksuntaa! Voisko sulla kuulua ylä-pään tukilaakereista? Sinänsä tuo hammastangon kolina ei vaikuta mihkään millään tapaan, mutta se kolina vituttaa, kun muuten tuntusi olevann hiljaista ajoa.Originally posted by Bmw Master View PostPaikallaan kun ratti kääntelee edes-takaisin nopeasti, kuuluu lonksunta. Kaikki paitsi hammastanko on uusittu, sekö siellä kolaa? Haitanneeko tuo mitään, eli kannattaako vaihtaa vai annanko olla?
Leave a comment:
-
Paikallaan kun ratti kääntelee edes-takaisin nopeasti, kuuluu lonksunta. Kaikki paitsi hammastanko on uusittu, sekö siellä kolaa? Haitanneeko tuo mitään, eli kannattaako vaihtaa vai annanko olla?
Leave a comment:
-
Kiitos vinkistä! Täytyy tarkistaa myös tuo kyseinen holkki ja kyllähän sekin varmasti vaikuttaa enempi tai vähempi tuohon kolinaan. Nythän tuo kolina tosiaanki hieman hiljeni, kun kiristin sitä taikamutteria, mutta meni vähän liikaa, kun ohjaus kangistui.Originally posted by TJJ View PostTulipellissä on jonkinlainen muoviholkki jonka läpi tuo rattiakseli menee. Ainakin minulla se kaipasi voitelua (akselin juuressa näkyi muovipölyä). Tuon osan näkee kuskin jalkatilasta maton alta. En tiedä onko tuo osa vaihdettavissa vai kuuluuko se akseliin, ETK on epäselvä.
Täytyy kirrata sitä takaisinpäin.
Olikos muuten joku uskaltanut laittaa motonetin hammastangon autoonsa?
Leave a comment:
-
Tulipellissä on jonkinlainen muoviholkki jonka läpi tuo rattiakseli menee. Ainakin minulla se kaipasi voitelua (akselin juuressa näkyi muovipölyä). Tuon osan näkee kuskin jalkatilasta maton alta. En tiedä onko tuo osa vaihdettavissa vai kuuluuko se akseliin, ETK on epäselvä.Originally posted by janke View PostEn saanut selvää Raleomista että mitä osaa siellä ratti-akselin ja palopellin välissä on? Tuntuu että sielläkin on jo välystä?:think
Leave a comment:
Leave a comment: