e39 Hammastanko

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Vielä pitää kysyä, että saikos rattiakseliin vaihdettua sen nivelen mikä yhdistyy ohjausvaihteeseen?
    Olikos jotain muuta mitä tuossa pitäisi/kannattaisi uusia, kun on tanko pöydällä?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Ei se vaihto mitenkään ärsyttävä ole, toisella kerralla meni jo pikkasen alta 3h vaihdossa. Ekalla kerralla useampi tunti, ku joutu arpomaan mitä kaikkea pitää irrottaa. Tosin ilman nosturia saattaa olla hiukan ärsyttävä. Jos haluat voin tulla selän taakse vittuilemaan, kun alat sitä vaihtamaan Onko sulla hallia, missä vaihtaa? En tiedä miten bensakoneessa, mutta dieselissä joutu moottoria hiukan nostamaan...
    Meillähän oli tästä joskus puhetta. Kyl mä sen irti saan, ei kai se tähtitiedettä ole. Kaveri jonka montulla käyn sen irrottamassa on korjannut kurottajien akselistoja joten tuskin bimmerin hammastanko on ongelma Pitää varmaan ottaa moottorin kiinnikettä irti... muistaakseni?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Joo, mulle on muutamaa tarjottu ja käyn lauantaina ainakin katsomassa yhtä tässä lähellä. Käytetty on aina riski, joten oletan mitä tutkin ja vaikka ei käsin välykset tunnu, niin auton alla sitten viimeistään. Ärsyttää se vaihto valmiiksi, vaikka en ole vielä katsonut ja suunnitellut, että miten vaihdan sen.
    Ei se vaihto mitenkään ärsyttävä ole, toisella kerralla meni jo pikkasen alta 3h vaihdossa. Ekalla kerralla useampi tunti, ku joutu arpomaan mitä kaikkea pitää irrottaa. Tosin ilman nosturia saattaa olla hiukan ärsyttävä. Jos haluat voin tulla selän taakse vittuilemaan, kun alat sitä vaihtamaan Onko sulla hallia, missä vaihtaa? En tiedä miten bensakoneessa, mutta dieselissä joutu moottoria hiukan nostamaan...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Eihän nuo ole samanlaisia, erilaiset kiinnitykset, ratin akseli yms. Unohda koko juttu ja hanki E39:n hammastanko. Käytettyä hankkiessa kannattaa sitten muistaa, että "hyvässä kunnossa ja välyksetön" ei tarkoita kaikille samaa asiaa ja myös se, että tuon vian on myyjä voinut "korjata" taikamutterilla.
    Joo, mulle on muutamaa tarjottu ja käyn lauantaina ainakin katsomassa yhtä tässä lähellä. Käytetty on aina riski, joten oletan mitä tutkin ja vaikka ei käsin välykset tunnu, niin auton alla sitten viimeistään. Ärsyttää se vaihto valmiiksi, vaikka en ole vielä katsonut ja suunnitellut, että miten vaihdan sen.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Eli e46 näyttää samalta, kun minulla nyt, mutta onko jotain fyysistä eroa? Näyttää e39 olevan vain servollinen tarjolla Raleomis?
    Eihän nuo ole samanlaisia, erilaiset kiinnitykset, ratin akseli yms. Unohda koko juttu ja hanki E39:n hammastanko. Käytettyä hankkiessa kannattaa sitten muistaa, että "hyvässä kunnossa ja välyksetön" ei tarkoita kaikille samaa asiaa ja myös se, että tuon vian on myyjä voinut "korjata" taikamutterilla.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    http://bmwfans.info/parts/catalog/32136751745/ tuossahan se selviää :think

    Ja vielä kuvina:
    e39:

    e34:

    e36:

    e46:
    Eli e46 näyttää samalta, kun minulla nyt, mutta onko jotain fyysistä eroa? Näyttää e39 olevan vain servollinen tarjolla Raleomis?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    http://bmwfans.info/parts/catalog/32136751745/ tuossahan se selviää :think

    Ja vielä kuvina:
    e39:

    e34:

    e36:

    e46:

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Kato realoem:stä, mutta villi veikkaus, että ei käy, ainakaan bolt on.
    Yritin kattoa, mutta en ilmeisesti tarpeeksi keskittyneesti!

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Kato realoem:stä, mutta villi veikkaus, että ei käy, ainakaan bolt on.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Sellasta että, käykö Bmw e46, e34 tai e36 Hammastanko e39:iin?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Laitoin tuonne sen TIS:in purkuohjeen PDF:nä:
    http://www.mediafire.com/?eb79d4nve5kurcq
    Kiitos. Tuota juuri kaipailinki!

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onko jollakin kokemusta hammastangon purkamisesta? Eli onnistuuko helposti? En löytänyt mistään kuvia kyseisestä operaatiosta ja "Bmw TIS" on lopettanut toiminnan:think
    Muistaakseni siellä mihin rattiakseli tulee, niin on sokka tai sokkia ja alapäässä mutteri jonka jälkeen laakeri? Kaikki neuvot on tervetullutta
    Laitoin tuonne sen TIS:in purkuohjeen PDF:nä:
    MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Onko jollakin kokemusta hammastangon purkamisesta? Eli onnistuuko helposti? En löytänyt mistään kuvia kyseisestä operaatiosta ja "Bmw TIS" on lopettanut toiminnan:think
    Muistaakseni siellä mihin rattiakseli tulee, niin on sokka tai sokkia ja alapäässä mutteri jonka jälkeen laakeri? Kaikki neuvot on tervetullutta

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Eli onko niiden kunnostaminen sitten uutta vastaavaksi jotenkin mahdoton rasti?
    Riippuu siitä mitä osia halutaan vaihtaa. Jos vain uusitaan tiivisteet, laakeriholkit ja kiristetään loput välykset "taikaruuvilla", niin eihän tuo sillä uudenveroiseksi tule. Noiden laakeriholkkien materiaali lienee aika kriittinen sen suhteen miten pitkäikäinen tuo kunnostus on. Kunnostettujahan BMW ja ZF:kin myy, mutta ne toivottavasti on tehty kunnolla, siis vaihdettu myös akseleita ja säätöventtiili jos ne ei ole toleranssien sisällä (vai vaihdetaankohan ne aina ja vain kuori jää?).

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuolta (eBayn kautta) tuo minun hammastanko on. Takuuvaihto ei toiminut, ei kuulemma ollut varastossa yhtään tuollaista, lupasivat ilmoittaa kun niitä tulee. Eipä ole vielä kuulunut mitään, 3 vuotta on mennyt... Tuo siis tuon narinan (ja osittaisen jumittamisen) takia, se onneksi sitten lopulta katosi ATF:n vaihdolla täyssynteettiseen ja lisäaineiden lisäyksellä. Olenkin katsellut aitoa ZF:n osaa, mutta sellainen on melkoisen kallis.
    Eli takuu toimii, ku Kreikkalaisten talous. Onneks en sitten tilannutkaan tuolta.

    Leave a comment:

Working...
X