Vielä pitää kysyä, että saikos rattiakseliin vaihdettua sen nivelen mikä yhdistyy ohjausvaihteeseen?
Olikos jotain muuta mitä tuossa pitäisi/kannattaisi uusia, kun on tanko pöydällä?
e39 Hammastanko
Collapse
X
-
Originally posted by Samppae39 View PostEi se vaihto mitenkään ärsyttävä ole, toisella kerralla meni jo pikkasen alta 3h vaihdossa. Ekalla kerralla useampi tunti, ku joutu arpomaan mitä kaikkea pitää irrottaa. Tosin ilman nosturia saattaa olla hiukan ärsyttävä. Jos haluat voin tulla selän taakse vittuilemaan, kun alat sitä vaihtamaanOnko sulla hallia, missä vaihtaa? En tiedä miten bensakoneessa, mutta dieselissä joutu moottoria hiukan nostamaan...
Kyl mä sen irti saan, ei kai se tähtitiedettä ole. Kaveri jonka montulla käyn sen irrottamassa on korjannut kurottajien akselistoja joten tuskin bimmerin hammastanko on ongelma
Pitää varmaan ottaa moottorin kiinnikettä irti... muistaakseni?
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostJoo, mulle on muutamaa tarjottu ja käyn lauantaina ainakin katsomassa yhtä tässä lähellä. Käytetty on aina riski, joten oletan mitä tutkin ja vaikka ei käsin välykset tunnu, niin auton alla sitten viimeistään.Ärsyttää se vaihto valmiiksi, vaikka en ole vielä katsonut ja suunnitellut, että miten vaihdan sen.
Onko sulla hallia, missä vaihtaa? En tiedä miten bensakoneessa, mutta dieselissä joutu moottoria hiukan nostamaan...
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostEihän nuo ole samanlaisia, erilaiset kiinnitykset, ratin akseli yms. Unohda koko juttu ja hanki E39:n hammastanko. Käytettyä hankkiessa kannattaa sitten muistaa, että "hyvässä kunnossa ja välyksetön" ei tarkoita kaikille samaa asiaa ja myös se, että tuon vian on myyjä voinut "korjata" taikamutterilla.Ärsyttää se vaihto valmiiksi, vaikka en ole vielä katsonut ja suunnitellut, että miten vaihdan sen.
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostEli e46 näyttää samalta, kun minulla nyt, mutta onko jotain fyysistä eroa? Näyttää e39 olevan vain servollinen tarjolla Raleomis?
Leave a comment:
-
Originally posted by Samppae39 View Posthttp://bmwfans.info/parts/catalog/32136751745/ tuossahan se selviää :think
Ja vielä kuvina:
e39:
e34:
e36:
e46:
Leave a comment:
-
http://bmwfans.info/parts/catalog/32136751745/ tuossahan se selviää :think
Ja vielä kuvina:
e39:
e34:
e36:
e46:
Leave a comment:
-
Kato realoem:stä, mutta villi veikkaus, että ei käy, ainakaan bolt on.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostLaitoin tuonne sen TIS:in purkuohjeen PDF:nä:
http://www.mediafire.com/?eb79d4nve5kurcq
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostOnko jollakin kokemusta hammastangon purkamisesta? Eli onnistuuko helposti? En löytänyt mistään kuvia kyseisestä operaatiosta ja "Bmw TIS" on lopettanut toiminnan:think
Muistaakseni siellä mihin rattiakseli tulee, niin on sokka tai sokkia ja alapäässä mutteri jonka jälkeen laakeri? Kaikki neuvot on tervetullutta
Leave a comment:
-
Onko jollakin kokemusta hammastangon purkamisesta? Eli onnistuuko helposti? En löytänyt mistään kuvia kyseisestä operaatiosta ja "Bmw TIS" on lopettanut toiminnan:think
Muistaakseni siellä mihin rattiakseli tulee, niin on sokka tai sokkia ja alapäässä mutteri jonka jälkeen laakeri? Kaikki neuvot on tervetullutta
Leave a comment:
-
Originally posted by Antsah View PostEli onko niiden kunnostaminen sitten uutta vastaavaksi jotenkin mahdoton rasti?
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostTuolta (eBayn kautta) tuo minun hammastanko on. Takuuvaihto ei toiminut, ei kuulemma ollut varastossa yhtään tuollaista, lupasivat ilmoittaa kun niitä tulee. Eipä ole vielä kuulunut mitään, 3 vuotta on mennyt... Tuo siis tuon narinan (ja osittaisen jumittamisen) takia, se onneksi sitten lopulta katosi ATF:n vaihdolla täyssynteettiseen ja lisäaineiden lisäyksellä. Olenkin katsellut aitoa ZF:n osaa, mutta sellainen on melkoisen kallis.
Leave a comment:
Leave a comment: