e39 Hammastanko
Collapse
X
-
Taitaa olla, että nuo kunnostetut ei ole koskaan pitkäikäisiä. Eli onko niiden kunnostaminen sitten uutta vastaavaksi jotenkin mahdoton rasti?
-
Tuolta (eBayn kautta) tuo minun hammastanko on. Takuuvaihto ei toiminut, ei kuulemma ollut varastossa yhtään tuollaista, lupasivat ilmoittaa kun niitä tulee. Eipä ole vielä kuulunut mitään, 3 vuotta on mennyt... Tuo siis tuon narinan (ja osittaisen jumittamisen) takia, se onneksi sitten lopulta katosi ATF:n vaihdolla täyssynteettiseen ja lisäaineiden lisäyksellä. Olenkin katsellut aitoa ZF:n osaa, mutta sellainen on melkoisen kallis.Originally posted by Samppae39 View PostIte meinasin tilata tuolta http://www.lenkgetriebe.net/ Tais olla jotain 450€ ja pantti oli 170€ tai jotain. 2v takuu yms.
Leave a comment:
-
Ite meinasin tilata tuolta http://www.lenkgetriebe.net/ Tais olla jotain 450€ ja pantti oli 170€ tai jotain. 2v takuu yms. Löysin sitte purkaamolta 03 vuoden tangon, joka oli hyllytetty 05, sen uskalsin ostaa. Eka ebay tanko alko paukkumaan käännettäessä pari kuukautta paikallaan ollessaan.Originally posted by Cell View PostPitäis tilata ehjä servotronicci tanko, otti ja pomppasi suojakumi viime talvena paikaltaan ja senhän tietää mitä siitä seurasi, koko tanko täynnä suolapaskavelliä ja hiekkaa...
Ottaisko ebaysta kunnostetun arvan (suomesta ei oikein tunnu kunnostettuja saavan rahallakaan) vai purkaamolta öljyisen kasan samalla hintaa. :think
Leave a comment:
-
Mikähän tuo Motonetin myymä on? Joku klooni vai kunnostettu? Minun eBay-kunnostettu narisi melko uutena, alkoi sitten kolisemaan kunnes kiristin säätöruuvia ja nyt siinä taitaa olla tangossa kuskinpuolen holkki löysä kun kuuluu kolinaa joissain epätasaisissa paikoissa.Originally posted by Cell View PostOttaisko ebaysta kunnostetun arvan (suomesta ei oikein tunnu kunnostettuja saavan rahallakaan) vai purkaamolta öljyisen kasan samalla hintaa. :think
Leave a comment:
-
Pitäis tilata ehjä servotronicci tanko, otti ja pomppasi suojakumi viime talvena paikaltaan ja senhän tietää mitä siitä seurasi, koko tanko täynnä suolapaskavelliä ja hiekkaa...
Ottaisko ebaysta kunnostetun arvan (suomesta ei oikein tunnu kunnostettuja saavan rahallakaan) vai purkaamolta öljyisen kasan samalla hintaa. :think
Leave a comment:
-
Eikö!Originally posted by Clavurion View PostEnpä olisi uskonut, miten selvä vaikutus tuolla voi olla keskialueen ohjaustuntumaan ja suuntavakavuuteen. Tutulla maantiepätkällä (Oulu-Ii leveäkaistatien eteläpäässä) on yksi kohta, jossa koko tien kallistussuunta vaihtuu toiselle puolella.
8 euron osahinnalla ylivoimaisesti paras tuunaus, mitä autoon on tullut tehtyä ajonautinnon parantamiseksi.

Eikä tarvi ostaa 100e (?) hintaista koko akselin alapäätä.
Leave a comment:
-
Täältä löytyis uus GMB 802-ST1540 ristikko ylimääräisenä, jonka ostin tuon clavurionin ristikonvaihdon innoittamana valmiiksi! Mutta kun sitä paikallaan olevaa yhdessä tutkitiin, eikä siitä löydetty minkäänlaista välystä, niin mitäpä tuota ehjää vaihtamaan. Saapi hakea hankintahintaan 8€ ja kuitin saa mukaan. Tai sitten lähetän postissa parin euron kuluilla tarvitsevalle.Last edited by Samppasika; 08-09-2012, 15:19.
Leave a comment:
-
Oulun Tarviketorilta kävin hakemassa. Haarukan päissä on pistemäiset krymppaukset päätykuppien lukituksena. Ne vingutettiin pois. Tuo ei varmaan ole välttämätöntä, mutta näin nyt kuitenkin tehtiin. Sitten sopivien hylsyjen kanssa puristettiin toisen puolen kuppi niin pitkälle ulos kuin haarukka ja ristikko antoivat myöden. Pihdeillä kiinni kupista ja pyörittämällä irti. Sama homma toistaen kaikille kupeille. Sitten itse ristikon saa välistä pois. Rasvojen poisto kuppien ulkopinnoilta ja haarukasta. Ristikko paikoilleen ja vastakkaisten puolten kupit hollille. Kupin ja haarukan reiän saumaan lukitetta. Kuppien prässäys paikalleen ruuvipenkissä hylsyjen avulla. Ja sama homma toiselle kuppiparille. Lopuksi tuurnalla vielä pienet tyssäykset kuppien lukitukseksi.
Dieselkoneisessa rattiakselin alapään sai pois paikaltaan pelkästään irrottamalla kiinnityksen ohjausvaihteeseen. Bensakoneisessa moottorin tuki tulee tielle, joten myös yläpään kiinnitys pitää irrottaa, että sen alaosan saa käännettyä ensin sopivaan kulmaan.
Leave a comment:
-
Mikä varaosakauppa tuota osaa möi? Miten tuon sai irti? Onko se vaan lyömällä lukittu sinne alumiinihaarukan sisälle?
Leave a comment:
-
Tuossa aiemmin pienen sivuäänen metsästyksen yhteydessä tuli sattumalta esiin pieni välys tässä rattiakselin ristikossa. Tuolla mainitulla osanumerolla uusi ristikko löytyi paikallisesta putiikista suoraan hyllystä. Pienen taikinoinnin jälkeen ristikko saatiin vaihdettua. Enpä olisi uskonut, miten selvä vaikutus tuolla voi olla keskialueen ohjaustuntumaan ja suuntavakavuuteen. Tutulla maantiepätkällä (Oulu-Ii leveäkaistatien eteläpäässä) on yksi kohta, jossa koko tien kallistussuunta vaihtuu toiselle puolella. Se on vanhasta muistista tullut aina ennakoitua pienellä ohjaussuunnan korjauksella, että ei haukkaa hieman sivuun. Nyt sama kohta meni lähes huomaamatta. 8 euron osahinnalla ylivoimaisesti paras tuunaus, mitä autoon on tullut tehtyä ajonautinnon parantamiseksi.Originally posted by Bmw Dreamer View PostTottakai ristikon saa irti. 15x40 on oikea koko. Nyt on ohjaus välyksetön.
GMB:n numero on 802-ST1540 kardaanin nivelristi.
Vaihtotyön osalta jälleen kerran kiitokset avusta Tornion merkilliseen huoltoon e46touring:lle.
Leave a comment:
-
En ole varma onko servoissa muuta eroa, ku se venttiili. Oon nähny servottomankin hammastangon ja siitä puuttu vaan se venttiili liittimineen. Muuten päällepäin saman näköset.Originally posted by janke View PostJaahas. Tuoshan vois olla ratkaisu.
Mulla ei ole servoa, vaan tavallinen.
Yritin sitä taikamutteria avata, mutta se on jo ihan pyöreä... Se siitä sitten. Eli vaihtoon koko paska.
Jos sua kiinnostaa tuo askartelu, niin voin tuoda ne tangot mukanani, ku seuraavan kerran käyn kotipuolessa. Ajankohtaa en osaa sanoa.
Leave a comment:
-
Jaahas. Tuoshan vois olla ratkaisu.Originally posted by Samppae39 View PostMun käsittääkseni ei mistään...
Jos haluat askarrella, niin mulla olis pari ylimääräistä hammastankoa. Yks kolisee ja toinen paukkuu, käsittääkseni itse ohjausvaihde paukkuu. Kummatkin on servotronikkeja. Eli jos siirrät omasta ohjausvaihteen paukkuvaan tankoon (jos sulla ei oo servotronic mallinen), niin hyvällä säkällä sulla olis yksi ehjä hammastanko. Ainaki paukkuvassa on puslat yms. tiiviit, että varaosia ainakin sais ja saisit harjotella purkamista, ilman että auto seisoo pukeilla
Mulla ei ole servoa, vaan tavallinen.
Yritin sitä taikamutteria avata, mutta se on jo ihan pyöreä... Se siitä sitten. Eli vaihtoon koko paska.
Leave a comment:
-
Mun käsittääkseni ei mistään...Originally posted by janke View PostUppista keikkaa..
Onko kenelläkään tietoa, Mistä saisi tuohon ZF:n ohjausvaihteeseen korjaus sarjoja?:think Kiitos etukäteen.
Jos haluat askarrella, niin mulla olis pari ylimääräistä hammastankoa. Yks kolisee ja toinen paukkuu, käsittääkseni itse ohjausvaihde paukkuu. Kummatkin on servotronikkeja. Eli jos siirrät omasta ohjausvaihteen paukkuvaan tankoon (jos sulla ei oo servotronic mallinen), niin hyvällä säkällä sulla olis yksi ehjä hammastanko. Ainaki paukkuvassa on puslat yms. tiiviit, että varaosia ainakin sais ja saisit harjotella purkamista, ilman että auto seisoo pukeilla
Leave a comment:
Leave a comment: