e39 - akku taas tyhjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Aamulla laitettii autoon uusi Exide EB950 akku. Kun sanoin että entinen on 5v ikäinen Powerlinen 100Ah, myjä kommentoi että "ei se oo akku". Makunsa tietty jokaisella.

    Kovasti kyllä kehui tätä exidee, pitäis olla parempi kuin powerline. Exidellä on kyllä hyvä maine mun silmissä, priimamerkki.
    Minä laitoin kans Exide Premium EA1000 100A. Katotaan kauanko kestää. Noista Exideistä on kyllä niin kirjavia tarinoita, että ottaa nyt sitten selvää onko se hyvä vai huono:think Tuli vielä hankittua tuohon lämppärin johtoihin calixin ylläpitolaturi, mutta en ole vielä saanut sitä laitettua kiinni. Voi tuo laturi "ehkä" lisätä akun ikää, kun lataa aina silloin, kun auto on roikassa.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Tämän aamun kokemuksen perusteella näyttää akku menevän ilman webaakin. 5v vanha 100 Ah Powerline osoitti aamulla hyytymisen merkkejä. Ei jaksanut pyörittää -31 pakkasessa konetta käyntiin ilman ulkoisella laturilla annettua 30min tekohengitystä. Auto (523i -96) oli ollut piuhan päässä lämpenemässä sen normi 2h.

    Tylyä kun joutuu uusimaan akun 5v välein. Olen kyllä ollut ahkera REST:n käyttäjä, josko se syö akkua just sen verran mikä tarvittaisiin aamustartteihin.
    Aamulla laitettii autoon uusi Exide EB950 akku. Kun sanoin että entinen on 5v ikäinen Powerlinen 100Ah, myjä kommentoi että "ei se oo akku". Makunsa tietty jokaisella.

    Kovasti kyllä kehui tätä exidee, pitäis olla parempi kuin powerline. Exidellä on kyllä hyvä maine mun silmissä, priimamerkki.

    Leave a comment:


  • elli
    replied
    Pistetäämpäs nyt tänne kun edes vähän liittyy asiaan. Omasta 530d:stä (-01 manuaali) oli viime yön aikaan akku tyhjentynyt. Ihmeellistä oli se, että kun menin autoon se piippasi?? Siis tasainen piip kuulu niin kauan kunnes kaikki ovet oli kiinni ja akku irti. Mikä tuo piippaus on? Mitään omituisia valoja tms ei syttynyt. :think

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    Joo ei tietoa onko siiliä vaihdettu milloin, ja autolla ajettu +440tkm. Täytyypä tuo ensiksi tarkistaa.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Se siili kannattaa vaihtaa melkein varmuuden vuoksi, jos sitä ei ole vaihdettu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    30-100 kilometriin tulee ajoa ja lämpimäksi aina tulee käytettyä ettei kylmänä sammutella. Aikasemmin myös tullut akkua täyteen ladattua.

    Töissä ollessatuli +100km päivä ja sään kylmettyä piti ostaa akkulaturi, että saa pihassa ladattua.

    Vanhalla akulla oli samaa ongelmaa vaikka silloin ei webastoa ollut käytössä. Silloin akun vaihdolla asia korjaantui.
    Ettei vaan joku kuluttaisi siellä akkua? Esim. puhaltimen siili?

    Originally posted by Havis View Post
    Tämän aamun kokemuksen perusteella näyttää akku menevän ilman webaakin. 5v vanha 100 Ah Powerline osoitti aamulla hyytymisen merkkejä. Ei jaksanut pyörittää -31 pakkasessa konetta käyntiin ilman ulkoisella laturilla annettua 30min tekohengitystä. Auto (523i -96) oli ollut piuhan päässä lämpenemässä sen normi 2h.

    Tylyä kun joutuu uusimaan akun 5v välein. Olen kyllä ollut ahkera REST:n käyttäjä, josko se syö akkua just sen verran mikä tarvittaisiin aamustartteihin.
    Itsellä 100Ah powerline, jolla veikkaisin ikää olevan yli 5v (tuli auton mukana, eikä silloinkaan näyttänyt uudelta. Hyvin hörähti vaikka oli -33c aamulla. Auto oli lämmityksessä, jolloin akunlämmitin sekä akkulaturi myös päällä.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Tämän aamun kokemuksen perusteella näyttää akku menevän ilman webaakin. 5v vanha 100 Ah Powerline osoitti aamulla hyytymisen merkkejä. Ei jaksanut pyörittää -31 pakkasessa konetta käyntiin ilman ulkoisella laturilla annettua 30min tekohengitystä. Auto (523i -96) oli ollut piuhan päässä lämpenemässä sen normi 2h.

    Tylyä kun joutuu uusimaan akun 5v välein. Olen kyllä ollut ahkera REST:n käyttäjä, josko se syö akkua just sen verran mikä tarvittaisiin aamustartteihin.
    Last edited by Havis; 20-01-2016, 16:34.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Auto menee lepotilaan eli vaihdevalitsimen valo sammuu, hanskalokeron valo näyttää joskus jäävän päälle jos huonosti kiinni, mutta sekin kunnolla nyt ollut kiinni.
    Eikös kaikki sisävalotkin sammu jos auto menee lepotilaan? Eli vaikka ois luukut/ovet aukikin?

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    30-100 kilometriin tulee ajoa ja lämpimäksi aina tulee käytettyä ettei kylmänä sammutella. Aikasemmin myös tullut akkua täyteen ladattua.

    Töissä ollessatuli +100km päivä ja sään kylmettyä piti ostaa akkulaturi, että saa pihassa ladattua.

    Vanhalla akulla oli samaa ongelmaa vaikka silloin ei webastoa ollut käytössä. Silloin akun vaihdolla asia korjaantui.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Eli webastollinen 530da mistä akku hyytyilee. Pakkasella alkoi oireilut ja vaan pahentunut. Akku on vuoden vanha vartan mikälie, maksoi ainakin maltaita.

    Tänään laitoin webaston päälle ja eilen akku oli ladattu täyteen mutta lämmityksen jälkeen menin käynnistämään niin hikisesti pyörähti ja siihen jäi. Ei tainnut webastokaan pyörittää loppuun asti.

    Auto menee lepotilaan eli vaihdevalitsimen valo sammuu, hanskalokeron valo näyttää joskus jäävän päälle jos huonosti kiinni, mutta sekin kunnolla nyt ollut kiinni.

    Mitäs ensimmäiseksi kannattaisi tutkia?

    Miten paljon sillä autolla ajetaan webaston käytön jälkeen? Yleisin syy webastolla varustetun auton akun hyytymiseen pakkkasilla on se, ettei sillä autolla ajeta niin paljon, että akku latautuisi. Näillä pakkasilla jos akun päästää tyhjäksi, niin kannattaa melkein samantien kävellä akkukauppaan ja ostaa uusi.. Jäätynyt akku ei yleensä enää palaudu entiselleen ja webaston kanssa akun täytyy olla kunnossa tai sitten taas jää joku aamu käynnistymättä.

    Latasitko akkua autossa paikallaan? Näillä pakkasilla akku latautuu todella hitaasti. Lataako autonlaturi kunnolla?

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    530da websto

    Eli webastollinen 530da mistä akku hyytyilee. Pakkasella alkoi oireilut ja vaan pahentunut. Akku on vuoden vanha vartan mikälie, maksoi ainakin maltaita.

    Tänään laitoin webaston päälle ja eilen akku oli ladattu täyteen mutta lämmityksen jälkeen menin käynnistämään niin hikisesti pyörähti ja siihen jäi. Ei tainnut webastokaan pyörittää loppuun asti.

    Auto menee lepotilaan eli vaihdevalitsimen valo sammuu, hanskalokeron valo näyttää joskus jäävän päälle jos huonosti kiinni, mutta sekin kunnolla nyt ollut kiinni.

    Mitäs ensimmäiseksi kannattaisi tutkia?

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Nyt selvis että valomoduuli on hajoamassa valot jää pääle välillä jos ei 0 asentoon käänä. Eli hommatava se uus.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Itsellä aikoinaan oli hanskalokeron lukon kiinnityskappaleesta pudonnut yks ruuvi joten se jäi vähän löysäksi. Siitä johtuen jäi hanskiksen valot päälle ja söi akun tyhjäksi.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    Auto on toiminut taas normaalisti mikähän sieltä vikana välillä viepi virtaa
    Jos se on se siili, niin silloinhan siellä voi puhallin huutaa satunnaisesti tuntikausia. Näin itselläni oli ja ihan vahingossa pääsin kuuntelemaan puhinaa ja sain vian paikallistettua. Jos akku ei ole ihan uusi ja priima, niin äkkiäkös tuollainen sen tyhjentää.

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Auto on toiminut taas normaalisti mikähän sieltä vikana välillä viepi virtaa

    Leave a comment:

Working...
X