e39 - akku taas tyhjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • erä-koira
    replied
    Originally posted by ts18056 View Post
    Väärä neuvo! Se keskimmäinen on COM (Common), oikeanpuoleinen jännite-, vastus- ja milliamppeerimittauksiin ja vasemmanpuoleinen sen 10 amppeerin sulakkeen läpi tuleva isompien virtojen liitin. Johtojen paikathan on kuvattu vielä siinä liittimien alla olevilla yhdysviivoilla (ja varmaan käyttöohjeessa, mutta kukapa sillä mitään...).
    ei ollut sit ihmekkään kun ei mitään näyttänyt nyt se näytti 0.71A kulutus kun auto ei viel nukkunut oliko se että sulakkeita irti yksitellen niin näkee mikä laite vie virran?

    Leave a comment:


  • ts18056
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    facessa neuvovat että oikeaan ja vasempaan piuhat ja sit 10A kohtaan osottaa niin pitän näyttää ja tänään se taas oli pitänyt virtoja sisässä että lähti käyntiin ilman latausta. http://www.uraltone.com/media/catalo...94-mas830l.jpg tollainen on se mun mittari
    Väärä neuvo! Se keskimmäinen on COM (Common), oikeanpuoleinen jännite-, vastus- ja milliamppeerimittauksiin ja vasemmanpuoleinen sen 10 amppeerin sulakkeen läpi tuleva isompien virtojen liitin. Johtojen paikathan on kuvattu vielä siinä liittimien alla olevilla yhdysviivoilla (ja varmaan käyttöohjeessa, mutta kukapa sillä mitään...).

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by ts18056 View Post
    Joku tällainen?



    Valitsin tuohon 10A -asentoon, piuhat keskimmäiseen ja vasemmanpuoleiseen, toinen akun miinusnapaan ja toinen siihen maihin menevään akkukaapeliin. Jos siinä välissä kerran virtakynä hehkuu, niin kyllä tuonkin pitää jotain näyttää.

    Ja jos se kerran viikkoon tyhjää akun, niin latauspuoleltahan tuossa pitää vikaa hakea. Vai tyhjeneekö myös, jos auto seisoo viikon?
    facessa neuvovat että oikeaan ja vasempaan piuhat ja sit 10A kohtaan osottaa niin pitän näyttää ja tänään se taas oli pitänyt virtoja sisässä että lähti käyntiin ilman latausta. http://www.uraltone.com/media/catalo...94-mas830l.jpg tollainen on se mun mittari

    edit: nyt sain mitattua auto ei nukkunut kulutus oli 0.71A
    Last edited by erä-koira; 18-12-2015, 15:42.

    Leave a comment:


  • ts18056
    replied
    Joku tällainen?



    Valitsin tuohon 10A -asentoon, piuhat keskimmäiseen ja vasemmanpuoleiseen, toinen akun miinusnapaan ja toinen siihen maihin menevään akkukaapeliin. Jos siinä välissä kerran virtakynä hehkuu, niin kyllä tuonkin pitää jotain näyttää.

    Ja jos se kerran viikkoon tyhjää akun, niin latauspuoleltahan tuossa pitää vikaa hakea. Vai tyhjeneekö myös, jos auto seisoo viikon?

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by ts18056 View Post
    Unohda se virtakynä, ja laita sen tilalle yleismittari (jopa se Biliteman halvin malli kykenee tuohon), ja mittaa sillä tasavirta mittauksella (max 10A) paljonko se vie missäkin vaiheessa, ja meneekö se sen 16 minuutin jälkeen unille.
    Ja mitä tarkoittaa "kerran viikossa"? Kerran viikossa joudut lataamaan? Laturi paskana? Pelkkää pätkäajoa, ja parkissa kutemista? Ei kerkiä latautumaan.
    eli yleensä tulee pitkää ajua jotain 100kilsaa päivään pitäs keritä latautua

    joo kerran viikkoon on tuota tehnyt että häviää virrat

    tuota kokeilin otin akun - navan irti ja laitoin niitten väliin yleis mittarin ja 10a puolelle näytti 00.00 voi olla että en osaa mitata oikeen kun en ole tuota ennen kokeillut.

    pahoittelen tätä kyselyä en ole niin perehtynyt nuohon ampeerien mittaukseen.
    Last edited by erä-koira; 17-12-2015, 18:00.

    Leave a comment:


  • ts18056
    replied
    Unohda se virtakynä, ja laita sen tilalle yleismittari (jopa se Biliteman halvin malli kykenee tuohon), ja mittaa sillä tasavirta mittauksella (max 10A) paljonko se vie missäkin vaiheessa, ja meneekö se sen 16 minuutin jälkeen unille.
    Ja mitä tarkoittaa "kerran viikossa"? Kerran viikossa joudut lataamaan? Laturi paskana? Pelkkää pätkäajoa, ja parkissa kutemista? Ei kerkiä latautumaan.

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by ts18056 View Post
    16 minuuttiahan tuolla menee, ennen kuin nukahtaa, jolloin ei enää mene kuin milliamppeereja. Jos ei akku sitä kestä, niin finaalissahan tuo on.

    Edit:
    Kaivoin vielä vanhat mittaustulokset E38:sta:
    Eli lukoon laittaessa menee hetken 8 amppeeria, siitä tippu ensin neljään ja sitten 2,2 amppeeriin. Kuudentoista minuutin jälkeen (kun vaihteenvalitsimen valo sammuu) kulutus tippuu 0,02 amppeeriin ja pysyy siinä.

    Noilla amppeeriluokan kulutuksilla virtakynä taatusti hehkuu!
    mut se on tehnyt tuota kerran viikkoon että häviää virrat

    Leave a comment:


  • ts18056
    replied
    16 minuuttiahan tuolla menee, ennen kuin nukahtaa, jolloin ei enää mene kuin milliamppeereja. Jos ei akku sitä kestä, niin finaalissahan tuo on.

    Edit:
    Kaivoin vielä vanhat mittaustulokset E38:sta:
    Eli lukoon laittaessa menee hetken 8 amppeeria, siitä tippu ensin neljään ja sitten 2,2 amppeeriin. Kuudentoista minuutin jälkeen (kun vaihteenvalitsimen valo sammuu) kulutus tippuu 0,02 amppeeriin ja pysyy siinä.

    Noilla amppeeriluokan kulutuksilla virtakynä taatusti hehkuu!
    Last edited by ts18056; 17-12-2015, 15:19.

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    5 minuutissa ei kunnossa oleva akku tyhjene vaikka olis kaikki valot päällä. Akku vaihtokunnossa.
    mut virtakynän mukaan siellä sähkölaitte imee virtaa koko ajan

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    5 minuutissa ei kunnossa oleva akku tyhjene vaikka olis kaikki valot päällä. Akku vaihtokunnossa.

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    nostetaan vanha ylös oma auto syöpi virrat 5 min että ei enää auto lähe käyntiin

    kokeiltu valo kynänä kaa miinus kengän välissä

    -sulakkeet irti yksitellen
    -virtalukon pohja irti
    -lämityksen siilin johto irti

    ei mitään vaikutusta

    Leave a comment:


  • BaTTman
    replied
    Originally posted by merbau View Post
    Voin yrittää auttaa mittauksessa. Tallia ei ole, mutta noita mittareita kyllä on. Laita vaikka privaa jos kiinnostaa.
    Kiitos tarjouksesta. Täytyy ottaa yhteyksiä jos auto vielä kiukuttelee.

    Leave a comment:


  • merbau
    replied
    Originally posted by BaTTman View Post
    Juu, kyllähän se lepotilaan menee. En omista pihtimittaria, niin ei pääse kunnolla mittailemaan noita virtoja. (En todellakaan tökkää yleismittaria siihen väliin).
    Voin yrittää auttaa mittauksessa. Tallia ei ole, mutta noita mittareita kyllä on. Laita vaikka privaa jos kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • BaTTman
    replied
    Juu, kyllähän se lepotilaan menee. En omista pihtimittaria, niin ei pääse kunnolla mittailemaan noita virtoja. (En todellakaan tökkää yleismittaria siihen väliin). Ja tuo lepojännite oli siis tovi jo latauksen päätyttyä.

    No haastattelin sitten emäntää hieman enemmän (kun hän sitä autoa enemmän käyttää). Aamulla kahden startin jälkeen ajoa 9 min, startti ja ajoa 4 min, startti ja ajoa 1 min ja cittarin pihassa ei enää jaksanut startata. Onhan tuossa jo isompikin akku kovilla, vaikka nollan tienoilla lämpötilakin oli. Edellisen kerran kun akku oli tyhjä (taas cittarin parkki), oli akku oli ollut melko kovalla käytöllä omassa pihassa. Täytyykin neuvoa emäntää pysäköimään muualle kuin cittarin p-paikalle, jos se auttaisi .

    Ja tuossa kun tallista auton ulos ajoin, ja pienen lenkin kävin vetämässä, starttasi auto seuraavana päivänä normaalisti. Eli kyllä se vika taitaa nyt olla käyttäjässä, eikä autossa. Mitäköhän tuo laturi työntää amppeereja akulle? Eli käytännössä kauanko tarvitsee ajaa, että startin kuluttama virtamäärä saadaan akulle takaisin?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BaTTman View Post
    Latausjännite tyhjäkäynnillä 14 V. Lyhyen latauksen jälkeen akun jännite oli vielä yli 12,4 V eikä siitä kauheasti laskenut. Näistä päättelin että laturi ja akku on kunnossa....

    Koska kuitenkin kuukauden päivät auto toimi moiteettomasti.
    Kyllähän se akun jännite pitäisi heti latauksen jälkeen olla enemmän kuin 12.4V. Eikä pitäisi ehjän 100ah akun myöskään kovin helposti tyhjentyä 30 minuutissa, ellei sitten joku isompi kuluttaja jää päälle. Mittaappa vaikka seuraavana aamuna ennen käynnistystä akkujännite (ota -kenkä irti yöksi).
    Last edited by HTK12; 26-11-2014, 22:48.

    Leave a comment:

Working...
X