Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m5 käynnistyy vasta toisella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #46
    Mä oon kyllä vaihtanu ton polttoainepumpun n. kuukaus sitten mutta ei muutosta. Joku puhu että jos korkki on tukossa, että sen pitää saada sen läpi ilmaa?
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      #47
      Varmistakaa oikeasti sen huohotusjärjestelmän toimivuus sellaisella, joka toimintaperiaatteen ymmärtää. Meinaan on sitten kallit remontit luvassa, jos sitä ei korjaa ajoissa. En haluaisi jälkiviisaana siten tulla kertomaan..
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Reeperbahn
        BTCF Member
        • May 2012
        • 602
        • EFOU

        #48
        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Onko se sullakin luokkaa 1/10, tai jopa harvemmin?
        No se oli ehkä tuota 1/10 luokkaa ennen cps:ien vaihtoa, mutta nyt ei muistu mieleen milloin olisi viimeksi joutunut kahdesti starttaamaan. Täytyypä ihan kiinnittää huomiota asiaan..
        -BMW M3 -09
        -MB E320 Coupe -94
        -MB E250 CGI -10
        -Husqvarna R320 -14

        Comment

        • Purni
          BTCF Member
          • May 2007
          • 915
          • Vantaa

          #49
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Siis jos puola/puolat on viallisia,niin kyllähän sieltä jotain vikakoodia pitäisi työntää.Esim: Cylinder 1 Misfire Detected
          Joo siis ymmärsin vähän väärin, bensapumpusta siis ei tule vikakoodeja mutta jos pätkimistä niin kyl se misfire koodeja lykkää.
          Kesämiina: E39 M5 S/C
          Talvimiina: E70 X5 530sd

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #50
            Tänään kokeilin ilman bensakorkkia käynnistämistä yön jälkeen, ja ekalla hörähti jälleen ilman mitään onkelmia :think
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #51
              Kävin tänään kysäsemässä Lakkosen huollosta tuota probleemaa ja sanoivat että lähes varmasti siellä on aktiivihiilisuodatin tukossa ja korjaantuu sen vaihdolla, ei sitten muutakun suodatinta tilaukseen. Ilmottelen sitten miten käy, niin saadaan selko tähänkin tarinaan
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #52
                Originally posted by Marko.K View Post
                Kävin tänään kysäsemässä Lakkosen huollosta tuota probleemaa ja sanoivat että lähes varmasti siellä on aktiivihiilisuodatin tukossa ja korjaantuu sen vaihdolla, ei sitten muutakun suodatinta tilaukseen. Ilmottelen sitten miten käy, niin saadaan selko tähänkin tarinaan
                Mikä on tukossa?
                M550d

                Comment

                • IIIolut
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 382
                  • Mikkeli

                  #53
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Mikä on tukossa?
                  Tämä on taas näitä merkkiliikkeen diagnooseja
                  E61 ///M5 -07
                  F15 X5 40e ///M-Sport -16

                  Ex. E39 ///M5 -01
                  -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                  Comment

                  • Purni
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 915
                    • Vantaa

                    #54
                    Originally posted by Marko.K View Post
                    Kävin tänään kysäsemässä Lakkosen huollosta tuota probleemaa ja sanoivat että lähes varmasti siellä on aktiivihiilisuodatin tukossa ja korjaantuu sen vaihdolla, ei sitten muutakun suodatinta tilaukseen. Ilmottelen sitten miten käy, niin saadaan selko tähänkin tarinaan
                    Mitenköhän hitossa ilmastoinnin suodattimet vaikuttaa auton käynnistykseen.
                    Kas kun ei sanonnut että ECU paskana niinkuin ne yleensä tekee
                    Kesämiina: E39 M5 S/C
                    Talvimiina: E70 X5 530sd

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #55
                      Nyt te pojat käsititte väärin, tietty tarkoitin tuota tankin päässä olevaa nro. 10 http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=16&fg=10 HÄVETKÄÄ!
                      Last edited by Marko.K; 18-09-2012, 18:07.
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        #56
                        Originally posted by Purni View Post
                        Mitenköhän hitossa ilmastoinnin suodattimet vaikuttaa auton käynnistykseen.
                        Kas kun ei sanonnut että ECU paskana niinkuin ne yleensä tekee
                        Mulla tais olla se ECU paskana (silloin kun ei M5 käynnistynyt), kun ei kukaan kolmesta täällä käyneestä saanut älyä siihen vekottimeen millään softalla eikä EWS:n vaihdolla..
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • gtsr
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 63
                          • Järvenpää

                          #57
                          Tällaisen threadin löysin m5boardilta ja rupesi kyllä kiinnostamaan tuo "relay for ignition coils by the DME", kun itselläni käynnistyy selvästi paremmin, mitä kylmempi ilma on.

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            #58
                            Auto käynistynyt jo vajaan viikon aina ensimmäisellä kerralla, tankin aktiivihiilisuodatin "purkin" ku vaihto niin loppui tämäkin probleema. Nyt vaan tuota purkkia vaihtamaan ne kenellä tätä käynnistys vikaa oli. Vaihdettava osa kuvassa nro.10 http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=16&fg=10
                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              #59
                              Originally posted by Marko.K View Post
                              Auto käynistynyt jo vajaan viikon aina ensimmäisellä kerralla, tankin aktiivihiilisuodatin "purkin" ku vaihto niin loppui tämäkin probleema. Nyt vaan tuota purkkia vaihtamaan ne kenellä tätä käynnistys vikaa oli. Vaihdettava osa kuvassa nro.10 http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=16&fg=10
                              Joo, kyllä siellä Laakkosella nyt jotain osataan, vaikka tämän forumin perusteella vois luulla toisin. Käytin paria exää (M3 ja M5) siellä jonkin verran, eikä mulla ole juuri mitään valittamista. Osan hommista tekivät jopa halvemmalla kuin harrastelijat (pakettihinnoittelu). Hertsikan Laakkosta tuli käytettyä.

                              Yks tärkeimmistä asioista mulle on se, että aikataulut ei kuse. Eli että hommat tulis nopeasti ja luvatussa ajassa valmiiksi. Sen suhteen tollanen isompi huoltoliike on ylivoimainen verrattuna harrastelijaan, joka tekee usein hommia vapaa-ajallaan silloin kun ehtii. Hommat voi venyä pahimmillaan kuukausia tai sitten niitä ei saada tehtyä ollenkaan.

                              Toki spesiaalimpiin hommiin/modauksiin asiasta hyvin perillä oleva harrastaja on ainoa järkevä vaihtoehto. Niitä on turha yrittää teettää jossain "normi-huoltoliikkeessä"; eivät luultavasti edes suostuisi tekemään tai eivät tiedä mistä on kyse.
                              Last edited by Tylyttäjä; 06-10-2012, 03:46.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎