Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Tuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?

    Mitähän tuo aparaatti maksaa jos huvikseen kokeilis vaihtaa sen :think
    Kannattaa kokeilla ottaa solenoidi irti ja kokeilla ravistella sitä. Kuulee ja tuntee jos jumittaa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Tuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?
    Ei ainakaan minulla ole tuossa vikaa, viimeisen Vanos-remontin yhteydessä testasin nuo solenoidit ja niiden säätöventtiilien liikkumisen (ja vaihdoin koko Vanoksen solenoideineen). Ja silti senkin jälkeen sama ilmiö on toistunut.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Tuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?

    Mitähän tuo aparaatti maksaa jos huvikseen kokeilis vaihtaa sen :think
    Last edited by Guest; 22-07-2012, 01:24.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Tuli nyt vaihdettua nokan tunnisti ja sain motonetistä tuurilla orkkisosan!
    Vaikutuksesta en osaa sanoa vielä muuta kun, että moottori jarrutus keventyi silleensä että ei jarruta enää nykimällä vaan tasaisesti liukuen. Mielestäni hiukan parani toi tasakaasulla ajo, elikkäs ei tarvinnut enää tuossa 30km matkalla niinkään enää pumppailla kaasua.
    Pitäiskö nyt jotain asetuksia nollailla??:think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mietin tuossa, että jos on liikaa tai liian vähän alpainetta niin mihis se sitten viittaa??:think
    Lue nuo linkit, siellä on esimerkkejä eri tapauksista, siis siitä miten mittari niissä käyttäytyy. Liikaa ei kai voi olla ja liian vähän sitten on imuvuoto, männänrenkaat, venttiilit, pakoputki ja vaikka mitä.
    Venttiilikopan/öljytikun alipaine on sitten eri juttu, sille pitäisi tehdä oma mittari letkusta. Letkua on jo hankittu... Tuolla ohje: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...42&postcount=8

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mitähän tuolla imusarjassa pitäisi olla alipainetta?
    Ostin Bilteman mittarin ja kytkin sen imusarjan takana olevan isomman kumitulpan tilalle. Se näyttää 16-18 in-Hg arvoja. Tuo on kai hiukan alakantissa? Ei kuitenkaan näyttäisi olevan pakoputkistossa tukosta, koska arvot ei heikkene vaikka kaasuttaa/pakoputkisto lämpenee.
    Mietin tuossa, että jos on liikaa tai liian vähän alpainetta niin mihis se sitten viittaa??:think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Voisin käydä ostamassa saman mittarin ja testata niin saisi ainakin vertailuarvon
    Joo, käypä ostamassa. Tuossa muutama linkki joissa tietoa mittarin käytöstä:


    The Evans Halshaw Blog provides helpful advice and guidance on a wide range of topics including, buying, owning and selling a car or van.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Voisin käydä ostamassa saman mittarin ja testata niin saisi ainakin vertailuarvon

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Mitähän tuolla imusarjassa pitäisi olla alipainetta?
    Ostin Bilteman mittarin ja kytkin sen imusarjan takana olevan isomman kumitulpan tilalle. Se näyttää 16-18 in-Hg arvoja. Tuo on kai hiukan alakantissa? Ei kuitenkaan näyttäisi olevan pakoputkistossa tukosta, koska arvot ei heikkene vaikka kaasuttaa/pakoputkisto lämpenee.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Mulla oli joskus 528ia single vanos sedan. Meni 8,3s 0-100km/h.

    Tämä nykyinen tupla vanos koneinen on selvästi puutuneempi, tosin painoakin on reilusti enemmän.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Kampura ja nokka on kaksi eri asiaa
    Ja kyllähän sieltä vikakoodi löytyy jos anturissa vikaa...
    Anteeksi... Yritin kyllä tarkoittaa nokan tunnistinta.

    Edit: Täytyy käydä johdonpäässä jos jotain selviäisi.

    Auto kyllä pelaa muuten mainiosti, eikä ole ollut nykimisiä mun aikana!
    Last edited by janke; 20-07-2012, 14:55.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Eipä ole mun aikana vaihdettu! Eli näkiskö inpalla jotain jos kampuran tunnistimessa on jotain häikkää?:think
    Tässä niin, kun on todettu auto vetää välillä hyvin ja välillä kun 200:nen. riesseli mersu Veto on aaltomaista 3000 alkaa vetään ja 5000 vasta vetää vielä paremmin? Onko normaalia?:think
    Kampura ja nokka on kaksi eri asiaa
    Ja kyllähän sieltä vikakoodi löytyy jos anturissa vikaa...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Sulla kun on vanhemmalla tekniikalla niin onko nokka-akselin tunnistin vaihdettu? Se ainakin syö tehoa/vääntöä alakierroksilla..
    Eipä ole mun aikana vaihdettu! Eli näkiskö inpalla jotain jos kampuran tunnistimessa on jotain häikkää?:think
    Tässä niin, kun on todettu auto vetää välillä hyvin ja välillä kun 200:nen. riesseli mersu Veto on aaltomaista 3000 alkaa vetään ja 5000 vasta vetää vielä paremmin? Onko normaalia?:think

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Olen ennenkin täältä kysellyt, kun tuo oma mopo ei tosiaankaan väännä alakierroksilla sitten mitenkään, "lähtee kuin halvaantunut hieho makuultaan" ja sekin, kun kaasua saa kokoajan painella ees-taas, kun nopeus ei pysy vakiona... lienee vissiin ominaisuus? Vaikuttaiskohan ne lambdat tuohon alavääntöön jos ne uusiis??:think
    Sulla kun on vanhemmalla tekniikalla niin onko nokka-akselin tunnistin vaihdettu? Se ainakin syö tehoa/vääntöä alakierroksilla..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Saako udella paljonko maksoi uudet lambdat?
    Oli se jo tuolla viestissä #21 kerrottu. Eli 156,80€ sis. pk, Saksan eBaystä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎