Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Niin jäi laittamatta, että tilasin tuotteen puhelimitse ja kysyin kun, netissä luki että, Ilmamassa-anturi BMW-"VDO/Siemens"
    523i/528i ->9.98 Ilmamassa-anturi (pyöreä liitin) [1995-1998] Niin, varmistin että se on varmasti tuo VDO/Siemens, niin kaveri puhelimessa sanoi että kyllä on, kun noin lukee. No tilasin sitten sen ja näinhän tavaran tiskillä, ja epäilin hiukan, mutta tyhmyyksinä ja epätoivoisena otin kyseisen Mapcon
    No silloin voi tiskillä todeta, että tilasin VDO/Siemens osan, enkä kyllä osta mitään Mapcoa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikä siinä osien ostamisessa nyt on niin vaikeaa? Kysyt minkä merkkinen se osa on ennen ostoa niin ei tule yllätyksiä. Ihan yhtä paskaa saat jokaisesta liikkeestä jos sokkona vaan ostat tarvike osia kysymättä valmistajaa.
    Niin jäi laittamatta, että tilasin tuotteen puhelimitse ja kysyin kun, netissä luki että, Ilmamassa-anturi BMW-"VDO/Siemens"
    523i/528i ->9.98 Ilmamassa-anturi (pyöreä liitin) [1995-1998] Niin, varmistin että se on varmasti tuo VDO/Siemens, niin kaveri puhelimessa sanoi että kyllä on, kun noin lukee. No tilasin sitten sen ja näinhän tavaran tiskillä, ja epäilin hiukan, mutta tyhmyyksinä ja epätoivoisena otin kyseisen Mapcon

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Yritin käydä tyrkyttääs motonetissä tuota mapcon maffia takaisin mutta eihä sähkö osilla ole takuuta, eikä saa rahoja takaisin. No tilaavat mulle uuden maffin joka on samanlainen paska tietenkin. Kehuin myyjälle, että ei ole kellään toiminut joka on vastaavan ostanut, mut myyjä sanoi, että on ainakin kolme myinyt noita mapcoja, eikä ole palautettu yhtään takas. No jotkut ei vissiin huomaa mitään erikoista auton toiminnassa, kun on toi paska kiinni. Ehdotin niiden poistoa valikoimasta, mutta ei minulle sanottu oikein juuta eikä jaata.

    No.. Oma moka, kun tiesin että paskaa tavaraa sieltä saa!!!
    Mikä siinä osien ostamisessa nyt on niin vaikeaa? Kysyt minkä merkkinen se osa on ennen ostoa niin ei tule yllätyksiä. Ihan yhtä paskaa saat jokaisesta liikkeestä jos sokkona vaan ostat tarvike osia kysymättä valmistajaa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Yritin käydä tyrkyttääs motonetissä tuota mapcon maffia takaisin mutta eihä sähkö osilla ole takuuta, eikä saa rahoja takaisin. No tilaavat mulle uuden maffin joka on samanlainen paska tietenkin. Kehuin myyjälle, että ei ole kellään toiminut joka on vastaavan ostanut, mut myyjä sanoi, että on ainakin kolme myinyt noita mapcoja, eikä ole palautettu yhtään takas. No jotkut ei vissiin huomaa mitään erikoista auton toiminnassa, kun on toi paska kiinni. Ehdotin niiden poistoa valikoimasta, mutta ei minulle sanottu oikein juuta eikä jaata.

    No.. Oma moka, kun tiesin että paskaa tavaraa sieltä saa!!!

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Missä tyhjäkäyntiventtili on ja mistä se mahtuu tulemaan ulos?
    Ainakin M52b25 imusarjan alla

    Last edited by janke; 14-03-2014, 17:35.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Missä tyhjäkäyntiventtili on ja mistä se mahtuu tulemaan ulos?
    Kaasuläpän yläpuolella, Disan alapuolella. Se taitaa mahtua tulemaan ulos kun ottaa sen kiinnitysraudan (2 torx-pulttia) irti. Se on tuohon kiinnitysrautaan tulevan kumipannan lisäksi vain painettu imusarjassa olevaan kumiholkkiin. Kiinnitysrauta toimii myös kaasuvaijerin pidikkeenä. Toki sitä ennen pitää ottaa ilmanpuhdistin/maf-systeemi ja haitarikumi irti ja olikohan Disakin vähän tiellä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Eipä ole, tuokin tuli puhdistettua ultraäänipesurilla ja sen jälkeen huuhtelu jarrucleanerilla. Pakko tunkea kaikki pesuriin kun se nyt tuli ostettua... Mutta varmaankin jossain aineessa (lamppuöljy, mineraalitärpätti tms.) upoksissa liuottaminen ja heiluttelu tehoaa ihan hyvin. Ei kuitenkaan kannata upottaa sitä liittimen päätä tuonne aineeseen.
    Missä tyhjäkäyntiventtili on ja mistä se mahtuu tulemaan ulos?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Eipä ole, tuokin tuli puhdistettua ultraäänipesurilla ja sen jälkeen huuhtelu jarrucleanerilla. Pakko tunkea kaikki pesuriin kun se nyt tuli ostettua... Mutta varmaankin jossain aineessa (lamppuöljy, mineraalitärpätti tms.) upoksissa liuottaminen ja heiluttelu tehoaa ihan hyvin. Ei kuitenkaan kannata upottaa sitä liittimen päätä tuonne aineeseen.
    Juurikin näin.

    Jos luistin on musta ja on ihan pinttynyt, niin likoamaan vain, vaikka viikonloppuna yöksi. Jarrucleaneria saa surutta ruskia pullon tai kaksi ja topsipuikkoja ja pientä pulloharjaa perään sekä paineilmaa. Sinne luistimen sisälle syövereihin saattaa jäädä aineita, joten kannattaa ravistella kunnolla, niin sieltä sitten tulee sitä nestettä lisää pois... Kuulee jos hölskyy.
    Jotain voitelu ainetta voi laittaa, kun saa puhtaaksi. En tiedä olisko lukkoöljy parasta?

    Edit:
    Jos luistin on todella likainen, niin ei auta muu, kun uutta tilalle. Kuten totesin aikaisemmin, niin luistin kilkuttaa todella terävästi, kun on ehjä. Itselläni ei tosiaankaan auttanut, kun hommata uusi (käytetty) tilalle. Ei tarvinnut paljoakaan ajaa puhdistamisen jälkeen, kun oli jumiutunut uudelleen. Kerran vuodessa pitäisi ainaskin toi luistin puhdistaa, niin pysyy kunnossa.
    Last edited by janke; 28-08-2012, 18:01.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Olisiko pikaohjetta hommaan?
    Eipä ole, tuokin tuli puhdistettua ultraäänipesurilla ja sen jälkeen huuhtelu jarrucleanerilla. Pakko tunkea kaikki pesuriin kun se nyt tuli ostettua... Mutta varmaankin jossain aineessa (lamppuöljy, mineraalitärpätti tms.) upoksissa liuottaminen ja heiluttelu tehoaa ihan hyvin. Ei kuitenkaan kannata upottaa sitä liittimen päätä tuonne aineeseen.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    puhdistin lisäilmaluistin
    Olisiko pikaohjetta hommaan?

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Havis View Post
    Itsekin halvan hinnan houkuttelemana menin halpaan ja hankin tuon motonetin 'siemens' IMM:n M52:een. Paskat mikään Siemens, vaan joku Mapco tais lukee purkissa. Aivan susi laite. kone hyyty hetkeks heti ku kaasupoljinta hipaisi, ja tasakaasun kulutus nousi pari litraa. Palautin tuotteen (sain kyllä rahat takas) Palautelapussa suosittelin poistamaan tuotteen valikoimasta laadultaan ala-arvoisena. On ihme että on siis edelleen myynnissä. Olis melkein kuluttajaviranomais asia, kuluttajien harhaanjohtamista myydä tuollaista luokatonta paskaa siemensin nimellä.

    Tässä Mapcossa originaalin sähköelementit korjattu vastuksilla, on siis aivan eri näköinenkin kuin orkkistuote.
    Justiin saman näköinen tee-se-itse paska kuin meylen "original" Mulla meni meylen maffista motti niin sekaisin että meinas jättää tien päälle. Autosähkössä antoivat aika suoraa ja rankkaa palautetta kyseisestä osasta, minkä sitten pyysin kirjallisena aaneloselle kun lähetin osan takaisin. Näyttää löytyvän vieläkin erään nettikaupan valikoimasta.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Onko visko kunnossa
    Onko vikakoodit luettu ?

    Vaihdoin tämän ämmän E46 328:lla jossa oli jokin viskovika ja anturi vika (näkyi vikakoodissa) ja autosta puuttui paras terä,alavääntö oli kateissa mutta ylhäällä oli hönkää ihan ok.

    En muista mikä anturi aiheutti tämän kun uusi omistaja nuo laittoi kuntoon.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Harjoitellaanpas:

    Alkuperäinen Siemens IMM:

    Alkuperäinen-lähikuva

    Alkuperäinen

    Motonetin 'siemens' siis oikeasti Mapco. Jokainen voi katsoa erot.

    'siemens' by motonet

    'siemens' by motonet-lähikuva
    Kiitos kuvista. Jokainen nyt ymmärtää miksi ei kannata ostaa kun, alkuperäinen Maf. Itse en ymmärtänyt muuta kuin kantapään kautta.

    Eihän tuo Mapco voi mitenkään toimia!? Mitähän laitteen valmistaja on oikein ajatellut? Vai onko tuolla sydeemillä tehty johki toiseenkin auto merkkiin joka voi toimia siinä, mutta ei mitenkään e39 alkupään koneessa:think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    En ole tulppia mitenkään erityisesti testannut. NGK, Bosch ja nyt taas NGK, ei eroa.

    Minä vaihdoin tuon luistin toiseen (jonka olin jo etukäteen pessyt ultraäänipesurissa). Nyt se on taas autoni alkuperäinen, välillä käytössä oli eBaysta ostettu. Paljon herkemmin tämä toimii, tuosta toisesta kuului sellainen rohiseva ääni kun sitä heilutti, tosin ei sekään jumittanut. Täytyy testailla muuttuuko ääni jos tuonkin pesee.
    Mulla tuossa M52b25 koneessa ei toimi kuin Bosch:in tulpat. Kokeilin hakea orkkis tulpat "NGK" marmorilta siinä toivossa, että käytös muuttuisi parempaan, mutta kävikin toisinpäin. Eli heti ensi startilla huomasi pitkittyneen starttauksen. Nyt on Boschit oottamassa vaihtoa... saa nähdä kuinka käy.

    Ivc:tä pitää kuulua sellanen terävä ääni, kun heiluttelee... vähä niin kuin lusikoita löis yhteen. Likaisesta taas sellanen, kun lusikoiden välissä olisi paksu paperi.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Lataa vaikka aijaa.com kuvat, ja linkitä sinne.
    Harjoitellaanpas:

    Alkuperäinen Siemens IMM:

    Alkuperäinen-lähikuva

    Alkuperäinen

    Motonetin 'siemens' siis oikeasti Mapco. Jokainen voi katsoa erot.

    'siemens' by motonet

    'siemens' by motonet-lähikuva
    Last edited by Havis; 26-08-2012, 16:11.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎