
Aiemmin vaihdettu uudet imuilmaputket, CCV-systeemi, NGK BKR6EQUP-tulpat ja Vanoksen tiivisteet. Ja tänään tuli tehtyä...
-Vaihdoin molemmat nokan anturit + o-renkaat uusiin orkkiksiin (130 tkm mittarissa, ei vikakoodeja tai muutakaan outoa INPA:lla)
-Puhdistin kaasuläpän ja ICV:n kiiltävän puhtaiksi bensalla ja brake cleanerillä, ICV:n sisukset kilkattivat lopuksi hyvin
-Kaasuläpän runko sai uuden o-renkaan
-Vaihdoin bensanpaineen säätimelle menevän pienen alipaineletkun ylemmän osan F-haarasta sinne kovamuoviseen putkeen
-Puhdistin MAFfin (taas vaihteeksi), kun sekin oli tietty irti
-Nollasin kaikki adaptaatiot INPA:lla
-Tarkistin, että kaikki liitokset tuli kunnolla kiinni, ettei jäänyt vuotoja
Persdynolla mitattuna tehoja oli tullut n. 50 hp lisää, kone kiertää paljon herkemmin ja kierrokset laskevat nopeammin. Parkissa tuli lisäksi testattua, kuinka kierrokset muuttuvat, kun koneen yrittää "tukehduttaa". Aiemmin kierrokset jäivät pomppimaan, nyt ne laskevat nopeasti tyhjäkäynnille. Auto myös tärisee huomattavasti vähemmän tyhjäkäynnillä. Moottorin suuttimien tikitys pysyi mielestäni samana kuin aiemminkin. INPA:lla katottuna patrol adaption-arvot laskivat +6 % arvoista keskelle ja vaihtelevat nyt keskikohdan molemmin puolin, eli imuvuota ei enää pitäisi olla. Toivottavasti nyt pysyy noin! Kerrankin tuntuu, että tehot ovat ihan oikeasti tallessa ja saa märällä tiellä jopa hieman varoa, ettei perä karkaa.


Leave a comment: