Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä tuo nyt kiihtyy paremmin, kiihdytyksen alussa ollut miettiminen on jäänyt pois. En ole vielä tehnyt 0-100 mittauksia, mutta olen useasti katsellut Androidin Racechronolla (jossa ei vielä ole 0-100 mittausta) kiihtyvyyskäyriä samasta paikasta lähdössä. Ennen on joka kerta mennyt 160+ metriä ennen kuin on tullut 100km/h nopeudeksi. Nyt meni 140 metriä. Se ei vieläkään ole kohdallaan (125m olisi), mutta kuitenkin jotain edistystä. (mittaukset edelleen normaalilla lähdöllä ja ilmastointi päällä)
    Saako udella paljonko maksoi uudet lambdat?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Kyllä tuo nyt kiihtyy paremmin, kiihdytyksen alussa ollut miettiminen on jäänyt pois. En ole vielä tehnyt 0-100 mittauksia, mutta olen useasti katsellut Androidin Racechronolla (jossa ei vielä ole 0-100 mittausta) kiihtyvyyskäyriä samasta paikasta lähdössä. Ennen on joka kerta mennyt 160+ metriä ennen kuin on tullut 100km/h nopeudeksi. Nyt meni 140 metriä. Se ei vieläkään ole kohdallaan (125m olisi), mutta kuitenkin jotain edistystä. (mittaukset edelleen normaalilla lähdöllä ja ilmastointi päällä)

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Olen ennenkin täältä kysellyt, kun tuo oma mopo ei tosiaankaan väännä alakierroksilla sitten mitenkään, "lähtee kuin halvaantunut hieho makuultaan" ja sekin, kun kaasua saa kokoajan painella ees-taas, kun nopeus ei pysy vakiona... lienee vissiin ominaisuus? Vaikuttaiskohan ne lambdat tuohon alavääntöön jos ne uusiis??:think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Nyt on vaihdettu ennen katalysaattoria olevat lambdat (ei ollut kovasti kiinni, helppo homma) ja tuossa sentään huomasi jotain eroa: moottorin kierrosherkkyys parani. Eron huomaa selvästi tuossa 1800-2000 kierroksen kohdalla kun painaa kevyesti kaasua. Auto alkaa kiihtymäään heti, ei siis kuitenkaan mitään hurjaa vääntöä, vaan moottori jotenkin on eloisamman tuntuinen. Myöskin kiihdytys 0-60 tuntui olevan tasainen ilman tehottomuutta tuolla alueella. Mutta: ei tämä vieläkään ole sellainen kuin silloin kun "hurjat tehot" menee päälle. Pitää tutkia imupuolen alipaineita, Bilteman 9€ mittarilla tietty. Sieltä pitäisi ilmeisesti nähdä pakoputkiston ongelmiakin, ainakin jossain määrin.

    Tutkikaapa muutkin mitä teillä lambdat näyttää tuolla Phenon ohjelmalla (pohjalla pitää olla Inpa/edabas). Siis näkyykö tuollainen alla olevan kuvan näköinen muutos lambdojen käyrän nopeudessa 1-2 sek. siitä kun nostaa kierroksia tyhjäkäynnistä -> 2500. Vanhoilla ei minulla näkynyt, uusilla näkyy.

    .
    .

    Leave a comment:


  • Dalglish
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Näissähän ei kuulemma edes ole kampuran tunnistinta... Minä sen nyt kuitenkin vaihdoin pari viikkoa sitten, vaikutus oli taas sama kuin muissakin "korjauksissa"...
    Ei ikuista osaa tarvitse vaihtaa

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eikös näissä ole ikuisesti kestävät kampuran tunnistimet?
    Näissähän ei kuulemma edes ole kampuran tunnistinta... Minä sen nyt kuitenkin vaihdoin pari viikkoa sitten, vaikutus oli taas sama kuin muissakin "korjauksissa"...

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eikös näissä ole ikuisesti kestävät kampuran tunnistimet?
    Toki, kuin myös ikuiset bensasteppilaatikot

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Sen tiedän että itsellä alkaa ainakin kampiakselin asentotunnistin olemaan finaalissa. I
    Eikös näissä ole ikuisesti kestävät kampuran tunnistimet?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Mitenkäs tuo back pressure -testaus, sillä pitäisi nähdä onko pakoputkistossa tukoksia. Onko kokemusta? Biltemalla ei näytä olevan sopivaa mittaria, millähän nimellä tuollaista Suomessa myydään? http://www.youtube.com/watch?v=4QvR5Nqun4g

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Minä kannan myös korteni kekoon. Mulla on on just tuota samaa temppuilua tuossa omassa 3 litran kiulussa että välillä on vetoja niinku 231hp/300Nm pitääkin olla, ja välillä tuntuu että 120hp 8 tappisessa 2litrasessakin on saman verran vetoja :think Vaihteisto on manuaali.

    Pari kuukautta sitten vaihdettu uudet oem-katalysaattorit ja mitattu kaikki oheiskomponentit toimiviksi. Eli ainakaan mun tapauksessa ei ole kyse siitä että irroneet katalysaattorin sisukset tukkis putkistoa. Myöskään vanoksen toiminnassa ei havaittu mitään vikaa. Sen tiedän että itsellä alkaa ainakin kampiakselin asentotunnistin olemaan finaalissa. Imupuolella ei myöskään ole vuotoja.

    Se on kyllä tosi, että jos auton sais käytettyä jarrupenkissä niin näkis mitä siellä tapahtuu. Ilmastointikone ei aiheuta näin suurta yhtäkkistä puutumista, että pitäis keksiä mikä sviddu siellä oikein toimii väärin, tai toimiiko välillä ollenkaan..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Bensapumppu vaihdettu, vaikutus oli juuri sellainen kuin odotinkin... Eli ei mitään vaikutusta. Vanhassa oli toisen kanteen tulevan johdon kutistesukka rikki, mutta eipä mitään muita vaurioita/hapettumia.

    Seuraavaksi suuttimien testausta vanhan pumpun avulla.
    Last edited by TJJ; 15-07-2012, 17:00.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tutkin uudestaan, kierrokset ovat jossain 2000-2100 välissä, Intravee näyttää nuo 100rpm tarkkuudella ja arpoo noiden arvojen väliä. Luultavasti 2050 on aika lähellä oikeaa arvoa.

    Ja kylläpä oli taas käsijarru päällä -fiilikset. Sama paikka, jossa muutama päivä sitten auto kiihtyi todella hyvin (painuin penkkiin kiihdytyksessä, mikä on harvinainen ilmiö tuolla mopolla) välillä 65-90km/h, oli nyt taas pelkkää tuskaa.
    Auton käyttäminen penkissä kertoisi varmaan paljon missä mennään:think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Millä otit nuo etummaiset lambdat irti? Ostin Biltemasta tuota varten tehdyn hylsyn, mutta se on mielestäni liian lyhyt.
    En osaa sanoa kun en itse vaihtanut. Tiukassa ne kuulemma oli.

    Ei ravistanut kun kylmäkäynnistin tänään. Tuntui muutenkin kulkevan ihan normaalisti taas vaihteeksi.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla on uusi pumppu ja lambdat, silti välillä on pirteämpi. Täytyy nuo pakosarjat vaihtaa asap niin raportoin sitten.
    Millä otit nuo etummaiset lambdat irti? Ostin Biltemasta tuota varten tehdyn hylsyn, mutta se on mielestäni liian lyhyt.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    tuossa 100km/h nopeudessa. Kierrokset taisi olla 2150-2200.
    Tutkin uudestaan, kierrokset ovat jossain 2000-2100 välissä, Intravee näyttää nuo 100rpm tarkkuudella ja arpoo noiden arvojen väliä. Luultavasti 2050 on aika lähellä oikeaa arvoa.

    Ja kylläpä oli taas käsijarru päällä -fiilikset. Sama paikka, jossa muutama päivä sitten auto kiihtyi todella hyvin (painuin penkkiin kiihdytyksessä, mikä on harvinainen ilmiö tuolla mopolla) välillä 65-90km/h, oli nyt taas pelkkää tuskaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎