Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Mites teillä tuo polttoaineenkulutus? Mulla menee älyttömän vähän.

    Leave a comment:


  • SJHP44
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei kai nyt kaikilla, joilla on teho-ongelmia, olekin myös tuota tutinaa? Silloinhan tässä olisi edes joku selvästi näkyvä ongelma mitä lähteä selvittämään.
    Hep! Onpa vain minullakin sama oire. Tuosta tehosta vielä sen verran, että keskialueella tuntuu olevan kohtalaisen hyvin tehoa, mutta ala- ja yläpäässä kierrosaluetta se vääntö puuttuu...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Oletko mitään muuta uusinut?
    Perushuolto osat, huohotin, alipaineletkut, imuputket, tulpat, suodattimet...

    Ainoa missä huomasi eroa oli bensasuodatin. Tosin se tehonlisäys tasaantui jonkun ajan päästä.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Minusta tuo oma ainakin nimenomaan puolittaisella kaasutuksella kulkee aina välissä tehokkaammin. Eli nimenomaan siellä normikäyttöalueella on enemmän potkua. Pitäisi päästä vertailemaan muita vastaavalla koneella olevia autoja että tutiseeko ne kylmänä. Osa ei nimittäin kiinnitä tuohon kyllä mitään huomiota.
    Last edited by Antsah; 19-07-2012, 19:29.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Tuossa 528 automaatin kiihdytys, ei tuo minulla mene noin helpon tuntuisesti:

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Raportoippa heti kun olet pumpun, lambdat ja muut vaihtanut että miten kävi vai kävikö mitenkään Tilasitko ne etummaiset lambdat? Eikös siellä 4kpl ole yhteensä?
    Ei kai nyt kaikilla, joilla on teho-ongelmia, olekin myös tuota tutinaa? Silloinhan tässä olisi edes joku selvästi näkyvä ongelma mitä lähteä selvittämään.

    Etummaiset lambdat tilasin, takimmaiset eivät käsittääkseni vaikuta samalla tavalla.

    Lueskelin taas nettiä ja lambdathan eivät ilmeisesti myöskään ole käytössä täyskaasulla (hurjasti ihan turhia osia...). Mutta mitä nyt äsken testailin, niin yleensä kyse ei ole täyskaasusta vaan jostain 70% kaasusta, siinä tilanteessa kulutusmittari on tapissa.

    Vaihdoin muuten Vanos-remontissa myös sen Vanokselle tulevan öljyletkun, se näytti vuotavan/tihkuvan öljyä molemmista päistä siitä letkun ja metalliosan prässäyksen juuresta.

    Sitten nuo puolat... Kun otin ne viimeksi irti, tutkin niiden runkoja ja parissa näkyi sellainen jännä värimuutos (samanlaisia olen nähnyt kuvaputki-TV:eiden suurjänniteosissa kun niissä on ollut läpilyöntejä). Mutta ei noissa kuitenkaan näkynyt mitään pintavaurioita, joten asia sitten jäi tutkimatta. Täytyypä tutkia uudestaan, ettei ne nyt ole juuri samat sylinterit joissa rough-arvot ovat muita korkeammat.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla on uusi pumppu ja lambdat, silti välillä on pirteämpi. Täytyy nuo pakosarjat vaihtaa asap niin raportoin sitten.
    Oletko mitään muuta uusinut?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Mulla on uusi pumppu ja lambdat, silti välillä on pirteämpi. Täytyy nuo pakosarjat vaihtaa asap niin raportoin sitten.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Meinasinkin aikaisemmin jo kysyä, että voikohan puolista johtua tuo ajoittainen puutuminen

    Itsellä on tuota samaa tutinaa kylmänä, mutta se on kyllä niin pientä että veikkaampa että monet ei edes huomais sitä. Huomaa vaan että ero on lämpimään koneeseen. Muutenkin tuntuu että sinulla on ihan samat oireet siinä autossa kuin itsellä tuon puutumisen ja tehokkuuden suhteen.

    Raportoippa heti kun olet pumpun, lambdat ja muut vaihtanut että miten kävi vai kävikö mitenkään Tilasitko ne etummaiset lambdat? Eikös siellä 4kpl ole yhteensä?
    Last edited by Antsah; 12-07-2012, 14:55.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Onkos TJJ mitannut bensanpaineita?
    En ole viimeaikoina mitannut. Ostin taannoin (onkohan siitä jo 2 vuotta) eBaysta kiinalaisen mittarin ja silloin paineet oli tyhjäkäynnillä kunnossa. Koko mittarisysteemi oli melkoinen sekunda ja vasta kovan ähellyksen jälkeen sain sen vuotamattomaksi (oli varsin jännää kun bensat lensi pitkin kuumaa konetilaa), joten ei ole huvittanut toista kertaa kokeilla.

    Mutta uusi bensapumppu ja anturi/kansi saapui tänään... Ja tilasinpa kaksi Boschin lambdaa eBaysta, yht. 156,80€ sis pk. Noiden jälkeen vielä suuttimien testaus ja puhdistus, ja sitten kun tilanne kuitenkin on ihan sama, niin saa taas moottorin "korjaaminen" riittää vähäksi aikaa ja jatkan 335iA:sta haaveilua ja välillä jopa 535d:stä (siinä ainakin olisi paljon (yli)huollettavaa)...

    Tai ehkäpä sytytyspuolat voisi vielä vaihtaa, tuossa nyt kuitenkin on tuo moottorin lievä heiluminen kylmänä, joka on kai ihan oikea vika. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=252423

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Onkos TJJ mitannut bensanpaineita?

    Leave a comment:


  • SJHP44
    replied
    TJJ, tunnen tuskasi.
    Itse olen kärsinyt jo pitkään samoista ongelmista oman M54 koneen kanssa. Kaikki nokkien ja kampivekselin anturit vaihdettu, ei tosin yhtä aikaa, mutta vaihtojen jälkeen pientä tehonlisäystä persdynossa. Imuvuotoja tukittu sormet verillä ja mm. huohotinjärjestelmä vaihdettu kokonaisuudessaan. Vanosremppa tehty. MAF antoi viime syksynä täyskaasutestissä tuloksen 73 l/h, joten senkin pitäisi olla suht kunnossa. Varmuudenhan saisi vain vaihtamalla.

    Edelleen juurikin tuossa mainitsemassasi 3000 rpm kohdilla tietyllä vaihteella (4?) kiihdytyksessä välillä notkahdus ja sitten meno jatkuu. Välillä lähtee paikaltaan asvaltti rullalla ja välillä tuntuu, että ajelen käsijarru päällä (noin karrikoiden).

    Lambdojen vaihtoa olen harkinnut, kai sekin on jossain vaiheessa tehtävä. Tuo Bmw masterin mainitsema kattien hajoaminen on myös käynyt mielessä. Josko siellä olisi röörit välillä tukossa...

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Entäpä lambdojen vaikutus tehoihin? Lueskelin taas nettiä ja siellä oli puhetta lambdojen muuttuvan hitaiksi kun ne vanhenee. Siinäpä olisi taas oivallinen ylihuollon kohde...

    Onko tietoa miten kauan lambdat ovat pois päältä startissa? Mikä arvo siihen vaikuttaa, siis mitä moottorinohjaus tarkkailee jotta se tietää kytkeä ne päälle? Lambdojen ulostuloa vai jotain lämpötilaa?

    Tänään taas sama juttu: moottoritie/taajama-ajon jälkeen auto pysähdyksillä 25min. Sitten taas matkaan, jolloin "hurjat" tehot oli päällä hetken aikaa. Oliko silloin lambdat vielä pois päältä?

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Onhan se, mutta mistä ihmeestä johtuu ne satunnaiset hurjat tehokkuuspuuskat joita tuossa minun(kin) autossa on? Se ero on juuri tuossa 0-60km/h kiihtyvyydessä, siis auto suorastaan syöksyy matkaan vs. se tavallinen kuminauha/käsijarru päällä fiilis.
    Jos M52TU tai M54 moottori on tylsä ja raskas ajaa niin on silloin siinä on jotain vikaa. Tosi moni vika oireelee samalla tavalla ja jos vikakoodeja ei ole niin ainoana vaihtoehtona näkisin, että osia vaan pitää sitkeästi vaihtaa niin pitkään ennenkun auto on ehjä. Autot muutenkin alkavat olla järjestään yli 10 vuotta vanhoja ja helposti yli 200tkm ajettuja niin ne ehjätkään komponentit ei välttämättä ole enää uusia. Auton huono kulkeminen monesti onkin useamman vian summa. Toki kaikkea ei vanhaan autoon kannata välttämättä ostaa uutena vaan esim. ebay :sta löytyy tosi hyvin edullisia purkuosia.
    Last edited by Tuoppo; 07-07-2012, 12:00. Reason: ...

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Soo vaa tää 2.8 vähä tommonen mopo
    Onhan se, mutta mistä ihmeestä johtuu ne satunnaiset hurjat tehokkuuspuuskat joita tuossa minun(kin) autossa on? Se ero on juuri tuossa 0-60km/h kiihtyvyydessä, siis auto suorastaan syöksyy matkaan vs. se tavallinen kuminauha/käsijarru päällä fiilis.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎