Auto E39 520 -96 bensa. Toiminut hyvin tähän ongelmaan asti, mitään ei ole vuotanut pihalle. Vuosi sitten syyläri vaihdettu uuteen ja järjestelmä ilmattu ja täytetty uudestaan.
1. Ajoin ja huomasin että lämmöt nousseet vähän.
2. Lämmön nousu jatkui.
3. Ajoin kotipihaan ja annoin moottorin hieman jäähtyä. Jäähdytinnestettä oli hävinnyt. Lisäsin vettä rajaan asti (suht paljon). Auto käyntiin, kokeilin syyläristä lähtevää isoa putkea, vaikka auto oli käynnissä sain putken puristettua lähes yhteen, vain pieni paine tuntui jos sitäkään, voi olla että johtui moottorin tärinästä. Viittaako siihen että siellä ei vesi kulje?
4. Kävin ajamassa lenkin, lämpömittari osoitti täysin suoraan ylöspäin eli lämmöt olivat normaalit kun lähdin liikkeelle. Kerkesin ajaa ehkä 300m ja lämmöt nous taas, sammutin auton ja odotin että laskevat.
5. Ajoin takaisin kotiin kun moottorin lämmöt olivat normaalissa. Kotipihassa jäähdytinnestettä oli taas hävinnyt ehkä n. 10cm "cold-alarajasta".
6. Tsekkasin öljyt, mielestäni kirkkaat ja ei vettä seassa. Öljykorkki myös täysin puhdas, ei vettä eikä valkoista paskaa.
7. Tsekkasin jäähdytinnesteen talouspaperilla, täysin kirkasta ei yhtään ruskeaa seassa. Myös syylärin korkissa oleva vesi täysin puhdasta.
Tää nyt voi olla aivan vammasesti selitetty mutta suuri kiitos jos on jotain arvauksia/tietoa mikä vois olla.
KIITOS paljon!
1. Ajoin ja huomasin että lämmöt nousseet vähän.
2. Lämmön nousu jatkui.
3. Ajoin kotipihaan ja annoin moottorin hieman jäähtyä. Jäähdytinnestettä oli hävinnyt. Lisäsin vettä rajaan asti (suht paljon). Auto käyntiin, kokeilin syyläristä lähtevää isoa putkea, vaikka auto oli käynnissä sain putken puristettua lähes yhteen, vain pieni paine tuntui jos sitäkään, voi olla että johtui moottorin tärinästä. Viittaako siihen että siellä ei vesi kulje?
4. Kävin ajamassa lenkin, lämpömittari osoitti täysin suoraan ylöspäin eli lämmöt olivat normaalit kun lähdin liikkeelle. Kerkesin ajaa ehkä 300m ja lämmöt nous taas, sammutin auton ja odotin että laskevat.
5. Ajoin takaisin kotiin kun moottorin lämmöt olivat normaalissa. Kotipihassa jäähdytinnestettä oli taas hävinnyt ehkä n. 10cm "cold-alarajasta".
6. Tsekkasin öljyt, mielestäni kirkkaat ja ei vettä seassa. Öljykorkki myös täysin puhdas, ei vettä eikä valkoista paskaa.
7. Tsekkasin jäähdytinnesteen talouspaperilla, täysin kirkasta ei yhtään ruskeaa seassa. Myös syylärin korkissa oleva vesi täysin puhdasta.
Tää nyt voi olla aivan vammasesti selitetty mutta suuri kiitos jos on jotain arvauksia/tietoa mikä vois olla.
KIITOS paljon!
Comment