Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 automaattiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viitonen
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 5
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Bmw Master View Post
    ABS antureista.
    Jatkoa, lukastiin autosta vikakoodit eikä antanut vikaa. Abs anturitkin antoivat kaikki samaa lukemaa. Autolla on pakolliset matkat tullut taitettua, mutta hirvittää valmiiksi milloin jättää tienpäälle. Mitä kannattaisi alkaa laatikosta tutkaileen?

    Comment

    • kihe
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 174
      • Joensuu

      #32
      Omia kokemuksia 530d GM-laatikosta (390N): laatikko rupesi "ravistelemaan" ja vahvasti luistamaan, ei oikein vaihde pysynyt päällä n.60-90km/h nopeuksissa. Eräänlaista arpomista vaihteiden osalta oli siis myös ja yli 90km/h ei tohtinut enää ajella. Vikakoodeja ei näkynyt, mutta ei laatikko kunnossakaan ollut. Auto suosiolla pajalle: vaihtoon meni turbiini + kytkinpakkoja. Samalla tsekattu venakoneisto, muutamia osia uusien. Kun kyselin, niin ilmeisesti osa kytkinpakoista oli melko lailla lopussa, samoin turbiinin kulutuspinta.
      Nyt kulkee taas ihan ok, varmuuden vuoksi (?) käyttöön myös "Eduard-tuunattu" ohjausboksi, jos sillä saisi elinaikaa laatikolle.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by viitonen View Post
        Jatkoa, lukastiin autosta vikakoodit eikä antanut vikaa. Abs anturitkin antoivat kaikki samaa lukemaa. Autolla on pakolliset matkat tullut taitettua, mutta hirvittää valmiiksi milloin jättää tienpäälle. Mitä kannattaisi alkaa laatikosta tutkaileen?
        Todennäköisesti silloin turbiinivika. Onko öljyjä vaihdeltu lähiaikoina?

        Comment

        • viitonen
          Newbiemmer
          • May 2011
          • 5
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Todennäköisesti silloin turbiinivika. Onko öljyjä vaihdeltu lähiaikoina?
          Entinen omistaja sanoi "vaihtaneensa" öljyt, mutta tiedä nuista. Jos nuo öljyt vielä vaihtaisi ennenkuin alkaa tekemään isompaa remonttia, vai mitäs ehdotetaan?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by viitonen View Post
            Entinen omistaja sanoi "vaihtaneensa" öljyt, mutta tiedä nuista. Jos nuo öljyt vielä vaihtaisi ennenkuin alkaa tekemään isompaa remonttia, vai mitäs ehdotetaan?
            Ei vaan tämä öljyjen vaihto vanhaan laatikkoon saa paineet joksikin aikaa nousemaan ja nämä dieseleiden turbiinit ei sitä oikein tahdo tämän ikäisinä enään kestää.
            Nyt pitäisi nykyiset öljyt analysoida kotikonstein ja lirutella ne ulos ja ottaa sieltä öljypohjan pohjalta pari desiä öljyä jonka kaataa esim.mustalle maalaus/tela.alustalle.
            Eli ihan visuaalisesti tarkastetaan onko öljyn seassa paljon pientä mitallihilua ja sitä nimenomaan löytyy silloin kun vika on turbiinissa.
            Jos hilettä ei juurikaan ole, öljyjen tuoksu kertoo alkaako pakkojen kytkinpinnat olemaan lopussa(nyt kun vikaakoodia ei tullut luistosta, tämä on epätodennäköisempää kuin että kyse olisi turbiiniviasta).
            Nyt siis tsekkaamaan ne öljyt ja se on nimenomaan hyvä asia jos purua löytyy, koska silloin todennäköisesti selvitään pelkällä turbiinin vaihdolla ja uusillaöljyillä+suodattimella.

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #36
              Originally posted by Hemi View Post
              Ei vaan tämä öljyjen vaihto vanhaan laatikkoon saa paineet joksikin aikaa nousemaan ja nämä dieseleiden turbiinit ei sitä oikein tahdo tämän ikäisinä enään kestää.
              Nyt pitäisi nykyiset öljyt analysoida kotikonstein ja lirutella ne ulos ja ottaa sieltä öljypohjan pohjalta pari desiä öljyä jonka kaataa esim.mustalle maalaus/tela.alustalle.
              Eli ihan visuaalisesti tarkastetaan onko öljyn seassa paljon pientä mitallihilua ja sitä nimenomaan löytyy silloin kun vika on turbiinissa.
              Jos hilettä ei juurikaan ole, öljyjen tuoksu kertoo alkaako pakkojen kytkinpinnat olemaan lopussa(nyt kun vikaakoodia ei tullut luistosta, tämä on epätodennäköisempää kuin että kyse olisi turbiiniviasta).
              Nyt siis tsekkaamaan ne öljyt ja se on nimenomaan hyvä asia jos purua löytyy, koska silloin todennäköisesti selvitään pelkällä turbiinin vaihdolla ja uusillaöljyillä+suodattimella.
              Paljonko öljynpaineet nousee uusi öljy vs vanha öljy?
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by exautisti View Post
                Paljonko öljynpaineet nousee uusi öljy vs vanha öljy?
                Ei mitään hajua, mutta kyllähän se uuden öljyn viskositeetti on aika paljon korkeampi jonkin aikaa ennen kuin tilanne vakioituu ja tätä nämä vanhat turbiinit eivät oikein tahdo aina nykyisin kestää.

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #38
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Ei mitään hajua, mutta kyllähän se uuden öljyn viskositeetti on aika paljon korkeampi jonkin aikaa ennen kuin tilanne vakioituu ja tätä nämä vanhat turbiinit eivät oikein tahdo aina nykyisin kestää.
                  Tähän asti oot ollu sitä mieltä,että paskashokki hajottaa laatikot ja nyt puhut nousseesta öljynpaineesta ilman minkäänlaista fakta tietoa,mitä aina peräänkuulutat ISOILLA kirjaimilla.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by exautisti View Post
                    Tähän asti oot ollu sitä mieltä,että paskashokki hajottaa laatikot ja nyt puhut nousseesta öljynpaineesta ilman minkäänlaista fakta tietoa,mitä aina peräänkuulutat ISOILLA kirjaimilla.
                    Paskashokki tai dieseleissä turbiini kaputt(sitähän tässäkin selvitetään kummasta on kyse).
                    Searchilla löytyy kyllä BTCF:ltä juttuja varsinkin viimeaikoina paljonkin korkanneista turbiineista(kyllä, olen itsekkin paljonkin ohjeistanut näissä turbiinien vianetsinnässä, koska usein menee koko laatikko vaihtoon ihan turhan takia).
                    Tämä "fakta" näistä taas tulee automaattikorjaajilta ja purkuosien myyjiltä, sekä tietenkin useista dokumentoiduista tapauksista esim.BTCF:llä.

                    Comment

                    • viitonen
                      Newbiemmer
                      • May 2011
                      • 5
                      • Oulu

                      #40
                      Noniin, elikkäs tähän mennessä tarkistettu nuo kaikki anturit ,ja öljyä valuttelin eilen pois vähäsen ja sitä analysoidessani tulin siihen tulokseen että metalli hilua siellä ei seassa ollut. Myöskään haju ei ollut mielestäni poikkeavaa.
                      Selvitin entisen omistajan vaihtaneensa öljyt ilman suodattimen vaihtoa. Voisiko vika parantua oikea oppisella öljyn+suodattimen vaihdolla?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎