Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 automaattiongelmia
Collapse
X
-
Omia kokemuksia 530d GM-laatikosta (390N): laatikko rupesi "ravistelemaan" ja vahvasti luistamaan, ei oikein vaihde pysynyt päällä n.60-90km/h nopeuksissa. Eräänlaista arpomista vaihteiden osalta oli siis myös ja yli 90km/h ei tohtinut enää ajella. Vikakoodeja ei näkynyt, mutta ei laatikko kunnossakaan ollut. Auto suosiolla pajalle: vaihtoon meni turbiini + kytkinpakkoja. Samalla tsekattu venakoneisto, muutamia osia uusien. Kun kyselin, niin ilmeisesti osa kytkinpakoista oli melko lailla lopussa, samoin turbiinin kulutuspinta.
Nyt kulkee taas ihan ok, varmuuden vuoksi (?) käyttöön myös "Eduard-tuunattu" ohjausboksi, jos sillä saisi elinaikaa laatikolle.
Comment
-
-
Originally posted by viitonen View PostJatkoa, lukastiin autosta vikakoodit eikä antanut vikaa. Abs anturitkin antoivat kaikki samaa lukemaa. Autolla on pakolliset matkat tullut taitettua, mutta hirvittää valmiiksi milloin jättää tienpäälle. Mitä kannattaisi alkaa laatikosta tutkaileen?
Comment
-
-
Originally posted by viitonen View PostEntinen omistaja sanoi "vaihtaneensa" öljyt, mutta tiedä nuista. Jos nuo öljyt vielä vaihtaisi ennenkuin alkaa tekemään isompaa remonttia, vai mitäs ehdotetaan?
Nyt pitäisi nykyiset öljyt analysoida kotikonstein ja lirutella ne ulos ja ottaa sieltä öljypohjan pohjalta pari desiä öljyä jonka kaataa esim.mustalle maalaus/tela.alustalle.
Eli ihan visuaalisesti tarkastetaan onko öljyn seassa paljon pientä mitallihilua ja sitä nimenomaan löytyy silloin kun vika on turbiinissa.
Jos hilettä ei juurikaan ole, öljyjen tuoksu kertoo alkaako pakkojen kytkinpinnat olemaan lopussa(nyt kun vikaakoodia ei tullut luistosta, tämä on epätodennäköisempää kuin että kyse olisi turbiiniviasta).
Nyt siis tsekkaamaan ne öljyt ja se on nimenomaan hyvä asia jos purua löytyy, koska silloin todennäköisesti selvitään pelkällä turbiinin vaihdolla ja uusillaöljyillä+suodattimella.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi vaan tämä öljyjen vaihto vanhaan laatikkoon saa paineet joksikin aikaa nousemaan ja nämä dieseleiden turbiinit ei sitä oikein tahdo tämän ikäisinä enään kestää.
Nyt pitäisi nykyiset öljyt analysoida kotikonstein ja lirutella ne ulos ja ottaa sieltä öljypohjan pohjalta pari desiä öljyä jonka kaataa esim.mustalle maalaus/tela.alustalle.
Eli ihan visuaalisesti tarkastetaan onko öljyn seassa paljon pientä mitallihilua ja sitä nimenomaan löytyy silloin kun vika on turbiinissa.
Jos hilettä ei juurikaan ole, öljyjen tuoksu kertoo alkaako pakkojen kytkinpinnat olemaan lopussa(nyt kun vikaakoodia ei tullut luistosta, tämä on epätodennäköisempää kuin että kyse olisi turbiiniviasta).
Nyt siis tsekkaamaan ne öljyt ja se on nimenomaan hyvä asia jos purua löytyy, koska silloin todennäköisesti selvitään pelkällä turbiinin vaihdolla ja uusillaöljyillä+suodattimella.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostPaljonko öljynpaineet nousee uusi öljy vs vanha öljy?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi mitään hajua, mutta kyllähän se uuden öljyn viskositeetti on aika paljon korkeampi jonkin aikaa ennen kuin tilanne vakioituu ja tätä nämä vanhat turbiinit eivät oikein tahdo aina nykyisin kestää.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostTähän asti oot ollu sitä mieltä,että paskashokki hajottaa laatikot ja nyt puhut nousseesta öljynpaineesta ilman minkäänlaista fakta tietoa,mitä aina peräänkuulutat ISOILLA kirjaimilla.
Searchilla löytyy kyllä BTCF:ltä juttuja varsinkin viimeaikoina paljonkin korkanneista turbiineista(kyllä, olen itsekkin paljonkin ohjeistanut näissä turbiinien vianetsinnässä, koska usein menee koko laatikko vaihtoon ihan turhan takia).
Tämä "fakta" näistä taas tulee automaattikorjaajilta ja purkuosien myyjiltä, sekä tietenkin useista dokumentoiduista tapauksista esim.BTCF:llä.
Comment
-
-
Noniin, elikkäs tähän mennessä tarkistettu nuo kaikki anturit ,ja öljyä valuttelin eilen pois vähäsen ja sitä analysoidessani tulin siihen tulokseen että metalli hilua siellä ei seassa ollut. Myöskään haju ei ollut mielestäni poikkeavaa.
Selvitin entisen omistajan vaihtaneensa öljyt ilman suodattimen vaihtoa. Voisiko vika parantua oikea oppisella öljyn+suodattimen vaihdolla?
Comment
-
Comment