Announcement

Collapse
No announcement yet.

poistoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #16
    Originally posted by AKSU View Post
    Tätä samaa mietin, tai sitten autossa on jotain muuta pielessä. Todellisuudessahan lastu nostaa kulutusta...
    siis mitä, ei todellakaan nosta! Omasta Hondasta tippui 1,5L ja nykyisestä tippui hieman alle litran, bemareista tippui litran, jne jne. Kyllä on huonosti tehty softa jos kulutus nousee ja tuo on fakta!!
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • öpel
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 253
      • ??????

      #17
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      siis mitä, ei todellakaan nosta! Omasta Hondasta tippui 1,5L ja nykyisestä tippui hieman alle litran, bemareista tippui litran, jne jne. Kyllä on huonosti tehty softa jos kulutus nousee ja tuo on fakta!!
      Tuota, auton liikuttaminen vaatii tietyn tehon, joka tulee polttoaineen palamisesta, eli koneen hyötysuhde määrittää suoraan kulutuksen. Ei mikään maksimi vääntö jne. Ihmettelisin suuresti, jos Bemarin insinöörit eivät ole pystyneet optimoimaan koneidensa hyötysuhdetta paremmin kuin jokin ulkopuolinen paja. Eli jos virisofta on tehty hyvin, niin sen ei pitäisi nostaa kulutusta (jos lisätehoa ei hyödynnetä), mutta ei myöskään laskea sitä. Muistan lukeneeni autolehdistä tarkkoja testejä näistä lastuvirityksistä, jokainen viri tuotti lisää huipputehoa, mutta jokaisessa tapauksessa myös kulutus nousi, joidenkin lastujen kohdalla huomattavasti. Päti niin bensa- kuin diiseliturboihin.
      BMW 523i E39 MY1999

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #18
        autovalmistaja tekee kartat 1+n autoon kerralla ja ohjelman on toimittava jokaisessa yksilössä -> ohjelmassa ei voi puristaa kaikkia irti jotta heikoimmatkin yksilöt toimisivat.

        Ohjelmointipajat taas tekevät yksilölllisen softan jossa voidaan ottaa kaikki irti kyseisestä yksilöstä.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #19
          Originally posted by öpel View Post
          Tuota, auton liikuttaminen vaatii tietyn tehon, joka tulee polttoaineen palamisesta, eli koneen hyötysuhde määrittää suoraan kulutuksen. Ei mikään maksimi vääntö jne. Ihmettelisin suuresti, jos Bemarin insinöörit eivät ole pystyneet optimoimaan koneidensa hyötysuhdetta paremmin kuin jokin ulkopuolinen paja. Eli jos virisofta on tehty hyvin, niin sen ei pitäisi nostaa kulutusta (jos lisätehoa ei hyödynnetä), mutta ei myöskään laskea sitä. Muistan lukeneeni autolehdistä tarkkoja testejä näistä lastuvirityksistä, jokainen viri tuotti lisää huipputehoa, mutta jokaisessa tapauksessa myös kulutus nousi, joidenkin lastujen kohdalla huomattavasti. Päti niin bensa- kuin diiseliturboihin.
          Höpön löpön, jo pelkän egr:n pienentäminen softassa tuo mallista riipuen jopa 0,5L säästön kulutukseen sekä mm. vääntö otetaan alempaa, pääruiskutus ennakoidaan eri tavalla jne jne. Mutta yksi asia mikä on totta, kaasu pohjassa kuluttaa enemmän, muuten vähemmän! Tänä vuonna olen softannut noin 100kpl autoja, joissa 99kpl:ssa kulutus laski ja yhdessä pysyi samassa. Osa noista autoista oli bensavapareita. Eli jos ei usko niin kokeilemaan ja toteamaan, että totta tuo on!!
          Last edited by VolvoTDi; 05-10-2012, 00:01.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • elreino
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 90
            • s-joki

            #20
            Originally posted by Teeze87 View Post
            Moro

            Ongelmana seuraava auto lastutettu joskus saksassa, itsellä hajosi autosta automaattilaatikko joten tuli tehdaskorjattu tilalle ja takuu vaatii että auto vakio.
            No sehän on nyt vakio mutta kulutus nousi maantie ajossa lastulla 6.5l/100km/h ilman lastua 8.5l/100km/h, kaupunki lastulla noin 8.5l/100km/h ja ilman noin 12l/100km/h.
            Voiko olla että että vakiosofta ei passanut autoon tai jotain?
            Vikakoodeja ei ole ja vedot tallella, lämmötkin on normaalissa?
            luultavasti siinä nykyisessä vakio softassa on koodaus vääärälle maffille
            virisoftassa oli maffi oikeanlainen ohjelmaan nähden

            kyllä viriohjelma laskee kulutusta mutta ohjelman tekijän täytyy se myös siltäosin hallita pelkkä väännönrajoittimien ja ahto/syöttömäärien nosto ei sitä vielä tee

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #21
              Originally posted by elreino View Post
              luultavasti siinä nykyisessä vakio softassa on koodaus vääärälle maffille
              virisoftassa oli maffi oikeanlainen ohjelmaan nähden

              :
              Tuota en usko siinä tapauksessa jos auto päivitettiin vakioksi bemarilla. Jos vakioksi laitettiin muokkaamalla virisoftaa niin ei se silloinkaan tuosta ole kiinni, koska ei tuossa tapauksessa kosketa maf:n arvoihin! Muilla konsteilla tuo on mahdollista.
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Teeze87
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 32
                • r

                #22
                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Tuota en usko siinä tapauksessa jos auto päivitettiin vakioksi bemarilla. Jos vakioksi laitettiin muokkaamalla virisoftaa niin ei se silloinkaan tuosta ole kiinni, koska ei tuossa tapauksessa kosketa maf:n arvoihin! Muilla konsteilla tuo on mahdollista.

                Auto päivitettiin vakioksi tämmöisessä lastutus firmassa joten tuo voisi kyllä olla mahdollista. Käsittääkseni laittoi jonkun toisen 530d vakio-ohjelman tuohon.

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #23
                  Originally posted by Teeze87 View Post
                  Auto päivitettiin vakioksi tämmöisessä lastutus firmassa joten tuo voisi kyllä olla mahdollista. Käsittääkseni laittoi jonkun toisen 530d vakio-ohjelman tuohon.
                  No niin siinä saattaa olla se suurin syy!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • Teeze87
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 32
                    • r

                    #24
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    No niin siinä saattaa olla se suurin syy!
                    Mitenkähän tässä kannattaisi toimia? Käskeä laittaa viriohjelma takasin vai pystyykö noita arvoja jotenkin muuttamaan oikeaksi?

                    Comment

                    • AKSU
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 402
                      • Nivala

                      #25
                      kyllä viriohjelma laskee kulutusta mutta ohjelman tekijän täytyy se myös siltäosin hallita pelkkä väännönrajoittimien ja ahto/syöttömäärien nosto ei sitä vielä tee [/QUOTE]


                      Joo, näinhän se varmasti menee, eli tuskin syöttömäärien nosto kulutusta vähentää.

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Originally posted by Teeze87 View Post
                        Mitenkähän tässä kannattaisi toimia? Käskeä laittaa viriohjelma takasin vai pystyykö noita arvoja jotenkin muuttamaan oikeaksi?
                        pyydä muokkaamaan virisoftan voimaa lisääviä arvoja pienemmäksi, tällöin egr ja muut myös kulutukseen vaikuttavat tekijät pysyvät kuten ne siinä viriohjelmassa on, mutta kulkupuoli muuttuu kohtuu samaksi kuin vakiossa!
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Teeze87
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 32
                          • r

                          #27
                          luettiin vielä inpalla vikakoodit ja tämmönen oli


                          7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator
                          Error frequency : 1 Logistic counter: 25
                          Engine speed 1423.58 1/min
                          Coolant temperature 16.32 Grad C
                          Einspritzmenge 19.97 mm^3
                          Boost pressure 944.00 mbar
                          Fehler aufgetreten bei 210520.00 km
                          Error not present Missing charge-air pressure tube

                          Comment

                          • Teeze87
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 32
                            • r

                            #28
                            Originally posted by Teeze87 View Post
                            luettiin vielä inpalla vikakoodit ja tämmönen oli


                            7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator
                            Error frequency : 1 Logistic counter: 25
                            Engine speed 1423.58 1/min
                            Coolant temperature 16.32 Grad C
                            Einspritzmenge 19.97 mm^3
                            Boost pressure 944.00 mbar
                            Fehler aufgetreten bei 210520.00 km
                            Error not present Missing charge-air pressure tube

                            edelleen toiminnassa ei mitään vikaa kaikki pelaa ja vedot tallella, ainut tuo outo kulutus

                            Comment

                            • _Rontti
                              BTCF Member
                              • Sep 2008
                              • 1192
                              • Raahe

                              #29
                              en tiedä noista vikakoodeista, mutta käyppä laitattaan viriohjelma takasin, nii on mulavempi ajellakki ei se laatikko sieltä hajoa enää ku uuen ko sait laitettua. Ainakaan jos järjen kans ajelee.
                              -Raahe connection-
                              E39 LeMans BlueM5
                              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                              E39 523i Montrealblau
                              E34 DiamantSchwartz 535i
                              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                              Comment

                              • Teeze87
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 32
                                • r

                                #30
                                Tänään testasin ottaa maffin piuhan irti tehot katosi mutta kulutus laski heti sinne n.6l/100km/h...puhuisko tämä sen ohjelma vian puolesta vai maffi rikki?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎