Eihän siinä auta kun mennä auton alle ja tsekata vaihdelaatikosta taaksepäin kaikki.Kannatin kumit,tukilaakeri,ristikot,vakionopeusnivel,perän välykset ja kiinnitys,vetarit,niiden ristikot ja päittäisvälykset.Eiköhän se sieltä löydy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Perä!
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEihän siinä auta kun mennä auton alle ja tsekata vaihdelaatikosta taaksepäin kaikki.Kannatin kumit,tukilaakeri,ristikot,vakionopeusnivel,perän välykset ja kiinnitys,vetarit,niiden ristikot ja päittäisvälykset.Eiköhän se sieltä löydy.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostEikait siinä muukaan auta, kun pääsisi vain ensi montulle tutkimaan. Mites toi pakin päällelaitto? Onko perän kolahdus normaalia?:think
Kun menet montulle,niin tunkaa takapää ylös ja pyörittele se perän välitykset huolella läpi.Jos vaikka tasauspyörästöstä olisi hammas lohjennut,niin se on hankalampi huomata,kuin vetopyöräparin hammasvaurio.Samoin se vakionopeus nivel kannatta pyöritellä ja kuullostella huolella.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi hyvä,mutta "normali".Mitä enemmin ajettu (tai poljettu) yksilö,niin sitä enemmin perän ja voimansiirron väljät kolahtaa suuntaa vaihdettaessa.
Kun menet montulle,niin tunkaa takapää ylös ja pyörittele se perän välitykset huolella läpi.Jos vaikka tasauspyörästöstä olisi hammas lohjennut,niin se on hankalampi huomata,kuin vetopyöräparin hammasvaurio.Samoin se vakionopeus nivel kannatta pyöritellä ja kuullostella huolella.
ÖÖÖ... Vakionopeus nivel... missä kohtaa?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKiitos ohjeistuksesta.
ÖÖÖ... Vakionopeus nivel... missä kohtaa?
Mun käsityksen mukaan toi peräpään mutikka. Tai ei se muu voi olla siis.
Itellä kolahtaa ku vaihtaa suuntaa, niin vetoakselit on väljät perän päästä.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Itelläni paukahteli kun oli se kumilimppu hajalla. Ne holkit oli irti, montulla sormella nostin sitä alapuolelta niin semmosen 2-3 senttiä nousi..
Ei kyllä ravistanu tai pitäny mitään ääntä lukuunottamatta pamausta kun pakin laitto päälle.
Uuden vaihdoin tottakai.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Kävin nyt katsomassa montulla tuota perää, eli pistin vaihteen vapaalle ja nostin perän ilmaan.
Eli ne vetoakselit liikkui pitkittäin noin 2mm.? Onko normaalia?
Sitten kun heilutin vakionopeusniveltä, niin siinä oli noin 1mm välys, eli kardaani tuli tuon millin myöhässä?
Kardaania pyöritti eestaas, niin kuuluu sieltä nivelestä tai laakerista kolahdus ja selvästi siellä jotain välystä, mutta kuiteskin se 1-2 milliä. Pystyykö sen kardaanin nivelen vaihtamaan itse? Vai mitä kannattaisi tehdä?:think
Yritin tökkiä rautalangalla sitä huohotinta auki, mutta en ole varma tapahtuiko mitään?Last edited by janke; 23-02-2013, 09:54.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKävin nyt katsomassa montulla tuota perää, eli pistin vaihteen vapaalle ja nostin perän ilmaan.
Eli ne vetoakselit liikkui pitkittäin noin 2mm.? Onko normaalia?...Last edited by Havis; 24-02-2013, 12:12."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOn. Vetareissa on pakko olla liikevara joustoliikettä varten. Joustoliikkeen aikana pyörännavan ja vetopyörästön välimatka muutuu, ja sitä varten vetari pääsee liikkumaan nivelpooreissa sen verran ettei paikat säry.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSiellähän on vakionopeusnivelet vetarin molemmissa päissä, jotka mahdollistavat myös tuon pituussuuntaisen liikkeen.Last edited by Havis; 24-02-2013, 12:36."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Kiitoksia. Mites jos siinä kardaanin ristinivelessä on välystä, niin voiko sen vaihtaa vai täytyykö metsästää uutta kardaania? Eihän tuo ole varmaa, mutta jos sen laakerin vaihdan ja purkailen sitä alustaa niin samalla vaihtelee muitakin osia? Pitikö siinä kardaanin vaihdossa/takaisinlaitossa ottaa jotain huomioon, että ei alkaa täristään?
Edit: Mikään noista ei tietenkään selitä tuota mun alkuperäistä kysymystä, kun joku antoi periksi kun kihdyttelin paikaltaan ja tuskin se oli pyörä joka sutii? Vai voisko olla että toi mopo kuopi märällä asvaltilla kovan rohinan kanssa?Last edited by janke; 24-02-2013, 12:50.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Ihan selvästi niin kun vasenman puolen vetarissa olisi jotain häikkää kun paikaltaan repäisee vauhtiin:think Mitään erikoista en huomannut kun sitä perää ihmettelin. Tuossa työmatkalla olin havaitsevani, että ihan niin kun perä niiaisi:think Eli, aivan kun pyörän laakeri olisi paskana, mutta selittäiskö laakeri tuota paikaltaan lähtöä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostPaljonko e39 perässä yleensä kestää olla klappia kardaanin laipasta pyöritettäessä? Eri suutiin kun kädellä pyörittää tuntuu pieni välys. Kuinka pitkälle vielä ajaa vai onko jo tattis?
Comment
-
Comment