Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Perä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #76
    Originally posted by bemu530 View Post
    Tarkoittaako tämä sitten sitä, että on epänormaalia tai peräti vahingollista, jos kässäri pitää autoa paikallaan keppi D-asennossa? Itse vedän nimittäin lähes aina kässärin päälle valoissa tai toisinaan ruuhkissa sen sijaan, että seisoisin koko ajan jalkajarrulla. Eli jos kässäriä käyttää, niin olisi parempi heittää keppi vapaalle?

    Olen vaan tottunut käyttämään kässäriä näin, sillä siten myös automaattiautoissa tulee käytetyksi kässäriä, sillä en sitä muuten koskaan käytä esim. kun auto on pysäköitynä.
    No epänormaalia ei kenties toimivalla käsijarrulla.

    Itse käytän käsijarrua parkissa myös vaikka vaihde olisi P:llä.
    Aika pieni se kieli mikä laatikossa pitää autoa paikoillaan...

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #77
      Originally posted by bemu530 View Post
      Tarkoittaako tämä sitten sitä, että on epänormaalia tai peräti vahingollista, jos kässäri pitää autoa paikallaan keppi D-asennossa? Itse vedän nimittäin lähes aina kässärin päälle valoissa tai toisinaan ruuhkissa sen sijaan, että seisoisin koko ajan jalkajarrulla. Eli jos kässäriä käyttää, niin olisi parempi heittää keppi vapaalle?
      Samahan se on millä jarrulla sitä autoa paikallaan pidetään. Kun auto on liikkunut sen muutaman millin käsijarrun kiristämisen jälkeen, niin ei se sen jälkeen enää minnekkään liiku ennen jarrun löysäämistä.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Foksu
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 74
        • Valkeakoski

        #78
        Siis, aivan käsittämätöntä.
        Missään muussa autossa jarrupalat ei ole 'hitsaantunut' rumpuun kiinni, vaikka sylinterit ovatkin jämähtäneet ja jarrut laahanneet.
        Pultinreiätkin jääneet sopivasti siten, ettei pääse säätörullaankaan käsiksi. Tekis mieli jo antaa lekaa, mut taitaisi vaan tuoda lisäduunia.

        Millähän tuon levy-rummun saisi irti rikkomatta paikkoja?
        F11 N52B30

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #79
          Isoa lekaa levyyn, tärähtää auki. Ehkä.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #80
            Originally posted by Foksu View Post
            Siis, aivan käsittämätöntä.
            Missään muussa autossa jarrupalat ei ole 'hitsaantunut' rumpuun kiinni, vaikka sylinterit ovatkin jämähtäneet ja jarrut laahanneet.
            Pultinreiätkin jääneet sopivasti siten, ettei pääse säätörullaankaan käsiksi. Tekis mieli jo antaa lekaa, mut taitaisi vaan tuoda lisäduunia.

            Millähän tuon levy-rummun saisi irti rikkomatta paikkoja?


            Kyl se irti lähtee lekalla. Kato tuosta videosta ja lyö samoihin kohtiin niin kauan, että alkaa irtoomaan.

            Tuossa toinen video, mutta ei bemari:https://www.youtube.com/watch?v=U2aKuNSYh7E
            Last edited by janke; 29-03-2014, 11:02.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Foksu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 74
              • Valkeakoski

              #81
              Originally posted by janke View Post
              https://www.youtube.com/watch?v=5IArYqZUTh8

              Kyl se irti lähtee lekalla. Kato tuosta videosta ja lyö samoihin kohtiin niin kauan, että alkaa irtoomaan.

              Tuossa toinen video, mutta ei bemari:https://www.youtube.com/watch?v=U2aKuNSYh7E
              No, aukeshän tuo.
              Onneksi oli harjoituskappale toisella puolella, jonka avasin kurkkaakseni mitä siel sisällä on.
              Onnekseni tuo sylinteri ei ollut siellä alareunassa, mihiä ohjeet sen paikan näytti, vaan siellä takareunassa, jossa sisäpuolisessa suojapellissä on kevennys. Sitä raottamalla reilusti näkyi tuo sylinterin rulla, joka oli aika jumissa. Hiukan suihkuttelin voiteluainetta ja sit sieltä raosta ruuvarilla napsuttelemaan vasaran kanssa. Lekaa en tarvinnutkaan.
              Pitänee sisäkalut uusia.
              Last edited by Foksu; 13-04-2014, 11:15.
              F11 N52B30

              Comment

              • Foksu
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 74
                • Valkeakoski

                #82
                .....
                Last edited by Foksu; 30-03-2014, 23:50.
                F11 N52B30

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  #83
                  Tänään oli katsastus. Läpi meni niinkuin aina ennenkin, mutta sanoi että kannattaa seurata, kun perässä molempien puolien vetareiden stefat näkyivät vuotaneen ja perän alapinta oli märkä. Ei tosin ole pudotellut öljyä parkkihallin lattialle, joten en ole siksi asiaa huomannut vasta kun nyt. Aiemmin ei ole vuotanut, autolla nyt ajettu 166 tkm. Vaihdatin perään syksyllä Mobil VS600:t, sitä ennen oli Redlinen öljyt. Onko mahdollista, että tuo vuoto liittyy jotenkin siihen, että sinne on juuri täytetty piripintaan öljyä tai öljylaatu vaihtui? Korjaamo, missä vaihto tehtiin ei ole varsinainen bmw-korjaamo, joten tuskin tarkastivat tuota huohotusta. Onko mahdollista, että peräöljyn määrä vähenisi niin paljon, että perä kävisi kuivana, jos en näe öljyä tippuneen parkkipaikalla alle?
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #84
                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    Tänään oli katsastus. Läpi meni niinkuin aina ennenkin, mutta sanoi että kannattaa seurata, kun perässä molempien puolien vetareiden stefat näkyivät vuotaneen ja perän alapinta oli märkä. Ei tosin ole pudotellut öljyä parkkihallin lattialle, joten en ole siksi asiaa huomannut vasta kun nyt. Aiemmin ei ole vuotanut, autolla nyt ajettu 166 tkm. Vaihdatin perään syksyllä Mobil VS600:t, sitä ennen oli Redlinen öljyt. Onko mahdollista, että tuo vuoto liittyy jotenkin siihen, että sinne on juuri täytetty piripintaan öljyä tai öljylaatu vaihtui? Korjaamo, missä vaihto tehtiin ei ole varsinainen bmw-korjaamo, joten tuskin tarkastivat tuota huohotusta. Onko mahdollista, että peräöljyn määrä vähenisi niin paljon, että perä kävisi kuivana, jos en näe öljyä tippuneen parkkipaikalla alle?
                    Ei ole, jos sieltä tulee niin paljon öljyä ulos, että perä olisi kuiva, niin varmasti tulee lätäkkö.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      #85
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ei ole, jos sieltä tulee niin paljon öljyä ulos, että perä olisi kuiva, niin varmasti tulee lätäkkö.
                      Jes, hyvä. Täytyy tuota seurailla. Öljyä jäi vielä vaihdosta, että sitähän passaa lisäillä jos siltä näyttää. Täytyy myös tökkiä tuo huohottimen aukko auki, kun pääsee auton alle taas, jos se nyt tukossa on. Jännä yhteensattuma vaan, kun tuo vuoto ilmeni periaatteessa heti tuon peräöljyjen vaihdon jälkeen. Aiemmin ollut aina kuiva, kun oli Redline 75W-90, nyt siis Mobil VS600. Kuumeneekohan tai laajentuuko tuo Mobilin öljy jotenkin enemmän kuin se Redlinen peräöljy käytössä, mikä sitten näkyy hikoiluna stefoista?
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #86
                        Originally posted by Bomb5 View Post
                        Jes, hyvä. Täytyy tuota seurailla. Öljyä jäi vielä vaihdosta, että sitähän passaa lisäillä jos siltä näyttää. Täytyy myös tökkiä tuo huohottimen aukko auki, kun pääsee auton alle taas, jos se nyt tukossa on. Jännä yhteensattuma vaan, kun tuo vuoto ilmeni periaatteessa heti tuon peräöljyjen vaihdon jälkeen. Aiemmin ollut aina kuiva, kun oli Redline 75W-90, nyt siis Mobil VS600. Kuumeneekohan tai laajentuuko tuo Mobilin öljy jotenkin enemmän kuin se Redlinen peräöljy käytössä, mikä sitten näkyy hikoiluna stefoista?
                        Ettei laitettu liikaa öljyä? Tai sitten tukkeutunut huohotus.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Bomb5
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 726
                          • Kivijärvi

                          #87
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Ettei laitettu liikaa öljyä? Tai sitten tukkeutunut huohotus.
                          Varmaan se on tuo huohotus tai eri öljyn ominaisuudet. Auto oli nosturilla vaaterissa, niin silloinhan sinne ei oikein saa liikaa öljyä, kun ylimäärä valuu pois täyttöaukosta.
                          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎