Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajokilometrit E39?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jpää
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 1909
    • Ylitornio

    #46
    Originally posted by zener View Post
    Jakopää alkaa olla ehtoopuolella jo 300tkm kohalla/jälkeen... Nimim. jakoketju hilppeet tuossa lattialla laatikossa odottamassa. Laahaimet onki jo vaihdettu muuan viikko takaperin.
    sulle on vaan sattunut se maanantai malli jota on huonosti huollettu.

    ex m50b25 tuotu saksasta 2004(?) mittarissa oli 384tkm kun se tästä pihasta lähti.
    pelkällä kansipahvin vaihdolla mennyt ja toimi kuin kello
    VW Crafter
    e90 320d
    ex:
    f31 320xda
    e61 530da
    e38 740d
    e34 535 bt
    e39 540ia
    Pårkkana E36
    e46 320 d
    e34 525 tds


    Comment

    • herni
      BTCF Member
      • Mar 2005
      • 264
      • Kalajoki

      #47
      Originally posted by Supra^ View Post
      Onpas taas hieno topic.

      Ootko uutena ostanut, ts. onko kilometrit varmasti paikkansa pitävät? Oma 535i oli 225tkm ajettu vuonna 2010 kun sen möin.
      ja nyt se on ajettu 250tkm
      e91 330d m-sport
      ex: e39 530da m-sport
      ex: e39 535i m-sport
      ex: e28 518i
      ex: e36 320

      Comment

      • Magirus
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 875
        • Keski-Suomi und Sawo

        #48
        Originally posted by zener View Post
        Jakopää alkaa olla ehtoopuolella jo 300tkm kohalla/jälkeen... Nimim. jakoketju hilppeet tuossa lattialla laatikossa odottamassa. Laahaimet onki jo vaihdettu muuan viikko takaperin.
        Sigun 528i m52b28 koneella, mittarissa muutamia satasia vajaat ~310tkm. Ite ajellu 40tkm. Ainut ongelma on lämmällä kelillä (+5c ylöspäin) nostimista ajoittain kuuluva naputus. Muuten rokkaa noilla vuosilla ja kilometreillä hyvin *koputtaa puuta*

        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


        O: E24 osasia

        Comment

        • tenzo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 79
          • Kemi

          #49
          Originally posted by janke View Post
          Oho Onko kone korkkaamaton? Vai vielä sisäänajoa?

          Tai olihan tuolla 400 ajettukin. Saa nähdä kuka tekee pohjat bensa vehkeessä.
          Kansipahvi vaihdettu varuilta, mittarissa oli silloin 310tkm. Muuten vain huollettu säännöllisesti Kyl tol pääsee varmasti sen 500tkm jos huoltaa ajallaan, ainakin tarkotus ois
          Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
          EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
          EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
          EX. BMW 520i -97 Schwarz II
          E39
          EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14451
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Magirus View Post
            Sigun 528i m52b28 koneella, mittarissa muutamia satasia vajaat ~310tkm. Ite ajellu 40tkm. Ainut ongelma on lämmällä kelillä (+5c ylöspäin) nostimista ajoittain kuuluva naputus. Muuten rokkaa noilla vuosilla ja kilometreillä hyvin *koputtaa puuta*
            Niin, ei ehkä vielä ääniä kuulu, mutta usko pois laahaimet on jo melko loppu. Kokemusta on tuosta omasta.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Jax_KiBez
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 2061
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by Havis View Post
              Osaatko sanoa onko mahdollisesti kolaroitu yksilö? Entä onko ruostesuojattu jälkikäteen missään vaiheessa?

              Itse olen kuullut, että joistakin E39:eistä on pettänyt tunkin paikka renkaiden vaihdon yhteydessä. Ei siis ole ikuisia E39:nkään pellit...

              Niin, ja itse otsikkoon liittyen, omassa E39:ssä mittarissa nyt about 400000 km, siis karkeasti ottaen 25000 km/v (ja suomiauto, ei koriste eikä varsinaisesti harraste, ihan jokapäiväinen käyttöpeli...)
              Ei kolaroitu, ei löytynyt jälkitehtyä ruostesuojausta, eli vain tehtaan sinkkimaali oli, oli yksinkertaisesti muhinut varmaan sen 15 vuotta tuo märkä kurapaska siellä pohjamuovien päällä ja hitaasti syöpynyt syvemmälle ja syvemmälle ilman että kukaan tehnyt mitään tai edes huomannut, ei kyllä ostaessa itselläkään silmään osunut kun maalipinta oli ehjä pohjasta mikä muovien välistä näky

              Mutta tosiaan aiheeseen palatakseni niin kyllä itse ostaisin koska vaan 300-400tkm ajetun M52-koneisen on kokemuksesta todella varma kone, taas M57-koneista dieseliä en uskaltais yli 400tkm ajettuna ostaa, ellei olis jo tehty monenmoista remonttia, aika ironista sinänsä.
              Jakohilppeitä itse rupeisin vasta vaihtamaan 450tkm kohdalla jos ei aikaisemmin tule viitteitä ketjun huonosta hapesta.
              Last edited by Jax_KiBez; 06-12-2012, 09:52.
              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

              _____________________________________
              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
              Tästä mun kaluston showroomiin
              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                #52
                530d 485tkm
                540i 275tkm

                Ex:
                530d 345tkm
                523i 310tkm

                Hyviä vehkeitä ovat olleet, tuo 485tkm ajettu ehdottomasti paras :think
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #53
                  530d 431tkm, uitettu saksasta 2007, 180tkm ajettuna... On tullu vähä suomessa kilsoja...
                  Huoltokirja on, 180-350tkm väli puuttuu
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Tuonela
                    BTCF Member
                    • Sep 2004
                    • 368
                    • Tampere

                    #54
                    Mullahan on näköjään ollut vasta sisäänajettuja mosseja:

                    -520i Touring -00, omistin tämän 2006-2007(??), mittarissa ostettaessa alle 120tkm, myytäessä jotain 130tkm. "Suomiauto", varusteet sen mukaiset, oli sentään man. ilmastointi ja vakkari! Vaihdoin tämän japanialaiseen kansanautoon, oli kuitenkin selvää että tulen omistamaan joskus vielä e39:n, kunhan pellin alla on tehokkaampi kone ja laatikko mallia automatic... No vuoden ajelin kunnes vaihdoin nykyiseen->

                    -530iA -02, ostettaessa 2008 (??) mittarissa 126tkm, nyt 170tkm. Tuotu Saksasta 2005.

                    Comment

                    • igoritigeri
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 115
                      • Lappeenranta/Mikkeli

                      #55
                      Minun e39 520d 100kW konella, tänään tuli 400tkm täyteen. Hyvin kulkee, tehot tallella. Öljyjä ei kuluta yhtään.
                      Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

                      Comment

                      • baansku
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 35
                        • Kirkkonummi

                        #56
                        523i mittarissa rapiat 391tkm ja hyvin rullaa!!!
                        F20 118i LCI -16

                        Comment

                        • Salppa
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 52
                          • Suomi

                          #57
                          Scannerilla ku kattelin ni EWS antaa 181210 km ja IKE 181214 km. Pitääköhän paikkaansa, vai onko noi luotettavia?

                          Comment

                          • klasumasu
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 228
                            • Vantaa

                            #58
                            530i -01 ja mittaris vasta 176 000km.
                            BMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016

                            EX:
                            BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000
                            BMW e36 Sedan 318i 1992
                            BMW e36 Coupe 320iA 1994

                            Comment

                            • Paul 74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1386
                              • Ulvila

                              #59
                              525tds -99 "285tkm" :think Ainoa vika et vuotaa ohjaustehostimesta öljyä
                              "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
                              Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
                              Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

                              Comment

                              • Ironic32
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 148
                                • Finland

                                #60
                                528iA 01/96 261tkm ja matka jatkuu.

                                Remonttia + modausta on tehty auton arvoa suuremmalla summalla, mutta harrastemielellä.

                                Nyt on kyllä täysin tikissä oleva peli ja matka-ajossa talvinopeuksilla menee jopa 7l/100km. Ja tehtaan m-sport alustalla edelleen hieno peli ajaa.

                                Öljyä menee ~0,3l/1000km, mutta näyttää hiukan vuotavan venttiilikopan tiivisteestä, eli selittänee ainakin osan tuosta.
                                E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                                -------------------------------------
                                Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎