Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 528 -96 ei käynnisty enää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ]{ari
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 20
    • Ylivieska

    BMW e39 528 -96 ei käynnisty enää.

    Yritin kyllä lueskella muitakin vastaavan ongelman kärsineitä, mutta en tiedä oliko mistään oikeastaan apua.

    Eli tilanne on se, että mulla väänty bemarista alatukivarsi jonka jälkeen auto oli pari päivää ajamatta, sitten kun sain huoltoajan ja yritin käynnistää autoa että ajan sen huoltoon, niin se ei käynnistynyt, noh, apuvirtaa kaverilta ja hörähti käyntiin. Auto oli viikonlopun yli huollossa ja sanoivat että aina kun ovat joutuneet siirtämään, niin ovat joutuneet antamaan apuvirtaa. Sama homma kun huollosta lähdin kotio, niin jouduin apuvirralla käynnistämään.

    Oma epäilykseni oli, että subbarin vahvistin purkaa akkua, ja kun tulin kotiin, otin vahvarin johot pois paikoiltaan, sekä vahvistimesta ja akulta. Kuitenkin tuon prosessin aikana auto sammui, ja sen jälkeen hörähti muttei käynnistynyt, eli lupauksia antaa. Yritin startata niin pitkään että akusta ei enää saanut mitään irti, myöskin apuvirralla antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa.

    Kokeilen varmaan seuraavaks ladata akun varmasti täyteen ja kokeilla uudestaan. Miten toi liimaventtiili ois paras tutkia et onko se siitä kiinni?

    Voiko periaatteessa käynnistymisongelmat johtua vaan paskasta akusta? Starttia kuitenki pyörittää.
    Bmw 528
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by ]{ari View Post
    Yritin kyllä lueskella muitakin vastaavan ongelman kärsineitä, mutta en tiedä oliko mistään oikeastaan apua.

    Eli tilanne on se, että mulla väänty bemarista alatukivarsi jonka jälkeen auto oli pari päivää ajamatta, sitten kun sain huoltoajan ja yritin käynnistää autoa että ajan sen huoltoon, niin se ei käynnistynyt, noh, apuvirtaa kaverilta ja hörähti käyntiin. Auto oli viikonlopun yli huollossa ja sanoivat että aina kun ovat joutuneet siirtämään, niin ovat joutuneet antamaan apuvirtaa. Sama homma kun huollosta lähdin kotio, niin jouduin apuvirralla käynnistämään.

    Oma epäilykseni oli, että subbarin vahvistin purkaa akkua, ja kun tulin kotiin, otin vahvarin johot pois paikoiltaan, sekä vahvistimesta ja akulta. Kuitenkin tuon prosessin aikana auto sammui, ja sen jälkeen hörähti muttei käynnistynyt, eli lupauksia antaa. Yritin startata niin pitkään että akusta ei enää saanut mitään irti, myöskin apuvirralla antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa.

    Kokeilen varmaan seuraavaks ladata akun varmasti täyteen ja kokeilla uudestaan. Miten toi liimaventtiili ois paras tutkia et onko se siitä kiinni?

    Voiko periaatteessa käynnistymisongelmat johtua vaan paskasta akusta? Starttia kuitenki pyörittää.
    Saattaapi olla taas kerran ne venttiilit liimaantunu, kun pieniä pyräyksiä käytellään.
    Piiiiiiiitkää starttaiusta ja uskoa, kyllä se lähtee
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Juhiz1
      BTCF Member
      • Mar 2012
      • 58
      • Nakkila

      #3
      itellä ainakin kun oli venat liimantuneet ni ei lupaillu yhtään ja tuntu että startti tai alakerta pyörii yksinään.
      E61 535d - 05 - Carbonschwarz
      E34 520i -95 -Oxfordgrün-
      E28 518i -86 "Rusty BAE"
      E34 520i Touring -92

      entiset:
      E28 520i -86 -Diamantschwarz-
      E36 318i -92 -Lagunengrün-
      E36 316i -94 -Brilliantrot-

      Comment

      • ]{ari
        Newbiemmer
        • Mar 2012
        • 20
        • Ylivieska

        #4
        Akun latasin jo kerran täyteen, sit koitin startata niin pitkään ku mahollista, mutta akku rupes hyytymään. Nyt latasin akun uudestaan täyteen ja pitää käydä vähän pienemmillä pakkasilla koittaa startata uudestaan. Jopa se lähtis. jos ei lähe nii vittu.


        EDIT:
        eipä se lähteny käyntiin, ei riitä varmaan akussa jerkku. Pitää koittaa lämmittää vähän moottoritilaa ja sit varmaan apuvirralla vaan jauhaa sitä starttia.
        Last edited by ]{ari; 12-12-2012, 11:29.
        Bmw 528

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by ]{ari View Post
          Akun latasin jo kerran täyteen, sit koitin startata niin pitkään ku mahollista, mutta akku rupes hyytymään. Nyt latasin akun uudestaan täyteen ja pitää käydä vähän pienemmillä pakkasilla koittaa startata uudestaan. Jopa se lähtis. jos ei lähe nii vittu.


          EDIT:
          eipä se lähteny käyntiin, ei riitä varmaan akussa jerkku. Pitää koittaa lämmittää vähän moottoritilaa ja sit varmaan apuvirralla vaan jauhaa sitä starttia.
          Elä jauha liian pitkää pätkää kerralla ettei startti kärähdä
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • ]{ari
            Newbiemmer
            • Mar 2012
            • 20
            • Ylivieska

            #6
            Joo ei passaa...

            Mites ku kuulin huhua et kannattais mahd. kokeilla ottaa bensapumpun sulake irti käynnistyksen ajaks, jos on saanu liikaa bensaa ja ei siks käynnisty?

            Ja sitäki mietin, et se kuitenkin oli käynnissä, tyhjäkäynniltä sammu, eikä sit enää lähteny käyntiin, pari kertaa lupaili, enää ei lupaakkaan. Mut voiko ne venttiilit jähmiä silleen et auto kuitenki vasta oli käynnissä?
            Last edited by ]{ari; 12-12-2012, 14:59.
            Bmw 528

            Comment

            • Juhiz1
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 58
              • Nakkila

              #7
              mielestäni ei vois jämähtää, eiks se kuitenkin johdu siitä kun nostajat ylitäyttyy? korjatkaa jos olen väärässä. itellä jämähti sen vuoksi kun startilla siirsin autoa puoli metriä eli ei kone pyörähtänyt montaa kierrosta.
              E61 535d - 05 - Carbonschwarz
              E34 520i -95 -Oxfordgrün-
              E28 518i -86 "Rusty BAE"
              E34 520i Touring -92

              entiset:
              E28 520i -86 -Diamantschwarz-
              E36 318i -92 -Lagunengrün-
              E36 316i -94 -Brilliantrot-

              Comment

              • ]{ari
                Newbiemmer
                • Mar 2012
                • 20
                • Ylivieska

                #8
                Pieni tilannekatsaus, vika ei oo venttiileissä, ei nimittäin lähteny vetämälläkään käyntiin (80km/h alueella). Bensapumppu ääntää, joten vika tuskin siinäkään.

                Aloin miettimään että varmaan syttypuolella vikaa, ja avasin puolakotelon kannen ja huomasin ilokseni että siellä oli vaan 2/6 puolista kiinni, muut kolisi paikallaan ja osasta oli toinen kiinnikepulttikin irronnut. Näpäytin puolat takas kireelle mut muutosta ei tapahtunu...

                Onko kellään mitään käryä mistä kannattais seuraavana lähtee kokeilee? Mikä on semmosin yleisin syttyhäiriö minkä takia auto ei starttaa?

                Sekin mikä on sinänsä jännä, että vaikka antaa toisella autolla apuvirtaa ja kun tuota minun baijeria starttaa niin alkaa silti startti hyytymään, ihan ku virta loppuis, vaikka on apuvirrassa. Ei enää oma ymmärrys riitä tähän..

                EDIT:
                Nyt kun lueskelin lisää niin aloin miettimään et vika vois kyllä olla tossa kampiakselin asennontunnistimessa. Seuraava prokkis saada vikakoodit luettua
                Last edited by ]{ari; 12-12-2012, 18:18.
                Bmw 528

                Comment

                • jkan
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 320
                  • uusikaupunki

                  #9
                  Kampiakselin tunnistinta itse veikkaisin
                  Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by ]{ari View Post
                    Yritin kyllä lueskella muitakin vastaavan ongelman kärsineitä, mutta en tiedä oliko mistään oikeastaan apua.

                    Eli tilanne on se, että mulla väänty bemarista alatukivarsi jonka jälkeen auto oli pari päivää ajamatta, sitten kun sain huoltoajan ja yritin käynnistää autoa että ajan sen huoltoon, niin se ei käynnistynyt, noh, apuvirtaa kaverilta ja hörähti käyntiin. Auto oli viikonlopun yli huollossa ja sanoivat että aina kun ovat joutuneet siirtämään, niin ovat joutuneet antamaan apuvirtaa. Sama homma kun huollosta lähdin kotio, niin jouduin apuvirralla käynnistämään.

                    Oma epäilykseni oli, että subbarin vahvistin purkaa akkua, ja kun tulin kotiin, otin vahvarin johot pois paikoiltaan, sekä vahvistimesta ja akulta. Kuitenkin tuon prosessin aikana auto sammui, ja sen jälkeen hörähti muttei käynnistynyt, eli lupauksia antaa. Yritin startata niin pitkään että akusta ei enää saanut mitään irti, myöskin apuvirralla antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa.

                    Kokeilen varmaan seuraavaks ladata akun varmasti täyteen ja kokeilla uudestaan. Miten toi liimaventtiili ois paras tutkia et onko se siitä kiinni?

                    Voiko periaatteessa käynnistymisongelmat johtua vaan paskasta akusta? Starttia kuitenki pyörittää.
                    Hmm. jos ihan logiikalla ajattelee, niin:

                    - pitää olla melkoinen voima ennenkuin tukivarsi taipuu, joten kolhu on ollut kova.
                    - ongelmat alkoivat kolhun jälkeen.

                    1 + 1 = ...

                    Joissakin autoissa on polttoainepumpussa varmistus joka kytkee niistä jännitteen pois onnettomuustilanteessa. Kun autoon kohdistuu äkillinen voima, tämä 'sulake' laukeaa eikä pumppu enää toimi ennenkuin 'sulake' kuitataan. Olisko tässä nyt käynyt näin...

                    En tiedä onko E39:ssä tällainen turvatoiminta (voisi kuvitella että kaikissa kulkuneuvoissa joissa on korkeapainepolttoainepumppu tämä löytyis) mutta tästä lähtisin itse vikaa ekana etsimään.

                    P.S.
                    Tähän liimaventtiili-legendaan uskon sitten kun joku näyttää tilanteen päällä ollessa mitatun puristuspainemittaus raportin, jossa useampi sylinteri näyttää nollaa. Niin kauan kuin tällaista dokua ei ole, luulen ongelman olevan muualla (sytytystulpat, puolat, tulpanhatut, polttoainepumppu tms).
                    Saahan sitä jokainen arvailla, mutta fakta on faktaa vasta kun niin todistetaan. (nimimerkki 'jäätelöä syömällä hukkumisriski kasvaa')
                    Last edited by Havis; 13-12-2012, 08:20.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Juhiz1
                      BTCF Member
                      • Mar 2012
                      • 58
                      • Nakkila

                      #11
                      no tohon liima venttiili legendaan liittyen omassa autossa startilla liikuttamisen jälkeen hävis puristukset, motonetin mittarilla mittasin niin näytti melkein joka sylinteri noin 6bar. muuta remppaa sille en tehnyt kuin bensapumpunrele pois ja lisävirralla noin 3min starttausta, rele takaisin ja auto käymään.
                      E61 535d - 05 - Carbonschwarz
                      E34 520i -95 -Oxfordgrün-
                      E28 518i -86 "Rusty BAE"
                      E34 520i Touring -92

                      entiset:
                      E28 520i -86 -Diamantschwarz-
                      E36 318i -92 -Lagunengrün-
                      E36 316i -94 -Brilliantrot-

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by Juhiz1 View Post
                        no tohon liima venttiili legendaan liittyen omassa autossa startilla liikuttamisen jälkeen hävis puristukset, motonetin mittarilla mittasin niin näytti melkein joka sylinteri noin 6bar. muuta remppaa sille en tehnyt kuin bensapumpunrele pois ja lisävirralla noin 3min starttausta, rele takaisin ja auto käymään.
                        Ei ainakaan venat oo ollu jumissa jos kerran vähänkään painetta löytyy. 6 bar on kuitenkin paljon enemmän ku 0.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Jallu68
                          Newbiemmer
                          • Nov 2009
                          • 14
                          • Finland

                          #13
                          Mistä löytyy Bensapumppu rele?

                          voi kokeilla tuota omaan autoon.

                          Comment

                          • Juhiz1
                            BTCF Member
                            • Mar 2012
                            • 58
                            • Nakkila

                            #14
                            tää alkaa menee jo vähän off topikiks tää juttu mutta ei mulle ainakaan mitään muuta tullut mieleen noilla oireilla silloin ku oli vika päällä ja ei toikaan omaan mieleen tullut vaan täältä foorumilta bongasin.
                            E61 535d - 05 - Carbonschwarz
                            E34 520i -95 -Oxfordgrün-
                            E28 518i -86 "Rusty BAE"
                            E34 520i Touring -92

                            entiset:
                            E28 520i -86 -Diamantschwarz-
                            E36 318i -92 -Lagunengrün-
                            E36 316i -94 -Brilliantrot-

                            Comment

                            • ]{ari
                              Newbiemmer
                              • Mar 2012
                              • 20
                              • Ylivieska

                              #15
                              INPA anto vikakoodia bensapumpun releelle, nyt vaihdoin releen ja akku on latautumassa. Täytyy vaan toivoo että vika korjaantus, muuten kai menee sit pumppu vaihtoon.

                              Rele on takakontissa, samassa lokerossa kun akku, 3 releen sarjasta viimeinen rele, eritasossa kahden muun releen kanssa.
                              Bmw 528

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎