Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transmission failsafe program -> Laatikkoremppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ur-Quan
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 61
    • Jyväskylä

    Transmission failsafe program -> Laatikkoremppa

    Edit: Lisätäänpä nyt tähän alkuunkin laatikon oireet.

    - Laatikko antaa ryömittää pintakaasulla kaikilla vaihteilla, mutta hiemankaan enemmän painaessa veto häviää ja jää hyrräämään tyhjää.
    - Kierrosten noustessa yli 2000 pamahtaa 4/5-vaihde silmään ja OBC ilmoittaa Transmission Failsafe Program. Tämän jälkeen mikään muu vaihde ei toimi.
    - Pakki toimii, mutta pamahtaa silmään


    Ja alkup. viesti:
    Mör,

    Nyt tuo vehje sen teki ja heitti tuommoiseen vikasietotilaan laatikon. Kyseessä siis -96 E39 535 automaattilaatikolla.

    Lontoonkielinen foorumi osasi kertoa, että tuo vikakoodi P0141 (Lämmitetty happitunnistin 2, rivi 1, lämmittimen ohjaus - virtapiirin toimintahäiriö) minkä auto antaa, on syyllinen tähän laatikko-ongelmaan.

    Alkaa vain olla nämä autot sellaisia teknohirviöitä etten edes löydä tuota anturin sijaintia, osaako joku neuvoa?
    Last edited by Ur-Quan; 29-01-2013, 21:04.
    E39 535i -96
    E34 518i -96
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Ur-Quan View Post
    Mör,

    Nyt tuo vehje sen teki ja heitti tuommoiseen vikasietotilaan laatikon. Kyseessä siis -96 E39 535 automaattilaatikolla.

    Lontoonkielinen foorumi osasi kertoa, että tuo vikakoodi P0141 (Lämmitetty happitunnistin 2, rivi 1, lämmittimen ohjaus - virtapiirin toimintahäiriö) minkä auto antaa, on syyllinen tähän laatikko-ongelmaan.

    Alkaa vain olla nämä autot sellaisia teknohirviöitä etten edes löydä tuota anturin sijaintia, osaako joku neuvoa?
    Tuo vikakoodihan vaikuttaa ihan lambdalta. Mikäli vikakoodi on vielä päällä, niin tule käymään. Luetaan vikakoodit vielä Inpalla/DIS:llä,niin saadaan parempi selko.
    Last edited by BreeZi; 11-01-2013, 12:39. Reason: Lisäys
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Ur-Quan
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 61
      • Jyväskylä

      #3
      Vikakoodin antoi auton oma OBC Menu. Sain illasta oman ELMerin mikä ei tuota koodia antanut vaan tilalla oli P0720 - Output speed sensor circuit malfunction.

      Koitin sitä seuraavan kuvan avulla etsiä:


      Jääkö se laatikon sisään piiloon vai pitäisikö sen olla ulkopuolella?
      E39 535i -96
      E34 518i -96

      Comment

      • Ur-Quan
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 61
        • Jyväskylä

        #4
        Aikani keskusteltuani huoltamoiden kanssa, ja jokaisen vastauksen ollessa "laatikko sökö, meiltä vaihtolaatikko noin 3000e", päätin tehdä itse ja säästää. Jos ongelma olisikin se kuuluisa A-rumpu.

        Tänään auton alla vietettiin n. 6h (tiedän, pitäisi onnistua paljon nopeammin) purkaen kaikkea ylimääräistä edestä. Suurimman ongelman aiheutti pakoputken kiinniruostuneet pultit, mistä 5 napsahtikin poikki.

        Tässäpä tämänhetkinen tilanne:


        Huomenna jatkuu, laatikko onkin vielä kiinni ulko-torxeilla. Luotetaan siis Bilteman tarjontaan. Katsellaan miten rymisten tulee alas hallitunkilla..
        E39 535i -96
        E34 518i -96

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Melko herkästi lähdet laatikkoa irrottamaan, olisin nyt kuitenkin tutkinut Inpalla niitä koodeja vai onko niitä tutkittu. Output speed sensor ei vaadi laatikon irrotusta, pelkän laatikon öljypohjan ja venttiilikoneiston.
          E39 528iA

          Comment

          • Ur-Quan
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 61
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by TJJ View Post
            Melko herkästi lähdet laatikkoa irrottamaan, olisin nyt kuitenkin tutkinut Inpalla niitä koodeja vai onko niitä tutkittu. Output speed sensor ei vaadi laatikon irrotusta, pelkän laatikon öljypohjan ja venttiilikoneiston.
            Kävin liikkeessä luetuttamassa eikä sieltä irronnut mitään, mikä vian selittäisi. Kylmällä koneella saattaa korttelin/kaksi toimia suurinpiirtein normaalisti minkä jälkeen kytkin alkaa luistaa ja pian paukahtaakin Failsafe ja viitosvaihde..

            E: Paitsi sillointällöin 2- ja 3-vaihteet sanovat Incorrect Gear Ratio
            Last edited by Ur-Quan; 20-01-2013, 18:49.
            E39 535i -96
            E34 518i -96

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10080
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Ur-Quan View Post
              Kävin liikkeessä luetuttamassa eikä sieltä irronnut mitään, mikä vian selittäisi. Kylmällä koneella saattaa korttelin/kaksi toimia suurinpiirtein normaalisti minkä jälkeen kytkin alkaa luistaa ja pian paukahtaakin Failsafe ja viitosvaihde..

              E: Paitsi sillointällöin 2- ja 3-vaihteet sanovat Incorrect Gear Ratio
              Jossain pikku pajassako?Millähän testerillä nuo vikakoodit on luettu?

              Comment

              • Ur-Quan
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 61
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Jossain pikku pajassako?Millähän testerillä nuo vikakoodit on luettu?
                HSV Autohuolto Jyväskylässä. Nettisivut osaavat kertoa että Autocom
                E39 535i -96
                E34 518i -96

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Ur-Quan View Post
                  HSV Autohuolto Jyväskylässä. Nettisivut osaavat kertoa että Autocom
                  Jep jep. Minullakin löytyy tuo Autocom. Tosin löytyy myös inpa ja DIS.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Ghostrider
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 35
                    • Pori, Helsinki

                    #10
                    Itse en mikään ammattilainen ole mutta pakko jakaa oma kokemus kuitenkin. Sama homma kävi meikän 523:lla pari vuotta sitten. Välillä laaitikko toimi jonkin aikaa mutta yleensä pamahti vikatilaan ja vitonen pesään. Laakkosella myös sama homma että "laatikko vaihtoon ja hinta n. 3000e". Aikani tuskailtua vein kuitenkin Elekromekaan Lohjalle ja siellä tutkivat jokusen päivän. Vika löyty laatikon ohjauskortista. Romuttamolta uusi kortti pesään 250e/3 minuuttia vaihtoon ja laatikon vika korjattu. Olis saattanu harmittaa ku olis tehny laatikko remontin ja vika olis ollu edelleen päällä...

                    Comment

                    • Ur-Quan
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 61
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Jatketaanpa tarinointia:

                      Laatikko löysi paikkansa keittiönpöydältä ja purkaminen alkoi.
                      Öljypohjan magneetit näyttävät keränneen hyvät matkamuistot





                      Yksinäisiä metallinpalasia..





                      Toinen jousista irrallaan? Sokka on lähtenyt lätkimään





                      Ja laatikon paholainen paljastui, murtunut A-rumpu:





                      Ei muuta kuin jenkkilästä tilaamaan vahvistettua palikkaa, varmaan pari viikkoa ennenkuin Suomessa.
                      E39 535i -96
                      E34 518i -96

                      Comment

                      • JGI112
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 194
                        • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                        #12
                        Rohkeasti oot vaan uteliaisuuttas tutkinu, ja noin vaan vika sitten löyty.. asiallista toimintaa + hyvät kuvat :o
                        -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                        -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                        -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                        -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                        -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                        -BMW E21 315 Safaribeige -84
                        -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                        Ex:
                        -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                        -BMW E34 525ix -92
                        -BMW E34 525i M-Tech -91
                        -BMW E34 520i -90

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14504
                          • Oulu

                          #13
                          On kyllä uskaliasta. Tekisi mieli opetella näitä automaatteja operoimaan itsekkin. Noh, ehkäpä joskus on omat tilat minne voisiki jonku lootan leväyttää.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Ur-Quan
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 61
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Disasteri View Post
                            Rohkeasti oot vaan uteliaisuuttas tutkinu, ja noin vaan vika sitten löyty.. asiallista toimintaa + hyvät kuvat :o
                            Minä kiitän! Työkalut käyvät reilusti halvemmaksi kuin huoltamoiden tuntihinnat..


                            Originally posted by zener View Post
                            On kyllä uskaliasta. Tekisi mieli opetella näitä automaatteja operoimaan itsekkin. Noh, ehkäpä joskus on omat tilat minne voisiki jonku lootan leväyttää.
                            Eihän tuo mitään tiloja tarvitse! Vuokraemäntäkin varmasti arvostaisi tätä keittiön hyötykäyttöä:

                            E39 535i -96
                            E34 518i -96

                            Comment

                            • Raine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2603
                              • N/A

                              #15
                              ...........
                              Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:38.
                              ///Motorporot

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎