Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transmission failsafe program -> Laatikkoremppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Napsu
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 5
    • Turku Finland

    #31
    Originally posted by Ur-Quan View Post
    Täytyypä tulla pyörähtämään, näkee mitä muuta auto on syönyt



    Minäpä kiitän tästä vinkistä! Pakin toimivuudessa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa, joten taidan jättään tuon nykyiseen kuntoonsa.
    Paineensäätöventtiili on siis ainakin uusittava. Vielä menee ohi, mistä osasta on tarkalleen kyse? ZF-varaosakuvastoa tulkiten kaikki solenoidit?


    [edit]
    Vastaten omaan kysymykseeni, kyseessä onkin osanro 1058 327 030, mikä kulkee kuvastossa nimellä Piston
    [/edit]
    Jeps juurikin tuo osa mutta täytyy ottaa myös koko runko-osa(valve housing)zf part:1058327022 koska sekin on kulunut,muista mainita tilauksessa kaikki numerot siitä vihreestä kyltistä kun noissa kuulemma jotain eroja.ja sit tarkkana vaihdat osat vanhasta uuteen reikä kerrallaan ettei mee palikat sekaisin/väärinpäin ja lopuks tarkasta ettei vanhaan runkoon jäänyt mitään!

    Comment

    • patari
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 46

      #32
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Juuri oli E38 topicissa valitusta ettei kukaan näitä osaa korjata...

      E39 puolella se onnistuu vaikka keittiössä
      asennetta...itellä ei hermot kestä purkaa enään yhtään automaattia
      patari

      Comment

      • patari
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 46

        #33
        Originally posted by Ur-Quan View Post
        Jatketaanpa tarinointia:

        Laatikko löysi paikkansa keittiönpöydältä ja purkaminen alkoi.
        Öljypohjan magneetit näyttävät keränneen hyvät matkamuistot





        Yksinäisiä metallinpalasia..





        Toinen jousista irrallaan? Sokka on lähtenyt lätkimään





        Ja laatikon paholainen paljastui, murtunut A-rumpu:





        Ei muuta kuin jenkkilästä tilaamaan vahvistettua palikkaa, varmaan pari viikkoa ennenkuin Suomessa.
        kerrohan sitten saitko toimimaan....kai näihin automaatteihin jotenkin saa öljyt vaihdettua...tarkoitus ihan lähisukuun myydä toi oma
        on siihen laatikko korjattu tosin mutta kuitenkin ois kiva ettei tarvis hetikohta repiä pois sitä. autokaan ei enään niin kallis ole
        patari

        Comment

        • Ur-Quan
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 61
          • Jyväskylä

          #34
          Ja hommat jatkuu matolaatikon purkamisella. Toistaiseksi ei juurikaan uutta raportoitavaa, paitsi keittiön tila alkaa käydä vähiin.



          On siis levittäydyttävä olohuoneeseen.

          Otin paineensäädinmännän esiin, mikä näyttää kuitenkin kuin uudelta, lukuunottamatta hyvin hienoisia karhentumia reunoissa. Voiko ne vaikuttaa oleellisestikin toimintaan, ottaen huomioon ulkoseinämien täysi eheys?

          Venttiilikopan kolokin aivan naarmuton. Löysin aiemmin jostain Jaguarin ohjeet ko. paineensäätimen vaihtoon, missä oli myös kuvaus mahdollisesti syntyvistä naarmuista

          E39 535i -96
          E34 518i -96

          Comment

          • Napsu
            Newbiemmer
            • May 2012
            • 5
            • Turku Finland

            #35
            Originally posted by Ur-Quan View Post
            Ja hommat jatkuu matolaatikon purkamisella. Toistaiseksi ei juurikaan uutta raportoitavaa, paitsi keittiön tila alkaa käydä vähiin.



            On siis levittäydyttävä olohuoneeseen.

            Otin paineensäädinmännän esiin, mikä näyttää kuitenkin kuin uudelta, lukuunottamatta hyvin hienoisia karhentumia reunoissa. Voiko ne vaikuttaa oleellisestikin toimintaan, ottaen huomioon ulkoseinämien täysi eheys?

            Venttiilikopan kolokin aivan naarmuton. Löysin aiemmin jostain Jaguarin ohjeet ko. paineensäätimen vaihtoon, missä oli myös kuvaus mahdollisesti syntyvistä naarmuista

            Eipä tossa männässä mullakaan enempää vikaa näkynyt mutta tod.näkösesti juuri se runko-osa kuluu niistä ohkasien seinämien kohdilta,ei tarvii olla kuulemma ku kymppi kulumaa niin jo paineet karkaa liian ylös!

            Comment

            • Ur-Quan
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 61
              • Jyväskylä

              #36
              Jepjep, kaikki osat saapuneet ja laatikko lyöty kasaan ilman suurempia ongelmia. Huomenna mavea takapenkille ja kiinnittämään.

              Perinteisesti yksi ruuvi jäi ylimääräiseksi. Ei sille paikkaa löytynyt vaikka kuinka etsi, mutta kaitpa tuo toimii ilmankin

              Muutama pakollinen päivityskuva;


              Vahvistettu A-rumpu




              Niin puhdasta




              Valmis laatikko asennusta vailla






              Huomenna laatikon kunniaksi, vai takia?
              E39 535i -96
              E34 518i -96

              Comment

              • Ur-Quan
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 61
                • Jyväskylä

                #37
                Saatiinpa auto tänään kasaan.

                Vaihteet 1, 4, 5 ja pakki toimivat moitteettomasti. 2 ja 3 luistattaa hetken ja gongin saattelemana failsafeen. Tälläkertaa ilman pamahdusta.
                Vaatinee nyt siis laatikon arvojen nollausta.

                Vieläkö BreeZi tänään päivystää?
                E39 535i -96
                E34 518i -96

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by Ur-Quan View Post
                  Saatiinpa auto tänään kasaan.

                  Vaihteet 1, 4, 5 ja pakki toimivat moitteettomasti. 2 ja 3 luistattaa hetken ja gongin saattelemana failsafeen. Tälläkertaa ilman pamahdusta.
                  Vaatinee nyt siis laatikon arvojen nollausta.

                  Vieläkö BreeZi tänään päivystää?
                  Olen Torniossa tämän viikon. Tulen vasta tulevan viikon alkupuolella. Tällöinhän tuo nollaus tietenkin onnistuu. Koitappas tavoitella Kiwes nimimerkin takana olevaa herraa. Saattaapi olla tällä viikolla paremmin tavoiteltavissa.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Kuulostaa kyllä liian ronskilta adaptaatioiden nollauksella lähteväksi :think Millainen se ruuvi mahtoi olla kun jäi yli?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • esa`pentula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1390
                      • Tampere

                      #40
                      Kyllä nyt vähän tuntuu siltä, että joku malagia käynyt kasatessa. Säädithän askin välykset kuntoon, kun uusi rumpu tuskin on aivan samoilla välyksillä? Venakoneistossa on varmaan jotain käynyt, kun jää luistamaan. Kaikki karat menii 100% varmasti samassa järjestyksessä ja samoin päin takaisin? Mikään kuula tai tiiviste ei vaihtanut paikkaa? Millä asensit männät pakkoihin takaisin? Ilman prässiä vahingoitat aika varmasti tiivisteitä kasatessa.
                      Last edited by esa`pentula; 28-02-2013, 09:50.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #41
                        Originally posted by Ur-Quan View Post
                        Saatiinpa auto tänään kasaan.

                        Vaihteet 1, 4, 5 ja pakki toimivat moitteettomasti. 2 ja 3 luistattaa hetken ja gongin saattelemana failsafeen. Tälläkertaa ilman pamahdusta.
                        Vaatinee nyt siis laatikon arvojen nollausta.
                        Ei vaadi, täytyy ottaa aski uudelleen auki tai vähintään venttiilikoneisto pöydälle tutkittavaksi. Menivätkö rummut pakkoihin (sisäpuolelle) niin että viimeinenkin kitkalevy on varmasti hahloissa?

                        Comment

                        • Napsu
                          Newbiemmer
                          • May 2012
                          • 5
                          • Turku Finland

                          #42
                          Originally posted by Ur-Quan View Post
                          Saatiinpa auto tänään kasaan.

                          Vaihteet 1, 4, 5 ja pakki toimivat moitteettomasti. 2 ja 3 luistattaa hetken ja gongin saattelemana failsafeen. Tälläkertaa ilman pamahdusta.
                          Vaatinee nyt siis laatikon arvojen nollausta.

                          Vieläkö BreeZi tänään päivystää?
                          Ei nollaus auta,aivot irti ja tarkista tuliko ne kumiholkit(jousien alla)varmasti
                          kunnolla paikoilleen kun juuri noiden kautta menee paineet D ja E pakoille
                          vaikuttaa juuri 2ja3 vaihteisiin voi olla että joku roskakin päässyt
                          öljykanavaan

                          Comment

                          • Ur-Quan
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 61
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Tarkennetaan tietoja, nyt kun päässyt enemmän ajamaan.
                            Kolmonen toimiikin normaalisti. Kakkonen käyttäytyy kuin ykkönen hetken ennen failsafea.

                            Kaikki 100% varmuudella laitettu takaisin samoinpäin ja samassa järjestyksessä kuin otettu poiskin. Pakat kasattu pöydällä ja käsin laitettu paikalleen, rummut varmasti pohjassa asti.

                            Jossain on nyt varmasti jotain. Mennään nyt hetki näin Odotellaan uutta inspiraatiota ja uutta vara-autoa.

                            Niin ja se "ylimääräinen" pultti kuuluikin vaihteenvalitsimen liittimen kannakkeeseen

                            E: Eikös E-pakka ole se alumiininen, ei-pyörivä minkä kohdalle kumiholkit menevät? Tämähän on nimenomaan 2-vaihteelle? Veikkaisin että vika voisi löytyä sen sisäpuolelta
                            Last edited by Ur-Quan; 04-03-2013, 07:10.
                            E39 535i -96
                            E34 518i -96

                            Comment

                            • esa`pentula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1390
                              • Tampere

                              #44
                              On alumiininen ja ei pyöri. Sinuna kyllä ottaisin sen venakoneiston vielä auki vaikka 100% varma oletkin onnistumisestasi. Ja mittasitko jokaisen pakan levyjen välykset, sekä askin päittäis välykset? Jos et niin ota se askikin samalla auki ja säädä välykset kuntoon, 90% varmuudella muuttuivat uuden osan myötä.

                              Comment

                              • Ur-Quan
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 61
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by esa`pentula View Post
                                On alumiininen ja ei pyöri. Sinuna kyllä ottaisin sen venakoneiston vielä auki vaikka 100% varma oletkin onnistumisestasi. Ja mittasitko jokaisen pakan levyjen välykset, sekä askin päittäis välykset? Jos et niin ota se askikin samalla auki ja säädä välykset kuntoon, 90% varmuudella muuttuivat uuden osan myötä.

                                No enpä. Missähän arvoissa näiden kuuluisi olla?
                                E39 535i -96
                                E34 518i -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎