Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Steptronic huolia, ei vaihda isommalle (Ratkottu, kts. #1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #31
    528ia -97. Ei aina vaihda isompaa kickdownin jälkeen

    Eli kyseinen kapine ei tosiaan aina kickdownin jälkeen tajua laittaa 4 tai 5 vaihdetta takaisin, manuaalisesti vaihtaa kyllä. Muuten vaihtuu nätisti vaihteet eikä ole ongelmia. Tuntuu että ongelmat alkoi kun vaihdoin talvirenkaat alle, kesärenkailla toimi moitteetta. Mainitaan vielä että abs/asc valot ei pala, joten mikähän voisi olla vikana?
    Akunkengät myös pidetty yön yli irti eikä tästä ollut apuja, renkaat tasapainoitettu eikä tästäkään apuja ollut.

    Kesärenkaat: 235/40/r18
    Talvirenkaat: 225/40/r18

    Jos jollain on Oulussa piuha ja läppäri millä vois kattoa mikä vikana niin arvostaisin kyllä.

    Comment

    • Oodi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 169
      • Oulu

      #32
      Originally posted by majgul View Post
      Eli kyseinen kapine ei tosiaan aina kickdownin jälkeen tajua laittaa 4 tai 5 vaihdetta takaisin, manuaalisesti vaihtaa kyllä. Muuten vaihtuu nätisti vaihteet eikä ole ongelmia. Tuntuu että ongelmat alkoi kun vaihdoin talvirenkaat alle, kesärenkailla toimi moitteetta. Mainitaan vielä että abs/asc valot ei pala, joten mikähän voisi olla vikana?
      Akunkengät myös pidetty yön yli irti eikä tästä ollut apuja, renkaat tasapainoitettu eikä tästäkään apuja ollut.

      Kesärenkaat: 235/40/r18
      Talvirenkaat: 225/40/r18

      Jos jollain on Oulussa piuha ja läppäri millä vois kattoa mikä vikana niin arvostaisin kyllä.
      Täällähän on paljon ollut puhetta että kyseinen kampe on tarkka oikeasta rengaskoosta. Molemmat rengasparit kuitenkin menevät tehtään toleransseihin, koska näyttäisi talvirenkaiden kehä olevan sama kuin pienimmän kehän orkkiskoko eli 255/40/17. Täältä löytyy bmw scanner 1.4 jolla voin toki lukaista koodit.
      Ihan arvaamalla voisin heittää että vika tuskin laatikosta löytyy kun kerran pelaa manuaalipuolella. Laatikon nopeustieto saadaan oikean etupyörän abs anturilta johon voisi vika viitata.

      Jaahas ja pikainen hakuhan tuottaa heti samansuuntaista tietoa:

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5155
        • Joensuu

        #33
        Tuolla arvottiin samanlaista ongelmaa velipojan autosta. Tästä "vika" korjaantuu antamalla vaan autolle kenkää. Ajelin reippaammalla kaasujalla muutaman päivän ja loota rupes pelaamaan kuin uutena. Tosin epäilen että vika vielä palaa ja sillon pitää vaihtaa ekana tuo apparin puolen absin anturi.
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #34
          Jeps, pitää tosiaan kattoa jos pääsis kattomaan antaako joku abs-anturi epämääräistä tietoa. Ei viitti summassa vaihella noita vaan ku opiskelijabudjetilla mennään. Myyntiin autoki on mennyt ku ole enää varaa pitää, kuntoonhan tuo vika pitää ensin saada että kehtaa edes myydä eteenpäin.

          Onko tosiaan näin että tässä mun autossa ei ole kun konehuoneessa tuo iso pyöreä liitin mistä voi vikakoodit lukea? En ainakaan sisätiloista mitään pistoketta löytänyt?
          Last edited by majgul; 03-11-2014, 15:52.

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5155
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by majgul View Post
            Jeps, pitää tosiaan kattoa jos pääsis kattomaan antaako joku abs-anturi epämääräistä tietoa. Ei viitti summassa vaihella noita vaan ku opiskelijabudjetilla mennään. Myyntiin autoki on mennyt ku ole enää varaa pitää, kuntoonhan tuo vika pitää ensin saada että kehtaa edes myydä eteenpäin.

            Onko tosiaan näin että tässä mun autossa ei ole kun konehuoneessa tuo iso pyöreä liitin mistä voi vikakoodit lukea? En ainakaan sisätiloista mitään pistoketta löytänyt?
            Juu ei oo. Faceliftiin tulee vastaan sisälle liitin.
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              #36
              Originally posted by ruupanen View Post
              Juu ei oo. Faceliftiin tulee vastaan sisälle liitin.
              Aika hankalaa taitaa sitten olla ajossa lukea sitä dataa noista pyöriltä jos se liitin on konehuoneessa . Eipä taida paljoa antaa vikakoodeja nuo abs-anturit jos ei edes abs/asc valot syty, paikallaan ku on nii eihän siitä sitten voi ottaa selvää mikä anturi siellä oikein kusee. Eli näyttää siltä että voihan perkele, ilmeisesti pitää ajella menemään ja odottaa että se anturi alkaa antautumaan ajan myötä sen verran että antaa vikakoodin?
              Last edited by majgul; 03-11-2014, 16:46.

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5155
                • Joensuu

                #37
                Originally posted by majgul View Post
                Aika hankalaa taitaa sitten olla ajossa lukea sitä dataa noista pyöriltä jos se liitin on konehuoneessa . Eipä taida paljoa antaa vikakoodeja nuo abs-anturit jos ei edes abs/asc valot syty, paikallaan ku on nii eihän siitä sitten voi ottaa selvää mikä anturi siellä oikein kusee. Eli näyttää siltä että voihan perkele, ilmeisesti pitää ajella menemään ja odottaa että se anturi alkaa antautumaan sen verran että antaa vikakoodin?
                Ei kyllä edes oikeestaan ole. Ottaa vaan liittimen irti telineestään, vetää piuhan konepellin etuosasasta tuulilasin alapuolelta ja jättää apparin puolen ikkunan hieman raolleen. Konepeltikin menee ihan normisti kiinni.
                Helpottaa toki jos vielä kaverin saat matkaan, niin ei tarvihe ite yrittää soheltaa lukea samaan aikaan kun ajaa.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Ei kyllä edes oikeestaan ole. Ottaa vaan liittimen irti telineestään, vetää piuhan konepellin etuosasasta tuulilasin alapuolelta ja jättää apparin puolen ikkunan hieman raolleen. Konepeltikin menee ihan normisti kiinni.
                  Helpottaa toki jos vielä kaverin saat matkaan, niin ei tarvihe ite yrittää soheltaa lukea samaan aikaan kun ajaa.
                  Nii justiinsa, eipä ihan mahdottomalta kuulosta. Pitää vaan nyt metsästää joku täältä Oulusta jolla löytys nuo tarvikkeet niin pääsis kattomaan missä vika.

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    #39
                    Kiitokset Oodille avusta, luettiin vikakoodit ja löytyhän sieltä etuoikea speed sensor vika. Tämä nollautu eikä tullut takaisin, laatikko ei siltikään vaihtanut oikein ja jäi sellainen vikakoodi sinne ku

                    071 Engine relay.

                    Löyty myös joku asc interface not ok, tuosta ei sitten tarkemmin mitään tietoa, luistonesto kuitenkin toimii normaalisti.

                    Mikähän tuo engine relay oikein on ku liittyy kyllä noihin abseihin?

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      #40
                      Eikö kellään ole minkäänlaista tietoa että mikä tuo engine relay vikakoodi voi olla?

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #41
                        Originally posted by majgul View Post
                        Kiitokset Oodille avusta, luettiin vikakoodit ja löytyhän sieltä etuoikea speed sensor vika. Tämä nollautu eikä tullut takaisin, laatikko ei siltikään vaihtanut oikein ja jäi sellainen vikakoodi sinne ku

                        071 Engine relay.

                        Löyty myös joku asc interface not ok, tuosta ei sitten tarkemmin mitään tietoa, luistonesto kuitenkin toimii normaalisti.

                        Mikähän tuo engine relay oikein on ku liittyy kyllä noihin abseihin?
                        Jos koodi on absin yksiköllä niin viittaisi abs pumpun moottorin releeseen, tällöin abs valot kyllä palavat, vaihteiston toimintaan em. releellä ei ole vaikutusta.

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Jos koodi on absin yksiköllä niin viittaisi abs pumpun moottorin releeseen, tällöin abs valot kyllä palavat, vaihteiston toimintaan em. releellä ei ole vaikutusta.
                          Aika jännää ku absit ja luistonesto toimii normaalisti eikä ne pala mittaristossa :/ Taitaa jäädä tämäkin vika mysteeriksi.

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            #43
                            Nyt luettiin uudelleen vikakoodit. Abs-anturi koodia ei enään antanut mutta vaihdelaatikkoon tuli 2 koodia, eli tuo error code 13 ja 99. Pari muuta koodia anto DME jota ei tiiä mitä ne aiheuttaa. Auttakaa joku joka näistä tietäisi enemmän ku ei tunnu mitään löytyvän.
                            Tässä kuvat vikakoodeista.
                            Attached Files

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 891
                              • Oulu

                              #44
                              Ei vissiin tietäviä ole paikalla? Sellaista kyssäriä vielä tähän että voiko kaasuläppä/kaasuläpän asentotunnistin aiheuttaa vikaa? Kävi mielessä että jos on likainen tai vastaavaa... Nimittäin välillä tuo loota toimii hyvin, välillä ei vaihda mutta sitten ku kaasua tarpeeksi höllää ja painaa ja höllää niin vaihde vaihtuukin. Toinen mikä tuli mieleen on että välillä lähtee alhaalta tosi hyvin ku kaasua painaa ja välillä ei niin hyvin, saattaa sitte lähtäkkin taas ku päästää kaasun ja painaa taas, niin mietin että voiko se läppä/vaijeri sen verran jumia että aiheuttaa tällaista?

                              Eli voiko tämä liittyä millään lailla kaasuläpän toimintoihin vai onkohan vika muualla? Ajattelin joku päivä tässä putsata tuon ja samalla putsaan etu abs-anturit vielä varmuuden vuoksi.

                              Toinen on mitä kokelin niin maffin piuhan irroitin ja toimi tismalleen samalla lailla kulutuksia myöten, onko tämä normaalia? Luulis nimittäin että toimii huonommin ku maffin johdon irrottaa... Eli voiko maffi aiheuttaa näitä oireita myös?
                              Last edited by majgul; 13-11-2014, 19:53.

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5155
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by majgul View Post
                                Ei vissiin tietäviä ole paikalla? Sellaista kyssäriä vielä tähän että voiko kaasuläppä/kaasuläpän asentotunnistin aiheuttaa vikaa? Kävi mielessä että jos on likainen tai vastaavaa... Nimittäin välillä tuo loota toimii hyvin, välillä ei vaihda mutta sitten ku kaasua tarpeeksi höllää ja painaa ja höllää niin vaihde vaihtuukin. Toinen mikä tuli mieleen on että välillä lähtee alhaalta tosi hyvin ku kaasua painaa ja välillä ei niin hyvin, saattaa sitte lähtäkkin taas ku päästää kaasun ja painaa taas, niin mietin että voiko se läppä/vaijeri sen verran jumia että aiheuttaa tällaista?

                                Eli voiko tämä liittyä millään lailla kaasuläpän toimintoihin vai onkohan vika muualla? Ajattelin joku päivä tässä putsata tuon ja samalla putsaan etu abs-anturit vielä varmuuden vuoksi.

                                Toinen on mitä kokelin niin maffin piuhan irroitin ja toimi tismalleen samalla lailla kulutuksia myöten, onko tämä normaalia? Luulis nimittäin että toimii huonommin ku maffin johdon irrottaa... Eli voiko maffi aiheuttaa näitä oireita myös?
                                On kyllä nuo siun oireet ihan samat mitä veljelläkin. Siitä katoo kanssa välistä alaväännöt.
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎