Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 automaattiloota
Collapse
X
-
Originally posted by Ivl View PostMulla vihreälätkäinen ja tuota laitoin elokuussa, hienosti pelittää
http://www.motonet.fi/fi/tuote/59020...ynteettinen-1l
Mistähän saisi edullisesti huuhteluun vaikka sen 20l kannun tuohon vihreälätkäiseen?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Tulihan sitten vaihdettua laatikkoon öljyt tai sen mitä sai ulos ö-pohjasta. Mittarissa 277tkm ja eipä ollut koskaan öljyjä vaihdettu, kun oli suodattimessa leima 1997. Magneeteissa oli joku 3mm kerros rautapaskaa ja kun vanhan suodattimen avasin ja katsoin mitä se sisältää, niin olihan sielä jonkun verran metallihilettä, muttei kuiteskaan mitenkään erityisen paljon. Kyllä tuo öljyn vaihto ainakin vaikutti vaihdeiten sulavanpaan toimintaan, mutta saa nähdä kauanko tuota herkkua kestää
Jotenkin kummallisesti kun auto oli käynnissä ja kun sielä auton alla olin, niin kun turbiinista olisi kuulunut välillä joku kolina:think Olisko toi välillä kuuluva kolina lopun alkua??Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View Postliian vähä öljyä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostVaihdoitko vain ne mitä loodasta tuli vai huuhtelitko?
Mistähän saisi edullisesti huuhteluun vaikka sen 20l kannun tuohon vihreälätkäiseen?
Jos ihan väärin muista öljyä meni noin 9 litraa.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostPitää nyt vielä varmistaa että kai tuo 5hp18 täytetään siitä samasta rööristä mistä se myös tyhjätään? Eli, missä on se 16MM kuusiokolo mutteri??
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostEi. 1 = tyhjennys, 2 = täyttö
Eli öljyä on oikea määrä sittenkin. Tuli vain mieleen, kun tuossa lootassa on kyljessäkin noita proppuja mutta eivät sitten ilmeisesti liity tarkistukseen?
Mites tuo naksutus mikä kuuluu sieltä turbiinista? Se ilmeisesti on aina kylmästä starttauksesta pitänyt sitä rallatusta eikä moottori:think Sitten kun auto on ollut hetken käynnissä niin kuulu sieltä pohjasta se diiselimäinen käyntiääni jonka paikallistin siihen turbiiniin.:think Ajanko vain menemään vai käykö jollain tutkituttamassa että mikä mättää?
Vaihteisto toimii nyt helvetin hienosti ja ei ole mitään vikakoodejakaan tullut, että onko tuo sitten mitään vakavaa? Haulla en löytänyt mitään vastaavaa!!!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Noniin.. Ääni muistuttaa tuollaista mikä tuossa videossa kuuluu!http://www.youtube.com/watch?v=ia4le4NqwaoBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNoniin.. Ääni muistuttaa tuollaista mikä tuossa videossa kuuluu!http://www.youtube.com/watch?v=ia4le4Nqwao
Käänteleppä rattia tyhjäkäynnillä, mulla vastaava ääni, toissapäivänä vaihdettu laturi, vesipumppu, ohjainrulla ja remmin kiristin+remmi. Elokuussa vaihdettu ohjaustehostimen pumppu mallia tarvike, joka nyt jo ääntää. ( Shmiedelman tai jts)
Ääntä vaikea paikallistaa, mutta nyt vaihdettujen osien takia muita mahdollisuuksia ei enää olen kuin ohjaustehostin.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Jatketaanpa siis täällä.
Originally posted by janke View PostVanhat öljyt olivat kyllä enempi harmahtavat kun mustat! Öljy ei haissut palaneelta kun käskin kaverinkin tulla nuuhkasemaan, niin sekin sanoi että ei haise palaneelta vaan ihan normi "kissan kusen" hajuisetEn toki tiedä onko ruotsissa vaihdettu sitten noita öljyjä, mutta suomessa ollessaan tuskin. Renkaista en tiedä... itse ajanut kesät 235/40/18 ja nyt talvella 205/65/15.
Yritän käyttää tääläpäin jollain joka noista tietää näyttämässä tuota autoa ja saa kuunnella mikä siellä oikein mättää. Aamulla kylmästä kun starttaa, niin kuuluu noin 5sekuntia "diiselin käyntiäänen" kuuloinen raksutus sieltä turbiinista ja sitten se hiljenee, mutta on kuultavissa kuiteskin vielä!?
Mitään oireita oikeestaan ei ole ollut mielestäni, muuta kuin että on kestänyt kylmillä ilmoilla hyvinkin pitkään ennenkö turbiini on lukittautunut ja sekin kovalla töksäytyksellä:think Nyt öljyn vaihdon jälkeen sekin muuttui aika huomaamattomaksi.
Kuinkahan paljon turbiini maksaa ja asennus siihen jos ei muuta tarvitse korjata?
Tämä nyt tietenkin mahdollistaa sen että olisi käytetty väärän laatuluokan öljyjä ja sitä kautta myös bensalaatikon turbiinivaurion(muutoin se on melko mahdotonta tai ainakin todella harvinaista).
Kylmällähän turbiinin ei kuulukkaan lukittua, ennen kuin moottorin ja laatikon lämmöt ovat riittävät ja tuossa vanhemmassa M52 koneisessa pieni "töksäys" kylmänä lopulta lukittuessa on kutakuinkin normaalia.
En usko että kylmäkäynnistyksessä kuuluva "dieselmäinen" ääni kuuluu turbiinilta, vaan moottorista.
No, joka tapauksessa jos ne öljyt olivat vielä "kissankusenhajuiset", on itse laatikko ja sen pakat ihan ok, jolloin sille metallisilpulle ei oikein ole muuta selitystä kuin turbiini?
Ok, voi toki laatikolla olla teoriassa esim. jokin laaakerivikakin joka tuo purua kiertoon, mutta se se vasta harvinaista näissä askeissa onkin, joten ainakaan itse en siihen usko.
Periaatteessa sitä hienoa metalli"hilpettä" ei kyllä kierrossa pitäisi olla yhtään jos kaikki on turbiinipuolella ok.
Eli kyllähän tuossa nyt on se mahdollisuus olemassa että turbiini vetelee viimeisiään ja se lopullinen syy jää tietenkin ainakin osin arvoitukseksi(oliko muuten vetokoukku?).
Sinullahan siis oli kuitenkin jo kuitenkin pari kertaa ratasvalo syttynyt?
Comment
-
Comment