Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juissi69
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 30
    • Hyvinkää

    e39 webasto

    E39 530D -00 hyvällä ilmalla lähtee webasto päälle ja juuri,kun eniten sitä tarvii eli pakkasta enemmän kuin -10 astetta,niin eipä ollut lähtenyt duunin pihalla käyntiin.voiko olla siitä kiinni että polttoainetta on tankissa suht vähän...yleensä en päästä alle puolentankin,mutta nyt lipsahti:thinkon käytetty säännöllisesti ja vuosi sitten vaihdettu palopesä+hehku ja sitä ennen ohjainkortti.ajotietokone näytti,että jäljellä olevalla polttoaineella olisi ajanut vielä 140km siis vaikuttaako tämä siihen webaston toimivuuteen?huomenna tankki täyteen ja uudet yritykset+sulakkeen irroitukset takakontista...se jokin nollausjuttu?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Ettei vaan akku jännite kyykkäisi. Tehdasasenteisissa on muistaakseni korkeammat jänniterajat kuin jälkeenpäin asennetuissa. Mikä akku ja kuinka vanha? Pätkäajoa?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • TsKo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 127
      • Loppi

      #3
      Mulla ainakin kestää olla melko tyhjä tankki, saa olla valokin palanu jo reilun aikaa niin silti pelaa.
      Aamulla kun oli melkein kolmekymppiä pakkasta niin kuulu paloilmapuhaltimesta melko maailmanlopun rahinaa ja ei lähteny polttamaan. No iltapäivällä lähin sieltä teidän kylältä töistä ja ajelin uudelle teboilille tankkaamaan niin taas kuului pöhinä autonalta

      Taitaa silti olla viimenen kevät tolla mun weballa menossa
      e70 X5 40d -11
      ex e39 530D touring -00
      ex e39 TDSa touring -99

      Comment

      • juho-85
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 753
        • Pirkkala

        #4
        Kysytääs tässä samassa topicissa, että mikä tuon alkuperäisen webaston sammumisen raja on akkujännitteen osalta? Pitäisikö auto lähteä vielä sen jälkeen käyntiin?
        Entä kauan webasto käy yhdellä käynnistyksellä?

        Niin ja mulla webasto siis bensa e39:ssä
        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
        Tilattu i4 M50

        Exät:
        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

        Comment

        • juissi69
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 30
          • Hyvinkää

          #5
          e39 webasto

          Akkujännitteestä ei ole kiinni.auto on aina töissä latauksessa.konehuoneesta löytyy ns.älylaturi

          Comment

          • merbau
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 130
            • Pälkäne

            #6
            Originally posted by juissi69 View Post
            Akkujännitteestä ei ole kiinni.auto on aina töissä latauksessa.konehuoneesta löytyy ns.älylaturi
            Jos akku on huono, niin ainakaan CTEK XS3600 ei anna tarpeeksi potkua webastolle sen yrittäessä käynnistyä, vaan akkujännite kyykkää ja webasto sammuu. Eikä sen pitäisikään antaa virtaa tuohon käyttöön, sehän on älylaturi eikä jännitelähde.

            Niin, ja tuo yllä oleva pohjautuu omiin kokemuksiin. En tiedä millainen laturi juissi69:llä on käytössä.
            540iA -00 M-sport
            Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

            Comment

            • juissi69
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 30
              • Hyvinkää

              #7
              E39 webasto

              Motonetin Benton BX-1(FI) pro elikkä ilmeisen samanlainen kun ctek yms.?Matka-ajoa tulee suht paljon ja akku on kunnossa,eikä kovinkaan vanha.Tänään lämpösessä tallissa lähti webasto toimimaan ihan kuin ei olisi ikinä vikaa ollutkaan?OUTOA:think

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Kuten edellä mainittiin, ellei akussa riittä virta ei tuo laturi jaksa tarjota webastolle riittävästi virtaa. Eli vika voi hyvinkin olla akussa. Webastolle tulevan jänniteen voisi mitata. Kannattaa mitata kun sitä yrittää käynnistää pakkasella niin näkee, jos on kovin suuri jännitehäviö matkalla.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • juissi69
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 30
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Ok,seuraaville pakkasille yleismittari autoon mukaan ja kokeilemaan.kiitoksia vastauksista

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Auton omat ohjausjärjestelmät ohittavat Webaston jänniterajat ja kieltävät sen päällelähtemisen akkujännitteen laskiessa riittävästi...
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Ramram
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 64
                      • Espoo

                      #11
                      Ulkomuistista vetäisin jotain 12.3 V. Omani pakkasella sammui heti kun yleismittari vilahti alle raja-arvon hehkutuksen aikana. Ostin Boshin AGM-akun ja
                      Mitään ongelmia ei ole ollut viiteen talveen, vaikka radion kautta käyttäisi webaa kolmekin puolen tunnin jaksoa.
                      ---Bmw...ja olet jo perillä---
                      E30 320i Cabriolet -89
                      E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                      exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                      Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                      ---Jo 3800000 km takana---

                      Comment

                      • lahopää
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 132
                        • haapajärvi

                        #12
                        Juu itekki tappelin weba ongelmien kans alku talven, mut nyt ku hokas laittaa agm akun niin johan on murheet ohi.

                        Comment

                        • 530dA Touring
                          BTCF Member
                          • Jun 2009
                          • 50
                          • Orimattila

                          #13
                          Lainataan topiccia vähän.

                          Osaiskos kukaan sanoa että, mihin kuuluu kuvassa oleva valkoinen johto mikä tulee webaston sisältä? Vai kuuluuko sitä olla ollenkaan? Se on ollut abikoista päätellen liitettynä tuohon johtoon, mikä on katkaistu webaston liittimestä ja viel ihan liittimen juuresta

                          Ihmetelly ku ei weba käynnisty vaikka kuinka yrittää nollata, mutta ihmekkös tuo kun ei liittimet edes paikallaan
                          Kivoja noi edelliset " teeseitse " sähkärit

                          Ja kulkine -00 530d
                          Attached Files
                          330d XDrive -13

                          Ex:
                          330xdA Touring - 06
                          330dA Touring -01
                          530dA -00
                          530i Touring -01
                          328iA Touring -97
                          530dA Touring -00
                          528iA Touring -96
                          316i Touring -97
                          Ja pari 316 E30

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Todennäköisesti K-väylä liittimen 2-pinnistä. 6-pinnissä vielä PA-pumpun syöttöjohto paikallaan. Virtajohtokin näyttää niin hapettuneelta, että tarvinnee uudet pinnit. Missä kunnossa lienevät Weban puolen pinnit?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • 530dA Touring
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 50
                              • Orimattila

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Todennäköisesti K-väylä liittimen 2-pinnistä. 6-pinnissä vielä PA-pumpun syöttöjohto paikallaan. Virtajohtokin näyttää niin hapettuneelta, että tarvinnee uudet pinnit. Missä kunnossa lienevät Weban puolen pinnit?
                              Weban puolen pinnit todennäköisesti aika synkässä kunnossa. Olivat täynnä lehtiä ym. paskaa. En vielä purkanut irti kokonaan, kun toi johto homma alkoi askarruttamaan. Eli siis periaatteessa liittimet paikalleen ja abikot yhteen, niin pitäisi toimia? Toki uudet liittimet haettava, mutta pääsis edes kokeilemaan herääkö ollenkaan
                              330d XDrive -13

                              Ex:
                              330xdA Touring - 06
                              330dA Touring -01
                              530dA -00
                              530i Touring -01
                              328iA Touring -97
                              530dA Touring -00
                              528iA Touring -96
                              316i Touring -97
                              Ja pari 316 E30

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎