Originally posted by Jürgen_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW e39 tärinä- ja sammumisvika JATKUU!
Collapse
X
-
Originally posted by J00N4 View PostItse en siis yhtään tiedä miten ne siellä on, mutta näin luki Autokeskukselta saadussa kuitissa huollon jälkeen
Comment
-
-
Tämä selvä! Pistän infoa faijalle. Mitenköhän pitäisi nyt sitten suhtautua tohon huoltoon, hakea auto pois ja viedä Laakkoselle vai? Ärsyttävää kun iskä on 1000km päässä ja ei voi vaikuttaa asioihin juurikaan sieltä käsin nyt.
Jurgen_: Mä oon siis elänyt siinä ymmärryksessä, että ne Haagassa on napannu tulpanhatut irti ja asentaessa laittanut 1 sylinterin tulpan päässä olleen hatun 6 sylinterin tulppaan ja 6 sylinterin tulpan päässä olleen hatun 1 sylinterin tulppaan.Last edited by J00N4; 08-04-2013, 16:40.
Comment
-
-
Ainakin tuo puolahomma lyö hampaille aika pahasti. Muusta niiden tekemisistä en voi sanoa mitään.
Kuten tuosta kuvasta näet, mitään tulpanhattuja jotka voi mennä vääriin paikkoihin, ei ole ja puolille tulevat johdotkin tulevat aika tarkasti omille paikoilleen.
Jottei ruveta ketään syyttämään mistään kusetuksesta niin kannattaa kuitenkin varmistaa että asiat ovat ymmärretty oikein. Ei se eka kerta olisi jos joku selvittää asian epäselvästi ja toinen ymmärtää väärin.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by J00N4 View PostLisää kakkaa sataa taas taivaalta.. Soittelin äskön Autokeskukseen ja olivat bensapumpun saaneet vaihdettua. Sen jälkeen olivat käyneet koeajolla ja oli toiminut hyvin. Päättivät kuitenkin vielä koeajaa toiseen kertaan (kenties sen vuoksi että isänä painotti sitä, viime huollon huolimattomuuden vuoksi ;D) ja oli alkanut taas tyhjäkäynti temppuilla.
Sanoivat mulle puhelimessa, että mittasivat puristuksia ja ne oli hyvät, mutta että ne välillä aina tipahtivat. Tällä hetkellä tutkivat kuulemma onko vanoksessa jotain vikaa.
Mitä mieltä täällä ollaan, missä vika ja paljonko on mahdolliset kustannukset tuon 580€ lisäksi?
Comment
-
-
Originally posted by ämsport View PostMielestäni tuo pumpunvaihto pitäisi olla huollon moka,eikä siitä pitäisi mitään veloittaa väärästä diagnoosista vanha takasin ja piste.Ja sen oikeen ongelman kimppuun,en ainakaan itse maksaisi penniäkään.ei muuta kuin riitautat asian ja yhteys kuluttajasuojaan jos alkaa mutina,rahaa pyydetään vasta oikeasta korjauksesta ja sen sisältämistä osista.Ei ne jumalauta voi siellä vaan vaihdella osia asiakkaan laskuun tietämättä yhtään mitään loppu tuloksesta.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Niin onhan noissa puolissa tulpan hatut, engl. spark plug boot/cap/socket, bmwfans käyttää nimeä spark plug socket. Ne on nuo pitkät mustat tötteröt, jotka lähtee itse puolasta ja niitä saa kyllä erikseenkin ostettua, vaikka tulevatkin uusien puolien mukana ns. pakettina. Niiden tai puolien keskenään vaihtelu ei kyllä vaikuta mihinkään, ellei joku osista ole rikki, jolloin vika siirtyy pytyltä toiselle. Tuossa kuvassa muuten kolmannen puolan (vasemmalta lukien) hatun kärki on revennyt, mikä voi tapahtua irroittaessa puolaa, jos on tiukassa. Jos näin on käynyt, niin voi tulla misfireä, jos lyö läpi kanteen tulpan ohi. Noita johtoja ei voi oikein mitenkään sekoittaa eri pyttyjen välillä. http://www.youtube.com/watch?v=h4oedQU8fHELast edited by Bomb5; 08-04-2013, 18:04.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Comment