Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 tärinä- ja sammumisvika JATKUU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J00N4
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 42
    • Turku

    BMW e39 tärinä- ja sammumisvika JATKUU!

    Moi, auto on BMW 523i 1997 Sedan automaattilootalla.

    Normi ajossa kun pysähtyi liikennevaloihin, alkoi koko auto hyppiä ja täristä kierrosten laskiessa alle 1000rpm. Auto tuntui sammuvan mutta ei kuitenkaan sammunut. Teki tätä D ja R asennossa, kun vaihteen laittoi N tai P- asentoon, loppui hytkyminen. Myös kovassa kiihdytyksessä alkoi yskiä ja tuntui tukehtuvan kokonaan.

    Auto kävi huollossa ja siellä todettiin, että 1 ja 6 pytyn puolat oli kytketty väärinpäin. Sen jälkeen vika tuntui hävinneen kunnes pari päivää sitten alkoi tekemään samaa.

    Eilen sitten päätti liikennevaloissa aluksi alkaa hyppimään ja sen jälkeen sammua. Ei lähtenyt enää käyntiin sen jälkeen. Hinurin saapuessa kuitenkin starttasi normaalisti. Auto kuitenkin hinattiin Autokeskukseen huoltoon.

    Mielenkiinnosta ja huollon tulevaan hintaa ajatellen vaan kysynkin, että mikä voisi olla vikana?
    Last edited by J00N4; 08-04-2013, 14:51.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #2
    Vikakoodit lukuun ennen arpomista.Hesastakin varmaan löytyy foorumilaisilta apuja.

    Comment

    • vellu77
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 152
      • Hellsinki

      #3
      Villinä veikkauksena nokan tai kampiakselin asentoanturi. Tai sitten molemmat, kuten itselläni oli mennyt vastaavilla oireilla..helppo homma vaihtaa itse, osat muistaakseni muutaman satkun. Vikakoodeilla varmistuu!

      Comment

      • opTA
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 924
        • Suomi

        #4
        -Nokan-/kampiakselin tunnistin vikaa ilmenee paremminkin ajossa, eli pätkäsee lyhyenä "nopea jarrun painallus" tyylisenä oireena --> osa hevosvoimista häviää, palautuu takaisin kun uudelleen käynnistää.
        -Hyppiminen jne. oireet vaikuttaisi enemmänkin yhden/useamman sylinterin vajaatoiminnalta (ex e34 kävi 5½ pytyllä ja esim. valoissa ollessa ravisteli autoa tyhjäkäynnillä ollessaan, melkein kuin olisi ollut viritetty Yenko moottori pellinalla).
        -Yskiminen/tukehtuminen voi johtua uusimisen tarpeessa olevasta polttoainesuodattimesta ja/tai -pumpusta.
        Luetuta kuitenkin ensin ne vikakoodit jollakin!!!

        Comment

        • speculator
          Newbiemmer
          • Jul 2010
          • 28
          • Siilinjärvi

          #5
          Itellä oli samantyylistä ongelmaa ja syynä, yllätys yllätys, imuvuoto. Se putki mikä menee IMM:ltä kaasuläpälle, niin halki.
          e91 335d '07
          ex e90 325iA '08
          ex e39 523iA '99
          ex e39 528iA '97

          Comment

          • J00N4
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 42
            • Turku

            #6
            Kiitoksia paljon vastauksista!

            Comment

            • J00N4
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 42
              • Turku

              #7
              Jaahas, soittelivat huollosta äskön. Sanoivat, että vikakoodit näytti sytytyksessä olevan häikkää, mutta kaverit oli tullu siihen tulokseen, että bensapumppu on sökönä.

              Alennuksien jälkeen, korjauksen hinta rennosti vaan 580 euroa..

              Comment

              • ämsport
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 118
                • Pori

                #8
                Originally posted by J00N4 View Post
                Jaahas, soittelivat huollosta äskön. Sanoivat, että vikakoodit näytti sytytyksessä olevan häikkää, mutta kaverit oli tullu siihen tulokseen, että bensapumppu on sökönä.

                Alennuksien jälkeen, korjauksen hinta rennosti vaan 580 euroa..
                Kova on tunti velotus,kun tuo alkuperänen pumppu on jossain 250,- hujakoil.Ni töistä 330,- morjes...

                Comment

                • J00N4
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 42
                  • Turku

                  #9
                  Lisää kakkaa sataa taas taivaalta.. Soittelin äskön Autokeskukseen ja olivat bensapumpun saaneet vaihdettua. Sen jälkeen olivat käyneet koeajolla ja oli toiminut hyvin. Päättivät kuitenkin vielä koeajaa toiseen kertaan (kenties sen vuoksi että isänä painotti sitä, viime huollon huolimattomuuden vuoksi ;D) ja oli alkanut taas tyhjäkäynti temppuilla.

                  Sanoivat mulle puhelimessa, että mittasivat puristuksia ja ne oli hyvät, mutta että ne välillä aina tipahtivat. Tällä hetkellä tutkivat kuulemma onko vanoksessa jotain vikaa.

                  Mitä mieltä täällä ollaan, missä vika ja paljonko on mahdolliset kustannukset tuon 580€ lisäksi?

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Tää kuulostaa että ne eivät tiedä mitä tekevät :think
                    Mitähän ne tuolla puolien väärinpäin kytkemisellä oikein tarkoittavat?
                    Eihän vanosin toiminta vaikuta puristuksiin mielestäni millään lailla, sehän vaan muuttaa imunokka-akselin ajoitusta.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • J00N4
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2011
                      • 42
                      • Turku

                      #11
                      Siis iskä on huollattanut autoa Haagan ammattikoulussa. Siellä olivat tulppein vaihdon yhteydessä kytkeneet 1 ja 6 pytyn puolat väärinpäin/ristiin. Sen jälkeen auto alkoi nykimään, jonka vuoksi iskä vei sen Autokeskukseen huoltoon. Siellä huomasivat, että puolat oli väärin päin kytketty ja laittoivat oikein päin ne. Sen jälkeen auto tuntui toimivan hyvin, kunnes alkoi tehdä samaa hypyttelyä kuin aikasemminkin. Ja siis en nyt oo ihan varma rupesivatko sen takia tutkimaan vanosta, että puristukset katos välillä, mutta jannu totesi vaan puhelimessa, että puristukset katoaa välillä ja että alkavat tutkia vanosta seuraavaksi
                      Last edited by J00N4; 08-04-2013, 15:29.

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Kyllä niiden puolien väärinpäin kytkeminen on aikamoinen suoritus
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9990
                          • KVLA

                          #13
                          Onko esim. bensanpaineita mitattu vai arpomallako tuo bensapumppu on vaihdettu?Vikahan voisi olla myös bensan paineensäätimessä.Siis jos siellä on paineissa ongelmia.

                          Itse en ainakaan mistään arpomalla vaihdetusta työstä ja osasta suostuisi maksamaan,mikäli auto on lähtötilanteessa.Tällä menolla remontille voi tulla hintaa moninkertaisesti,jos arpominen jatkuu.Helsingin suunnalta löytyy montakin foorumilaista,jotka pystyvät nuo vikakoodit lukemaan ja tulkitsemaan osia vaihtelematta.

                          Vaihda hyvissä ajoin korjaamoa.

                          Comment

                          • J00N4
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 42
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Kyllä niiden puolien väärinpäin kytkeminen on aikamoinen suoritus
                            Haha jep, no Haagan ammattikoulusta kyllä löytyy sitä erikoista sakkia myös niiden oikeasti kiinnostuneiden lisäksi, joten en yhtään ihmettele tuota.

                            En kyllä osaa tarkemmin sanoa mitä kaikkea siellä on tehty, mutta kun soittivat iskälle viime tiistaina, niin vikakoodit olivat lukasseet ja ne näyttivät sytytyksessä olevan häikkää. Sanoivat sitten puhelimessa, että vika johtuu bensapumpusta ja pahoittelivat kovasti sitä, että eivät olleet vaihtaneet bensapumppua jo silloin, kun auto oli edellisen kerran heillä (siis silloin kun puolat vaihdettiin oikein päin).

                            En osaa kyllä sanoa yhtään onko noita bensapaineita mittailtu, toivottavasti on. Täytyy kyllä olla tarkkana kun menee hakemaan autoa sieltä, että saa todistusaineistoa siitä, että osia ei ole turhaan vaihdettu!

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Itse en ainakaan mistään arpomalla vaihdetusta työstä ja osasta suostuisi maksamaan,mikäli auto on lähtötilanteessa.Tällä menolla remontille voi tulla hintaa moninkertaisesti,jos arpominen jatkuu.

                            Vaihda hyvissä ajoin korjaamoa.
                            Joo, ja vähän nyt alkaa kuulostaa kyllä siltä, että bensapumppu olisi vaihdettu turhaan, kun vika ei ole korjaantunut, siitä siis veloittivat 580e (ei ole maksettu kyllä vielä!). Oudolta kyllä kuulostaa kun kyseessä on kuitenkin merkkihuolto..

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #15
                              Originally posted by J00N4 View Post
                              Haha jep, no Haagan ammattikoulusta kyllä löytyy sitä erikoista sakkia myös niiden oikeasti kiinnostuneiden lisäksi, joten en yhtään ihmettele tuota.
                              Käyppä ihan uteliaisuuttasi vilkaisemassa niitä puolia ja mieti miten ne voidaan laittaa vääriin paikkoihin
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎