Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d:hen kova vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M57
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 4
    • Kauhajoki

    #46
    Juu en mä oo nopeusanturista puhunukkaa mutta ylipäätään että mikä se on? Ku siis joku anturi sielä on joka lukee noista vauhtiksen lätkistä jotain?

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1325
      • Tornio

      #47
      Originally posted by M57 View Post
      Juu en mä oo nopeusanturista puhunukkaa mutta ylipäätään että mikä se on? Ku siis joku anturi sielä on joka lukee noista vauhtiksen lätkistä jotain?
      kaivappa kuva/osanumero anturista joka lukee noita lätkiä.
      tuo kuvaamasi lätkän soikea hahlo on 1 sylinterin yläkuolokohdan lukitustapin asemointia varten. Startin alapuolelta löytyvään reikään työnnetään 11.8mm/8mm tappi joka asemoi 1 sylinterin yläkuolokohtaan.
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #48
        Tuo e34 m5 kova vp+kytkin ois varmasti helpoiten asennettavissa.kaverin e39 525tds laitettiin ja starttia piti aavistuksen nostaa että sopi startin kehälle ja mittailtiin että 530d:een startin kehä on sama kuin 525tds vakio vauhtipyörässä
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #49
          Originally posted by M57 View Post
          Samaa ongelmaa mietitty ja kaks kaksoismassapyörää rikottu ja kaks uutta kytkinpakettia....
          Minkä verran voimaa jos kaks vp:tä jo rikottu?
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • anteroro
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 434
            • oulu

            #50
            Originally posted by lurkki3 View Post
            Minkä verran voimaa jos kaks vp:tä jo rikottu?
            Sama kävi mielessä itelläkin. Ja oliko nuo uusia? Mulla ainakin meni 60tkm ongelmitta uudella vp:llä 560nm väännöillä.
            E30 325 M-tech II DCT
            9.97s/238kmh

            Comment

            • M57
              Newbiemmer
              • Feb 2015
              • 4
              • Kauhajoki

              #51
              200 hp ja vähä alle 500nm pyöriltä.. eli ei ny ees hirveesti mutta vauhtikset ei ollu uusia vaan ehjiä jotka toimi hetken.. kytkimet oli..

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                #52
                Originally posted by M57 View Post
                200 hp ja vähä alle 500nm pyöriltä.. eli ei ny ees hirveesti mutta vauhtikset ei ollu uusia vaan ehjiä jotka toimi hetken.. kytkimet oli..
                Juu ei sinne vanhaa kannata laittaa jos auki käyttää.ja noilla sun tehoilla ei pitäs olla mitään hätää vakiokytkimen kestävyydellä jos uuden laitat.itsellä ollut karalan ohjelma 150tkm 240hp/520nm ja kytkin pelaa vieläkin...vaikka putkisto tyhjennetty ja uudempi garret laitettu paikalleen ohjelmoinnin jälkeen niin nykyisiä tehoja en edes tarkkaan tiedä...vieläkö saan tuolta kaapista nakattua nuo 535d suuttimet paikalleen ni rupiaa viimestään vanha kytkin temppuileen
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                • jouni.325
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 2860

                  #53
                  Originally posted by lurkki3 View Post
                  Juu ei sinne vanhaa kannata laittaa jos auki käyttää.ja noilla sun tehoilla ei pitäs olla mitään hätää vakiokytkimen kestävyydellä jos uuden laitat.itsellä ollut karalan ohjelma 150tkm 240hp/520nm ja kytkin pelaa vieläkin...vaikka putkisto tyhjennetty ja uudempi garret laitettu paikalleen ohjelmoinnin jälkeen niin nykyisiä tehoja en edes tarkkaan tiedä...vieläkö saan tuolta kaapista nakattua nuo 535d suuttimet paikalleen ni rupiaa viimestään vanha kytkin temppuileen

                  Mitä maksaa uus vauhtipyörä?
                  Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                  Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                  https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                  Myös projekti kertomus fasessa

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    #54
                    Originally posted by jouni.325 View Post
                    Mitä maksaa uus vauhtipyörä?
                    Riippuu mistä tilaa..ebay,alvadi siinä nyt pari halvinta paikkaa
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • jouni.325
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 2860

                      #55
                      Originally posted by lurkki3 View Post
                      Riippuu mistä tilaa..ebay,alvadi siinä nyt pari halvinta paikkaa

                      Onko 525d ja 530d sama vauhtipyörä?
                      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                      Myös projekti kertomus fasessa

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        #56
                        Originally posted by jouni.325 View Post
                        Onko 525d ja 530d sama vauhtipyörä?
                        On sama
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • lurkki3
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 657
                          • ylivieska

                          #57

                          siinä on nyt pojat meille niitä kovia pyöriä,valinnan varaa riittää ja kohtuu hintasia.näyttää olevan ihan jäykkää kopiotaki alkuperäisestä massapyörästä ja on bolt-on.ei tarvi startin kehän kanssa rueta ihmetteleen
                          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                          Bagged e32
                          Ex E61 525d m-sport -06
                          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                          Comment

                          • M57
                            Newbiemmer
                            • Feb 2015
                            • 4
                            • Kauhajoki

                            #58
                            Nonii ny on valinnanvaraa... mikähän noista ny olis järkevin sit perus vehkeeseen... Toki kai tuo standart mutta jatkoviritystä aatellen olishan tos ny sit kevyempiäki.... niihin vaan varmaan saa etsiä ja sovitella asiallista asetelmaa ja levyä... Ja pitääkö tässä nyt olettaa että niistä takana olevista lätkistä ei tartte murehtia vaikka niille kyllä ihan anturi sielä on joka lukee niistä jotain...? Ku kerran noissakaa ei niitä ole...

                            Comment

                            • lurkki3
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 657
                              • ylivieska

                              #59
                              Originally posted by M57 View Post
                              Nonii ny on valinnanvaraa... mikähän noista ny olis järkevin sit perus vehkeeseen... Toki kai tuo standart mutta jatkoviritystä aatellen olishan tos ny sit kevyempiäki.... niihin vaan varmaan saa etsiä ja sovitella asiallista asetelmaa ja levyä... Ja pitääkö tässä nyt olettaa että niistä takana olevista lätkistä ei tartte murehtia vaikka niille kyllä ihan anturi sielä on joka lukee niistä jotain...? Ku kerran noissakaa ei niitä ole...
                              Kampiakselin asentoanturi ainakin m57 automaatissa on lohkossa ja lukee sieltä.ilmeisesti näissä ei tarvi tapittaa vauhtipyörää niinku 2.5tds m51 koneessa.ite aattelin tilata sen alkuperäistä vastaavan kovan pyörän paino 5kg ja siihen samasta paikasta se saschin asetelma ja sintteri levy.kestää 670nm ja hinta koko paketille noin 1200€+toimituskulut.eipähän tarvi suuttimien vaihdon jälkeen penkissä säästellä ja rajotella tehoja luistavan kytkimen takia��
                              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                              Bagged e32
                              Ex E61 525d m-sport -06
                              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                              Comment

                              • lurkki3
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 657
                                • ylivieska

                                #60
                                Mitenhän tuo kovan vauhtipyörän paino vaikuttaa auton käyttäytymiseen?mersuissa ainakin kevyt pyörä saa aikaan ärsyttävän nykimisen pienillä kierroksilla.dli teknikiltä sais alkuperäistä kmvauhtipyörää vastaavan 13kg kovan pyörän....onkohan tuolla painolla suurta merkitystä?laittaako tässä kevyemmän vai raskaamman pyörän?
                                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                                Bagged e32
                                Ex E61 525d m-sport -06
                                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎