Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d:hen kova vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmidee
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 55
    • stadi

    #61
    Originally posted by lurkki3 View Post
    Mitenhän tuo kovan vauhtipyörän paino vaikuttaa auton käyttäytymiseen?mersuissa ainakin kevyt pyörä saa aikaan ärsyttävän nykimisen pienillä kierroksilla.dli teknikiltä sais alkuperäistä kmvauhtipyörää vastaavan 13kg kovan pyörän....onkohan tuolla painolla suurta merkitystä?laittaako tässä kevyemmän vai raskaamman pyörän?
    Eikös kevyempi saa ottamaan rundia herkemmin mut onkohan siitä mitään iloa näissä "työkoneissa" :think Taitaa olla niin konekohtasta mut 13kg vs 5kg kuullostaa tosi suurtelta erolta. Yleensä sanovat että liika keveys ei hyvä tieliikenteessä. Mahtaakohan paljon "jyristää" ylipäätään kovana ja millä rundeilla..

    Mistä hommasit 2260v ja vaatiko paljon muokkausta vai menikö heittämällä kiinni? Onko täällä tietoa asiasta? Kiinnostas vaihtaa mut ei viittis hirveesti aikaa ja rahaa käyttää.

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #62
      Nettivaraosastaki löytyy 2260v ahtimia.sopii suoraa paikalleen.turbon öljynpaluu putki esim e60 530:stä ni sopii suoraa paikalleen.alkuperäinenki sopii mutta vittumainen väännellä oikeeseen asentoon ja on vähä patentti ja ahtoputken lähtöön tehtävä adapteri
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • pera8x
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 158
        • tampere

        #63
        mersuissa on muutenkin niin joustava voimansiirto, että tulee tota "bonanzaa" ilman mitään virittelyitäkin manuaalivaihteistoisen kanssa toisinaan.

        en tiedä kuinka pemarissa on kartaani kiinnitetty perään ja laatikkoon, mutta mersuissa on joustava kuminen limppu molemmissa päissä kartaania, mitkä sitten välittävät voiman eteenpäin. jo pelkästään renkaan jäykkyys saattaa mersuissa aiheuttaa äryttävää nytkyttämistä. pemarissa tuskin tätä ominaisuutta, jos on kartaanin kiinnitys jäykillä osilla toteutettu. automaattien kanssa luonnollisesti ei tule mitään tuollaista, kun turbiini poistaa ylimääräset nytkytykset. että sinällänsä en olisi huolissani tuosta ongelmasta.

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #64
          Laatikon ja kardaanin välissä samanlainen limppu kuin mersussa.takapäässä nivel
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • pera8x
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 158
            • tampere

            #65
            mersuihin jotkut koneistaneet kovia, rautasia, tai alumiinisiä limppuja kumisen tilalle. siinä on sitten vaan kiinnityksien kohdalla pulteille reijät ja uretaanipuslat pultin ja limpun välissä, mitkä joustaa pikkasen. hankala selittää. sellanen kuitenkin, ettei jousta liikoja.

            Comment

            • 530Da03
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 104
              • Keski-Suomi

              #66
              Jokos tämä on penkitetty? Lähinä kiinnostaisi että löytykö penkissä raja missä tuo kaksoismassa pohjaa vai alkoiko kytkin luistaa ensin?
              E39 530Da Touring -03
              E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
              E39 525Da Touring -00
              E39 530D Touring -99

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                #67
                Lauantaina käytiin aj techillä Seinäjoella.299hv/580nm vääntö oli noin pieni mutta tämä korjattiin kotia päästyä säätämällä turbon siipien säätötankoa lyhemmäksi.nyt yli 600nm ja kytkin kuitenki pitää eikä jyristä.liialla tangon lyhennyksellä sain massapyörän jyristämään ku 3 löi kaasun pohjaan...
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                • 530Da03
                  BTCF Member
                  • Jan 2014
                  • 104
                  • Keski-Suomi

                  #68
                  Hyvältä kuullostaa kun se massapyörä kestää noinkin paljon. Ja kytkin oli siis vakio?

                  Itelle tuli eilen lujempi vaihteisto e60:n GS6-53DZ HGD, mutta yllätys yllätys kytkinkoppa on suurempi eikä käy lohkoon, näyttäis kuitenkin siltä, että tuohon väliin olisi helppo tehdä adapteri esim 12mm levystä plasmalla/laserilla, koska 2 pultin reikää on täsmälleen kohdillaan. sitten vain vauhtipyörän ja kampiakselin vällin sorvata oikean paksuinen adapteri ja laittaa e60:n startti...

                  Mutta nyt kai sinne kytkinkoppaan mahtuisi myös tuo isompi kaksoimassa, jos saa tuon laatikon sovitettua.... Vertasitteko käykö tuo isompi kaksoismassa M57N koneesta tuon vanhan M57:n kampiakselin pulttijakoon?
                  E39 530Da Touring -03
                  E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
                  E39 525Da Touring -00
                  E39 530D Touring -99

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    #69
                    Ei ole verrattu mutta uskosin että kampiakseliin kiinnitys sama.yllätyin itekki kaksoismassan kestävyydestä vaikka vakio kytkin ja 370tkm mittarissa.aj techilläki meinas vain että suoraa kovapyörä ja sintteri kaveriksi niin kestää ainakin niitä vääntöjä.ja on muuten kauhea vaikutus vääntöhin tuolla ahtimen siipien tangon mitalla.itellä säädetty pienen välyksen kans täyteen mittaan ja vääntöä tuli reilusti lisää ku rupes herään alemmilla kierroksilla.vielä pitäs välijäähdytin rueta vaihtamaan isompaan.eli tämähän penkitettiin vakio coolerilla ��
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • 530Da03
                      BTCF Member
                      • Jan 2014
                      • 104
                      • Keski-Suomi

                      #70
                      Löytyskö tuollainen kaksoismassa jostain kokeiluun että käykö kampiakseliin? Voisin käydä vaikka hakemassa ylívieskasta.

                      Ei tähän mitään sintteriä tule. Jokapäiväisessä ajossa, ja kärryn kanssa peruutellaan ym...

                      Mutta vois kuvitella että tuo sachs performance kestää helposti 650nm jos vakiokin kestää 600. Ja tuo 650nm riittää kyllä varmasti
                      E39 530Da Touring -03
                      E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
                      E39 525Da Touring -00
                      E39 530D Touring -99

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        #71
                        Uskon että sasch race kestää 650nm jos vakio kytkinki pitää näin hyvin.kaksoismassa jää itellekki mukavuus syistä jos tuntuu kestävän...auto kumminki käyttöauto enkä haluaa sitä pilata sintterillä ja vaihdelaatikon rominalla ku kovanpyöränlaittaa
                        Ei ole jäänyt meilläkään 6 vaihteisen massapyörää nurkkiin
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • 530Da03
                          BTCF Member
                          • Jan 2014
                          • 104
                          • Keski-Suomi

                          #72
                          Joo kyllä tuo kaksoismassa olisi varmasti mukavampi monessa suhteessa.

                          Mitähän eroa noilla e60 LCI 530d:n ja e90 330d:n -07 kaksoismassoilla on?

                          e60: 21207533869
                          e90: 21207532592

                          Kummasakin näkyisi olevan 500 Nm vääntöä, ja sama GS6-53DZ vaihteisto, mutta jotain eroa noissa on...

                          sitten 2008 tuo e90 kaksoimassa muuttuu vielä kun tulee N57 moottori ja 20 Nm lisää, mutta tuo vanhempi varmaan passaisi paremmin.
                          E39 530Da Touring -03
                          E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
                          E39 525Da Touring -00
                          E39 530D Touring -99

                          Comment

                          • lurkki3
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 657
                            • ylivieska

                            #73
                            Tilanne päivitystä...vieläkin mennään samalla vakio kytkimellä ja vauhtioyörällä�� ihmeesti tuntuu kestävän vaikka on poljettu säästelemättä
                            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                            Bagged e32
                            Ex E61 525d m-sport -06
                            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                            Comment

                            • jouni.325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 2860

                              #74
                              Onko täällä kukaan asentanut m57 todellisuudessa 765 asetelmaa?

                              Hommasin Teräsvauhtipyörän joka oli vakio massapyörän kansssa just saman kokoinen. Mutta 765 asetelma ei mahdu vauhtipyörään asetelman halkaisija noin 10mm leveämpi mitä vauhtipyörä.
                              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                              Myös projekti kertomus fasessa

                              Comment

                              • lurkki3
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 657
                                • ylivieska

                                #75
                                Originally posted by jouni.325 View Post
                                Onko täällä kukaan asentanut m57 todellisuudessa 765 asetelmaa?

                                Hommasin Teräsvauhtipyörän joka oli vakio massapyörän kansssa just saman kokoinen. Mutta 765 asetelma ei mahdu vauhtipyörään asetelman halkaisija noin 10mm leveämpi mitä vauhtipyörä.
                                Kyllä on.ruotsista saa bolt-on m57 kovaapyörää 765 kytkimellä ja nimimerkillä jussi90 tällä foorumilla on 765 asetelma ja muistaakseni m50 kovapyörä m57:ssa.
                                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                                Bagged e32
                                Ex E61 525d m-sport -06
                                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎