Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 airbagin merkkivalo - millä konstein korjataan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m.luukkonen
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 337
    • Oulu

    E39 airbagin merkkivalo - millä konstein korjataan?

    Elikkäs tämä perus vika tuli talvella ja katsastus kolkuttelee kesän korvilla: airbagin merkkivalo syttyi. Vikakoodinluvussa käytin ja näytti vänkärinpuolen tunnistinmattoa. Voiko olla mahdollista että vika on johtoissa? Tähän näytti olevan saatavilla johdoille korjaussarja... Mutta mikäli tuo ei virka mitään, niin onko iso homma purkaa nahkajakkara ja vaihtaa tunnistinmatto? Nähnyt myös myytävänä tätä yhtä vaihtoehtoa, eli ns. huijausmotukkaa, eli auton järjestelmät luulee että siinä istuu kokoajan joku. Kokemuksia tästä? Kiitos jo etukäteen ! :think
    Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
    E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
    E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
    Ex:
    E39 525tds Sedan -99
    E36 318iS Coupe -93
    E60 530DA -04
  • Zuuzo
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 441
    • Etelä-Savo, Pieksämäki

    #2
    mulla oli omassa E39 530d vm 99 hajonnut Turvavyön kiristäjän panokset molemmilta puolelta edestä ja ne vaihtamalla sekä nollaamalla koko järjestelmä
    vika korjaantui
    jostain syystä nuo kiristäjän panokset oli lauennu jossain vaiheessa

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Akkukaapelit irti, penkin alla oleva liitin auki putsaus ja takaisin kiinni. Voi olla ihan kosketushäiriö. Toki tuo mattokin voi olla rikki.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • m.luukkonen
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 337
        • Oulu

        #4
        Pitääpä kokeilla tuota puhdistamista ihan ekaksi ennenkuin ostaa mitään... miten muuten onkos tosiaan iso homma vaihtaa tuo tunnistinmatto? jos nyt sen joutuu vaihtaan..
        Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
        E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
        E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
        Ex:
        E39 525tds Sedan -99
        E36 318iS Coupe -93
        E60 530DA -04

        Comment

        • m.luukkonen
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 337
          • Oulu

          #5
          Tarkennuksena, airbagin valo sammuu ehkä puoleksi sekunniksi kun auto lähtee käyntiin ja syttyy heti uudestaan
          Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
          E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
          E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
          Ex:
          E39 525tds Sedan -99
          E36 318iS Coupe -93
          E60 530DA -04

          Comment

          • Plihal
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 65
            • Seinäjoki

            #6
            Alkuperäiseen kysymykseen: vaihda vain se tunnistinmatto. Ei oo kova homma vaihtaa.
            BMW E39

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by m.luukkonen View Post
              Tarkennuksena, airbagin valo sammuu ehkä puoleksi sekunniksi kun auto lähtee käyntiin ja syttyy heti uudestaan
              Suosittelen myös niitä liittimien puhdistuksia ensi. Akunkenkä pois ja liittimiin jotain kontakti mömmöä muhimaan hetkeksi ja sitten paineilmaa perään... Ainakin itsellä ei ole ollut enää tuon operaation jälkeen airbag valo ongelmia.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by janke View Post
                Suosittelen myös niitä liittimien puhdistuksia ensi. Akunkenkä pois ja liittimiin jotain kontakti mömmöä muhimaan hetkeksi ja sitten paineilmaa perään... Ainakin itsellä ei ole ollut enää tuon operaation jälkeen airbag valo ongelmia.
                Suosittelisin myös edestakas kytkemistä muutamia kertoja, ennen mömmöjen puhallusta pois. Lähtee röpöt pois kontakteista. Toki näitähän ei ole tarkoitettu monia kertoja kytkettäviksi, eli jos oikein alkaa hinkuttaa niin menee se pintasuoja ihan rikki.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • m5bimmeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 250
                  • Suomi

                  #9
                  Onko laillinen laittaa sen tunnistinmaton tilalle se huijausboksi. Sehän tekee vaan sen että kolaritilanteessa laukeaa myös repsikan turvatyyny. Ei kai sillä väliä koska auto luultavasti menee lunastukseen kuitenkin... :O
                  Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Originally posted by m5bimmeri View Post
                    Onko laillinen laittaa sen tunnistinmaton tilalle se huijausboksi. Sehän tekee vaan sen että kolaritilanteessa laukeaa myös repsikan turvatyyny. Ei kai sillä väliä koska auto luultavasti menee lunastukseen kuitenkin... :O
                    Luepa itse vielä kerta, niin tiedät vastauksen

                    Jos vika on matossa, niin ei se oikeasti ole vaikea vaihtaa. Just syksyllä purkasin ja kasasin tommoisen e39 sportti penkin ko. oireentakia.

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #11
                      No ite en pitäis sitä laittomana, jos turvatyyny toimii aina kolarin sattuessa. Ei sillä niin väliä sitte posahtaako se turvatyyny turhaan vai ei... Kunhan toimii silloin kun oikeasti tarvetta.
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1835
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                        No ite en pitäis sitä laittomana, jos turvatyyny toimii aina kolarin sattuessa. Ei sillä niin väliä sitte posahtaako se turvatyyny turhaan vai ei... Kunhan toimii silloin kun oikeasti tarvetta.
                        Jos turvalaitteita ei ole varaa laittaa toimintakuntoon, on syytä siirtyä sen verran vanhoihin kulkuneuvoihin joissa ei moisia bagi riesoja ole ensinkään
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • m5bimmeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 250
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by Havis View Post
                          Jos turvalaitteita ei ole varaa laittaa toimintakuntoon, on syytä siirtyä sen verran vanhoihin kulkuneuvoihin joissa ei moisia bagi riesoja ole ensinkään
                          Sillähän se tulee laitettua kuntoon
                          Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                          Comment

                          • m.luukkonen
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 337
                            • Oulu

                            #14
                            kokeilenpa iha ensitöikseen puhdistaa sen bägin liittimen, katotaan paraneeko sillä! sitten ennen katsastusta tilais sen tunnistinmaton!
                            Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
                            E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
                            E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
                            Ex:
                            E39 525tds Sedan -99
                            E36 318iS Coupe -93
                            E60 530DA -04

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3311
                              • Kajjjaani

                              #15
                              Originally posted by m.luukkonen View Post
                              kokeilenpa iha ensitöikseen puhdistaa sen bägin liittimen, katotaan paraneeko sillä! sitten ennen katsastusta tilais sen tunnistinmaton!
                              Ja sitten kuittaamaan se valo pois.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎