Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d suuttimenkorjausarvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    e39 530d suuttimenkorjausarvot

    elikkä kylmänä vedätyksessä ylimääräinen nakutus ääni, lämpinä ei juurikaan kuulu.suuttimen korjausarvot kylmänä -2 ja +2 välissä ja 5 suutin +5.7.voisiko tuosta nyt olettaa että 5 suuttimessa vikaa?vai mitä nämä korjausarvot käytännössä kertoo?
    lämpimänä arvot pyöri muistaakseni kaikki -2 ja +2 haarukassa.
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Kyllähän tuo 5-pytyn suutin vaikuttaisi olevan vaihdon/kunnostuksen tarpeessa. Antaa ilmeisesti jo vikakoodinkin "Smooth running control"?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by lurkki3 View Post
      elikkä kylmänä vedätyksessä ylimääräinen nakutus ääni, lämpinä ei juurikaan kuulu.suuttimen korjausarvot kylmänä -2 ja +2 välissä ja 5 suutin +5.7.voisiko tuosta nyt olettaa että 5 suuttimessa vikaa?vai mitä nämä korjausarvot käytännössä kertoo?
      lämpimänä arvot pyöri muistaakseni kaikki -2 ja +2 haarukassa.
      Ja seuraavaksi menee sitten mäntä. Jos et suutinta vaihda..
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Kyllähän tuo 5-pytyn suutin vaikuttaisi olevan vaihdon/kunnostuksen tarpeessa. Antaa ilmeisesti jo vikakoodinkin "Smooth running control"?
        ei anna vikakoodia...
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #5
          Originally posted by Mlatvala View Post
          Ja seuraavaksi menee sitten mäntä. Jos et suutinta vaihda..
          sekin vielä
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Originally posted by lurkki3 View Post
            ei anna vikakoodia...
            No sitten se ei taida käydä juuri korkeammalla kuin siinä +6 pinnassa. Siltikin selvästi pielessä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • lurkki3
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 657
              • ylivieska

              #7
              oliko noilla suuttimilla nyt mitään virkaa laittaako näitä esim vm99 tai vm02 suutimia...kerta taisivat olla eri numeroilla.eli pystyykö sekottaan ja toimivatko keskenään?
              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
              Bagged e32
              Ex E61 525d m-sport -06
              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Vaikka erot ovat pieniä, ei kannata sekoittaa, ellei vaihda kaikkia kerralla samalla osanumerolla.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • lurkki3
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 657
                  • ylivieska

                  #9
                  tulipas katottua tänä aamuna korjausarvot ku väänsi auton ensitulille...1 suutimen korjaus arvo yli 8.6 auto siis pelaa aivan täysin lukuun ottamatta tuota ylimääräistä nakutusta kylmänä vedätyksessä.uusi suutinkin tipahti postilaatikkoon eli asennus hommiin pääsee.toivottavasti lähtis suutin irti ihan löysäämällä hieman kiinnitys raudan muttereita ja laittamalla auton käyntiin
                  E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                  Bagged e32
                  Ex E61 525d m-sport -06
                  Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                  Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3450
                    • Janakkala

                    #10
                    Kannattaa samalla tarkistaa suuttimien johtosarjan sekä suuttimien pinnikontaktien kunto.
                    Eli ettei liitoksissa ole kosketusvikaa.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • |parsakaali|
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 996

                      #11
                      Ääni samalle asialle. Minä tutkailin samaa asiaa 03 vuosimallin 530d:stä ja liittimiä heiluttelemalla hävisi pätkiminen ja korjausarvot palasivat normaaliin. Moneessa suuttimessa oli ennen sitä jopa +5 arvoja.

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        #12
                        eilen olisi jo suutin vaihdettu mutta tuntui olevan lujassa ja tarkoitus rueta tekeen ulosvetäjä.mutta tänään katsoin aamulla korjausarvot uudelleen niin nyt se 1 pytyn suutin joka oli taivaissa näytti -1.3 ja taas vuorostaan 2 näytti 3.2.taidan kääntyä itekki nyt tuohon suuttimien johtosarjan vikaan koska liitin tinnit näytti heikoilta ja ilmeisesti se 1 pytyn arvokin parani koska liitintä tuli jo käytettyä kertaalleen irti.kannattaako näitä johtosarjoja kysellä marmoritiskiltä vai mistä?ja mitäköhän sattuu maksamaan.
                        Last edited by lurkki3; 02-02-2017, 06:52.
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #13
                          Riittää pelkkien pinnien vaihto. Asiasta löytyy foorumilta tarinaa ja ohjeistusta.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • lurkki3
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 657
                            • ylivieska

                            #14
                            korjausarvot asettu hieman liittimien puhdistuksella...mutta 2 näyttää nyt sitä +3.2.nakutus ääni kylmänä kiihdytyksessä varsin häiritsevää.voiko tuo nakutus nyt johtua tuosta yhestä suuttimesta?vaikka korjausarvo ei ole tuon suurempi.oisko järkevä mitata ohivuodot?
                            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                            Bagged e32
                            Ex E61 525d m-sport -06
                            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                            Comment

                            • lurkki3
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 657
                              • ylivieska

                              #15
                              kertooko tuo korjausarvo nyt tuosta nakutuksesta tai suuttimen kusemisesta mitään?luotanko siihen että nyt tuo 2 suutin on vaihdon tarpeessa vai meneekö ihan arpomiseksi että mikä suutin aiheuttaa tuon nakutuksen kylmänä vedättäessä?
                              tarkotus ois rueta suutinta kokeileen irti.
                              Last edited by lurkki3; 27-07-2013, 08:15.
                              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                              Bagged e32
                              Ex E61 525d m-sport -06
                              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎