Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d suuttimenkorjausarvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo e39
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 83
    • Finland

    #46
    Noihin kaikkiin suuttimiin on huollossa vaihdettu viime kesänä korkeapaine tiivisteet ja kädet hiottu. Eikös juuri tuo ohivuoto mittaus kerro sen että vuotaako nuo korkeapaine tiivisteet?

    Varmistan vielä eli kuuluuko noiden arvojen nollaantua noin 2000 kierroksen koholla?

    Comment

    • BMWfreak
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 391
      • hyvinkää

      #47
      liitytääs itekkin tähän topicciin... kesällä kun kateltiin omasta 530Da -00 suutinarvoja, kaikki pysy arvoissa mutta 3 ja 4 oli "huonoimpia" mutta nekin vielä arvoissa.. nyt kun katottiin viikko sitten niin 1 suutin yli arvojen reilusti... ja samaa tekee itelläkin, eli kiihdyttäessä kuuluu moottorista kummaa ritinän tapaista nakutusta... en tiedä liittyykö samaan vikaan mutta ilmamassamittarin johto paikallaan vetää huonosti ja kiertää huonosti mutta johto irti "vika-arvoilla" vetää todella kivasti joskaan ei ihan niin kuin pitäisi... henkilökohtaisesti ajattelin huollattaa kaikki suuttimet kerralla, koska 3 ja 4 oli kesällä jo heikkoja, ja nyt tuo 1 suutin..

      lisäksi testatessa oli kokeiltu pihdeillä tukkia paluuletku, ja 1 suuttimen paluupaine oli niin kova että halkaisi letkun ja uuteen letkuun vaihdettuna ampui letkun irti suuttimelta, eli suutin todennäköisesti niin kuollut ettei läpi mene juurikaan ainetta, vai mikä mahtaa olla vikana..??

      ja kiihdyttäessä kone kuulostaa volvon vag-5 moottorille, ei niinkään kuutoselle... kolme purkkia motonetin suuttimenpuhdistusainetta ja 1 purkki complete fuel system cleaneria kerralla täyteen tankilliseen, niin tuntuu auttavan kulkupuolta ja tuo natiseva äänikin vaimentunut moottorista, joskaan ei loppunut kokonaan, joten lienenkö ihan hakoteillä vian suhteen..?

      mikä on "helpoin" tapa irroitela nuo suuttimet ja missä olis järkevänhintainen ja hyväkin suutinhuolto, joku tuntui täälläkin niitä tekevän oikihintaan mutta mikä lie paras vaihtoehto..? uudet suihkutkin kustantaa kuitenkin sen puolitoista isoa rahaa...
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

      ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #48
        Common rail suutin huoltoa.

        Originally posted by BMWfreak View Post

        mikä on "helpoin" tapa irroitela nuo suuttimet ja missä olis järkevänhintainen ja hyväkin suutinhuolto, joku tuntui täälläkin niitä tekevän oikihintaan mutta mikä lie paras vaihtoehto..? uudet suihkutkin kustantaa kuitenkin sen puolitoista isoa rahaa...
        Luulisin näin onnistuvan suuttimien kunnostuksen.
        Koita saada vielä kone käyntiin ja aja KUUMAKSI tuki keula ja tee muutkin temput jotta kone lämpenee sinne n.90C tuntumaan. Löysää MAX 2 kierrosta suuttimen kiristys mutterit (8mm avain) kone tyhjä käynnille ja seuraa tilannetta IRTOAAKO KAIKKI suuttimet pesistään. Ääni on kuin vanhassa ZETORISSA. Jos ei kaikki irtoa, niin nosta koneeseen varovasti kierroksia nopealla kaasun polkaisulla. Tällä tempulla yleensä KAIKKI suuttimet irtoaa pesästään. Pese suutin kärkeä varoen enimmät noet rungoista pois.
        pakkaa suuttimet HYVIN. laita viestiä niin sovitaan hinta 6 kpl korjaukselle.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Simo e39
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 83
          • Finland

          #49
          Nyt ois 4 & 6 sylinterin suuttimet vaihdettu. 6 sylinterin arvot kestää nyt hienosti lähellä nollaa, mutta 4 sylinteri käyttäytyy erikoisesti. Tyhjäkäynnillä 4 sylinterin arvot on maksimissaan +0,5 mutta sitten kun nostaa 1000 kierrokseen niin arvo nousee jopa yli +4:jään, mutta sitten kun nostaa kierroksia 1100:n niin arvo tippuu +0,5 ja säilyy siinä vaikka kierroksia nostaa niin pitkälle kuin arvoja suostuu näyttämään. Voisko vika olla johtosarjassa? Onko jollain käyttäytynyt samalla tavalla?

          Vai voisko johtua että suuttimet ns. opettelee vielä arvoaja, kun en käynyt ajamassa vaan pyöritin tallissa?

          Sitä en vielä tiedä häviskö nakutus, sen näkee huomenna kun lähtee ajelemaan.

          Comment

          • BMWfreak
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 391
            • hyvinkää

            #50
            Originally posted by e46touring View Post
            Luulisin näin onnistuvan suuttimien kunnostuksen.
            Koita saada vielä kone käyntiin ja aja KUUMAKSI tuki keula ja tee muutkin temput jotta kone lämpenee sinne n.90C tuntumaan. Löysää MAX 2 kierrosta suuttimen kiristys mutterit (8mm avain) kone tyhjä käynnille ja seuraa tilannetta IRTOAAKO KAIKKI suuttimet pesistään. Ääni on kuin vanhassa ZETORISSA. Jos ei kaikki irtoa, niin nosta koneeseen varovasti kierroksia nopealla kaasun polkaisulla. Tällä tempulla yleensä KAIKKI suuttimet irtoaa pesästään. Pese suutin kärkeä varoen enimmät noet rungoista pois.
            pakkaa suuttimet HYVIN. laita viestiä niin sovitaan hinta 6 kpl korjaukselle.
            Mistäs tuo vika sinun korviin kuulostaa, onko suutinhuolto ajankohtainen tai jopa välttämätön..? Mitä suutinhuolto pitää sisällään ja miten kokemuksesta, onko vaan tekohengitystä vai tuleeko niistä ihan uudenveroisia..?

            Mikä olis koko sentillä hinta..? Näin memberille ja työttömille
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

            ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              #51
              Originally posted by BMWfreak View Post
              Mistäs tuo vika sinun korviin kuulostaa, onko suutinhuolto ajankohtainen tai jopa välttämätön..? Mitä suutinhuolto pitää sisällään ja miten kokemuksesta, onko vaan tekohengitystä vai tuleeko niistä ihan uudenveroisia..?

              Mikä olis koko sentillä hinta..? Näin memberille ja työttömille
              Kyllähän tuon kertomuksesi perusteella kuulostaa ainakin 1kpl olevan ns. todella vuotava suutin. Luultavammin myös ne muut heikommat 2kpl. laita niihin paluu linjoihin mittakupit ja mittaa ohivuodot. Max 20ml 2 min tyhjäkäynnillä. Jos vuotavat yli 20ml niin huoltoon.

              Kunnostus alkaa sillä, että avaan nuo rungot ja tutkin onko POLTTOAINEESA oleva vesi mahdollisesti ruostuttanut rungot sisältä päin. Jos runko OK niin ultraäänipesu ja kuivaus kaikille osille ja uusilla tiivisteillä kasaan.
              Harvoin itse suihku kärki on niin kulunut että välttämättä tarvitsee vaihtaa. Yleensä ovat niin polttoaineesta irronnen "hartsin" peitossa ettei suutinkärki tule edes pois rungostaan ilman työkaluja. UÄ-pestystä suutin rungosta liikkuu painovoimalla suutin kärki ja suihkutus kuvio testipaineella on uuden veroinen.

              Periaatteessa aina kaikki korjaaminen on tekohengitystä, mutta ei uudetkaan osat aina ole tahtaan jäljiltä 100% kunnollisia. Selvästi epäkuntoisia runkoja, kun en korjaa niin hyvin nuo ovat KAIKKI tähän mennessä toimineet.

              sait privaan työttömän tarjouksen työttömälle.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • Simo e39
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 83
                • Finland

                #52
                Semmonen tieto että nakutus on nyt poissa pelistä

                Eli suuttimessa/suuttimissa oli vika.

                Comment

                • HC-Tuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 267
                  • Itärajalla

                  #53
                  Omassa oli pari kuukautta sitten arvot kohollaan ja nyt redline rl2 käyttänyt niin oli huomattavasti arvot parantunu ja kaikki +-2 sisällä. 1sylinterin suutin menee kuitenkin vaihtoon koska tyhjäkäynnillä lähemmäs -2 arvoa ja hieman naputtaa alakierroksilla vedättäessä. Täytyy varmuulta käyttää ohivuotojen mittauksessa ensin..

                  Comment

                  • SwampHog
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 43
                    • Nokia

                    #54
                    Mitenkäs tuo suutinhuolto on löpön kulutukseen teillä vaikuttanu ?
                    Mulla menee 8l/100km ja jos nätiski köröttelee 80km/h, niin 7,4l oon parhaillaan päässy. Ajotietokone näyttää 5.4, mutta sille nyt sama mitä näyttää..

                    Itellä huolto myös varmaan edessä, rykii jo tyhjäkäynnillä ja toisinaan hankala saada käyntiin etenkin kylmänä (sammua tupsahtanu pari kertaa).
                    RL-2 ja suuttimien hoitoliemillä vähenee oireet ja pysyy vähän aikaa pois, mutta palaa takasin parin takinllisen jälkeen.
                    Pitänee lueskella nuo livedatat ja kattoa mikkä suuttimet on paskana..

                    "e46touring" ,mulle vois kans pistää privaa mitä kustantais 6kpl suuttimien huolto
                    E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1327
                      • Tornio

                      #55
                      Originally posted by SwampHog View Post
                      Mitenkäs tuo suutinhuolto on löpön kulutukseen teillä vaikuttanu ?
                      Mulla menee 8l/100km ja jos nätiski köröttelee 80km/h, niin 7,4l oon parhaillaan päässy. Ajotietokone näyttää 5.4, mutta sille nyt sama mitä näyttää..

                      Itellä huolto myös varmaan edessä, rykii jo tyhjäkäynnillä ja toisinaan hankala saada käyntiin etenkin kylmänä (sammua tupsahtanu pari kertaa).
                      RL-2 ja suuttimien hoitoliemillä vähenee oireet ja pysyy vähän aikaa pois, mutta palaa takasin parin takinllisen jälkeen.
                      Pitänee lueskella nuo livedatat ja kattoa mikkä suuttimet on paskana..

                      "e46touring" ,mulle vois kans pistää privaa mitä kustantais 6kpl suuttimien huolto
                      Laitetaan privaa
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎