memebuy23buy

NEUVOJA KAIVATAAN, 530d -01 ei käynnisty<--rail paine liian pieni. ONGELMA RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syltty
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 29
    • tampere

    NEUVOJA KAIVATAAN, 530d -01 ei käynnisty<--rail paine liian pieni. ONGELMA RATKAISTU

    Vaihdoin tossa venttiilikopan tiivisteen bemariini, irroitin pienellä liukuvasaralla sähköpään 27mm jengasta suuttimet, ja pistin samat suuttimet takaisin.. Kasasin auton ja nyt se ei enää lähde käyntiin ollenkaan. Vikakoodeja kun otettiin, näytti rail painene todella pieneksi, siirto pumppu surisee kun virrat lyö päälle, ja pumpun siirtopaine oli vajaa 4 paaria.. Otin suuttimet uudestaan pois tarkistukseen, suuttimien reijät olivat täynnä naftaa.. availin suuttimet, ja tarkistin että kuulat olisivat paikoillaan, no ihan kuin parissa olisi ollutkin kuulat sivussa. Vielä ennen suuttimien paikoilleen laittoa koitin laittaan niihin irrallaan polttoaine letkut ja sähköjohdot kiinni, että näkisin tuleeko polttoaine suuttimista suoraan läpi vai sumuna. No kun starttasin niin niistä ei tullu mitään läpi, eikä ne kyllä vuotanutkaan mistään.. Eli siis pitäisikö suuttimien sumuttaa myös "ilmassa" startatessa, vai estääkö tietokone/joku muu asian?? löin kuitenkin moottorin taas kasaan, mutta eipä se vieläkään käynnisty :( nyt alkaa omat vähäisetkin neuvot loppua..

    Joku ihmetteli kun neljässä suuttimistani suuttimen "runko" pyöri sähköpään alapuolelta, kuuluuko sen pyöriä??
    Last edited by syltty; 25-07-2013, 06:51.
  • walde
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 947
    • Melkein Espoo

    #2
    Melko hurjia juttuja puhut.
    Ymmärräthän, että järjestelmän ruiskutuspaine on maksimissaan 1350bar?
    Lisäksi Common Rail suuttimet ovat äärimmäisen hienomekaanisia osia, eikä niitä todellakaan tule availla autotalli olosuhteissa kotikonstein.
    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

    Comment

    • syltty
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 29
      • tampere

      #3
      toi nyt ei kyllä vastannu yhteenkään mun kysymykseen.. mut siis joo, en mä näistä mitään ymmärrä.. tapana ollu oppia tekemällä..

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2286
        • Joensuu/Syvyys

        #4
        KP pumppu tai määränsäädiun sökö ja nyt todennäköisesti suuttimet tai ainakin osa niistä
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • syltty
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 29
          • tampere

          #5
          Niin siis painoittaisin vielä että auto toimi täysin moitteettomasti ennen remonttia, mitä nyt vuoti öljyä mutta siis lähti käyntiin aina heti.. Ja oonko ihan hakoteillä jos sanon että pitääs niistä suuttimista jotain tulla pihalle, vaikka sököksi olisivatkin menneet? ja olisko toi pumppukaan hajonnut juuri samaisen päivän aikana kun avasin koneen? silloin aamulla kuitenkin puolen vuoden seisonnan jälkeen lähti käyntiin ihan heti ku starttas.. Oliskohan se määränsäädin voinu ottaa itteensä remontin aikana?

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by syltty View Post
            Niin siis painoittaisin vielä että auto toimi täysin moitteettomasti ennen remonttia, mitä nyt vuoti öljyä mutta siis lähti käyntiin aina heti.. Ja oonko ihan hakoteillä jos sanon että pitääs niistä suuttimista jotain tulla pihalle, vaikka sököksi olisivatkin menneet? ja olisko toi pumppukaan hajonnut juuri samaisen päivän aikana kun avasin koneen? silloin aamulla kuitenkin puolen vuoden seisonnan jälkeen lähti käyntiin ihan heti ku starttas.. Oliskohan se määränsäädin voinu ottaa itteensä remontin aikana?
            Vikakoodinlukuun mars. Siellä voi kattoa sitten mitä ne railipaineet näyttää.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #7
              No mites olis sellainen veikkaus kun venakoppaa räpelsit niin jäi nokka-akselin asentoanturi irti.....

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                #8
                Tarkasta railkiskon päästä anturin liitin, eikä haittaa vaikka puhdistaisitkin sen
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • syltty
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 29
                  • tampere

                  #9
                  Vikakoodit on siis tullu otettua jo ennen ku purkasin suuttimet uudelleen.. Rail paine oli jotn 0.1 paaria.. rail anturin liittimeen oon ruikkinu kontackt cleaneria.. ja kokeillu käynnistää myös ilman että liitin on kiinni.. ja tota nokka-aksilan asentotunnistinta en oo tutkinu, että siitäkö olis syytä etsiä syytä seuraavaksi? vikakoodia ei siitä ainakaan antanyt.. niin ja kaikki sulakkeet oon tarkistanut jo aijemmin..

                  Comment

                  • JML
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 112
                    • Jämsä

                    #10
                    Oliko se rail-paine sen 0.1 bar nimenomaan startatessa?

                    Hurjaa touhua, jos et mitään common rail -vehkeistä tajua, ja silti vetäiset ekana suuttimet osiin. Saattaapi parhaassa tapauksessa tulla reippahasti nelinumeroinen lasku...

                    Comment

                    • syltty
                      Newbiemmer
                      • Jun 2013
                      • 29
                      • tampere

                      #11
                      Originally posted by JML View Post
                      Oliko se rail-paine sen 0.1 bar nimenomaan startatessa?

                      Hurjaa touhua, jos et mitään common rail -vehkeistä tajua, ja silti vetäiset ekana suuttimet osiin. Saattaapi parhaassa tapauksessa tulla reippahasti nelinumeroinen lasku...

                      joo siis kyllä, nimenomaan startatessa.. mutta edelleenkin ihmettelen tota että miks niistä suuttimista ei tullut mitään, kun ne oli paikoillaan ilmas ja starttas? kun mun järkeen silloin pitäisi jossain muualla olla vikaa kuin suuttimissa.. (tai voihan niissäkin olla, mutta se ei ilmene vielä..)

                      Niin ja kun koitin ottaa jakotukilta ensimmäiselle suuttimille tulevan letkun irti(kaikki suuttimet ja letkut olivat siis paikoillaan) ja startata, niin polttoainetta tuli suunnilleen samalla paineella, kuin mitä paluuletkustakin(n. 10cm kaarella..)

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #12
                        Jossakin suuttimessa reilu ohivuoto ja sen vuoksi ei yhdestäkään suuttimesta tule mitään,eikä näin ollen myös käynnistykkään. Tee ohivuototesti ja kato mikä siellä kusee.
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • syltty
                          Newbiemmer
                          • Jun 2013
                          • 29
                          • tampere

                          #13
                          Originally posted by exautisti View Post
                          Jossakin suuttimessa reilu ohivuoto ja sen vuoksi ei yhdestäkään suuttimesta tule mitään,eikä näin ollen myös käynnistykkään. Tee ohivuototesti ja kato mikä siellä kusee.

                          Koitin kiinnittää suuttimiin putket ja johdot, niin että suuttimet olivat poissa toloistaan.. ja startata.. yksikään suutin ei päästänyt mitään läpitte, ei tipan tippaa.. Mun ymmärtääkseni kertoo siitä että vika on jossain muualla kuin suuttimissa.. Vai voisiko tietokone estää polttoaineen syötön jos suuttimet eivät ole paikoillaan??

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by syltty View Post
                            Vai voisiko tietokone estää polttoaineen syötön jos suuttimet eivät ole paikoillaan??
                            Juu ei.
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #15
                              Jos railpaine ei nouse riittävästi yksikään suutin ei aukea.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              Working...
                              X