Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turboko hajalla (M57)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grandpa-look
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 531
    • Vaasa/Seinäjoki

    #16
    Originally posted by smalt View Post
    Tilasin uuden Garrettin turbolader.net -mestasta. Muutaman päivän päästä pääsee asennushommiin.
    Viittitkö laittaa uuden hintaa esille tänne tai privaan.. porsi omasta turbo eilen ja pitäs miettiä vaihtoehtoja :think
    Nyt: E39 530d 2002 m-sport
    ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

    Comment

    • smalt
      Newbiemmer
      • Jun 2005
      • 10
      • Oulu

      #17
      Alla hinnat ilman alvia ja rahtia. Tilasin tuon uuden osan, joka siis 720e+rahti UPS Standard 45e + alv. Yhteensä 910e.

      ---------

      Überholung: 170,00 EURO zzgl. MwSt. und der benötigten Ersatzteile
      (Ersatzteilverfügbarkeit vorausgesetzt!)
      Dauer 1-2 Tage

      Austausch: 540,00 EURO zzgl. MwSt.
      Lieferbar

      Neuteil im Austausch: 720,00 EURO zzgl. MwSt.
      sofort lieferbar

      Es handelt sich bei dem von uns angebotenem Turbolader um ein Original-Neuteil zum Austauschpreis, also kein aufbereiteter Turbolader!

      Garantie/Gewährleistung: 2 Jahre

      OE-Nr.: 11652248906
      Teile-Nr.: 454191-5015S

      Wenn wider Erwarten keine dieser Nummern zutreffen sollte,
      wenden Sie sich bitte an uns.

      Hier auch noch einmal die Fahrzeugdaten:

      Hersteller: BMW
      Fahrzeug: 530 d
      Baujahr: 8/98-3/05
      Motor: M57 D30 6 Zyl.
      Hubraum: 2926
      Motorleistung: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS

      Alle unsere Preise verstehen sich zzgl. Versandkosten und MwSt..
      Bei Austauschteilen erheben wir ein Altteilpfand in Höhe von 119,00 EURO
      welches Ihnen nach Rücksendung des Altteils wieder erstattet wird.
      Gültigkeit des Angebots: Angebot ist freibleibend!

      ---------

      Comment

      • Tabu
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 486
        • Ääsjoki

        #18
        Jos uusi niin miksei Gt2260v?:think
        Duo Osmo
        Kehonliikuttimena Passat
        E39 530dA -01 sedan ex.
        E39 530dA -02 sedan ex.
        Pari volvoa 240 & 740 ex.

        Comment

        • Puuhis84
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 4
          • oulu

          #19
          taitaa olla muotia tuo turbojen poksuminen
          mulla meni kans turbo keskiviikkona ja vielä mökkireissulla...vitullinen vikinä kuulu ensin, sitten naks, veot pois ja perkeleesti harmaata savua...

          laitoin kyselyä erille sivustoille ja tässä tarjoukset:

          Hei Petri,

          HUOM!!!! Turboahdin myyntimme on osittain kesälomalla 15.7-16.8.2013. Vastaanotamme vialliset turboahtimet vikadiagnoosiin sekä toimitamme uudet ja kunnostetut turboahtimet myös loma-aikana. Parhaiten tavoitat meidät sähköpostitse [email protected]. Meiltä kollegani turboahdin myynnistä on Teihin yhteydessä huomisen aikana.

          autoonne löytyy alkuperäisestä turboahtimesta uusilla osilla kunnostettu turboahdin hintaan 690,00 euroa 24 kuukauden takuulla. Hinta sisältää kaikki toimitusmaksut. Tarkastamme rikkoutuneen turboahtimen ilman eri veloitusta. Kunnostettuun turboon tarvitaan viallinen vaihdossa ja sen voi toimittaa meille alla olevin ohjein. Muistakaa, että rikkoutunut turboahdin tulee aina tarkastaa ennen uuden turbon asennusta. Me teemme sen asiakkaillemme veloituksetta joka kerta. Kun avaamme rikkoutuneen ahtimen, niin saamme Teille hyvin tarkan tiedon, mikä sen on rikkonut. Yleensä turbo rikkoutuu öljynkiertohäiriön tai muun vastaavan ongelman takia. Jos turboa ei avata ja tarkasteta, niin suurella todennäköisyydellä myös uusi turbo rikkoutuu.

          Kun irroitatte tai korjaamonne irroittaa turbon, niin sen voi toimittaa meille veloituksetta alla olevin vastaanottajatiedoin. Kun viallinen turboahdin on meillä, niin tarkastamme samalla sen alkuperäisosanumerot jolloin meiltä ei lähde milloinkaan väärää turboahdinta - saatte kerrasta oikean turboahtimen. Kun viallinen turbo on meillä, niin uusi turbo lähtee meiltä 2-3 arkipäivän aikana takaisin. Pääkaupunkiseudulla voimme mahdollisesti noutaa rikkoutuneen ja toimittaa uuden korjaamollenne.

          Toimitamme tarvittaessa myös tiivistesarjan ahtimeen alkaen hintaan 39,00 euroa.


          Toimittakaa viallinen turboahdin meille seuraavilla tiedoilla veloituksetta Matkahuollon rahtisopimuksellamme ja tulostakaa tämä tarjous mukaan pakettiin lisäten siihen vähintään omat tietonne sekä osoitetiedot, johon postitamme uuden turboahtimen.

          Vastaanottaja: Turbotukku.com
          Määräpaikka: Hämeentie 103, 00550 Helsinki
          Maksutapa: Vastaanottaja maksaa rahdin


          Nyrkkisääntönä voidaa pitää, että uutta turboa ei saa asentaa ennen kuin viallinen turboahdin on tutkittu. Huolellisesti tarkastettu viallinen turbo ja oikein tehty uuden asennus voi säästää yhden ylimärääisen turbon ja sen asennuksen hinnan. Osat, joita meidän toimittamissa kunnostetuissa turboahtimissa valtaosin käytetään, ovat Englantilaisen Turbo Melett:n valmistamia. Melett-osista 85 % valmistetaan Englannissa ISO 9001 -sertifioinnin mukaisesti. Turbo Melett toimittaa 91 maahan OE-osia turbojen kunnostuksiin ja on Englannin valtion vientipalkittu yritys vuodelta 2006. Lisätietoja löydätte osoitteesta www.melett.com. Autotehtaille ensiasennusturboahtimia toimittavat tehtaat eivät suorita kunnostuksia eikä lähtökohtaisesti toimita varaosia niden kunnostuksiin.

          Vastaamme kaikkiin lisäkysymyksiinne mielellämme.


          Jaakko Tapper
          [email protected]


          ja toinen mikä tuli saksasta:

          Hello...

          Thank you very much for your inquiry...
          As per your request we have enclosed a price for a genuine brand new turbocharger:

          OE-Nr.: 11652248906
          Part-Nr.: 454191-5015S

          Manufacturer: BMW
          Vehicle Type: 530 d
          Year: 8/98-3/05
          Engine: M57 D30 6 Zyl.
          Capacity cubic: 2926
          Engine power: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS

          Price: 720,00 EURO
          Tax/Vat: 136,80 EURO
          ------------------------
          Total: 856,80 EURO

          Please add shipping cost. Shipping cost varying with country, Zip code and weight.
          Please compare the numbers you have got from us, with the number you will find on the type plate of your own turbocharger.
          Check with your country´s customs agency for information regarding customs fees and import taxes.

          We will be happy to assist you with any further questions...

          Best regards

          Julia Ebel

          STK Turbo Technik
          Wiedstr. 52
          D-57610 Altenkirchen
          Germany
          Telephone: +49-(0)2681 80398-0
          Fax: +49-(0)2681 80398-99


          onko kokemuksia ks.firmoista kannattaako laittaa kunnostettu missä on takuu vai ostaako suosiolla uuden?

          Comment

          • JML
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 112
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by Puuhis84 View Post
            taitaa olla muotia tuo turbojen poksuminen
            mulla meni kans turbo keskiviikkona ja vielä mökkireissulla...vitullinen vikinä kuulu ensin, sitten naks, veot pois ja perkeleesti harmaata savua...

            laitoin kyselyä erille sivustoille ja tässä tarjoukset:

            Hei Petri,

            HUOM!!!! Turboahdin myyntimme on osittain kesälomalla 15.7-16.8.2013. Vastaanotamme vialliset turboahtimet vikadiagnoosiin sekä toimitamme uudet ja kunnostetut turboahtimet myös loma-aikana. Parhaiten tavoitat meidät sähköpostitse [email protected]. Meiltä kollegani turboahdin myynnistä on Teihin yhteydessä huomisen aikana.

            autoonne löytyy alkuperäisestä turboahtimesta uusilla osilla kunnostettu turboahdin hintaan 690,00 euroa 24 kuukauden takuulla. Hinta sisältää kaikki toimitusmaksut. Tarkastamme rikkoutuneen turboahtimen ilman eri veloitusta. Kunnostettuun turboon tarvitaan viallinen vaihdossa ja sen voi toimittaa meille alla olevin ohjein. Muistakaa, että rikkoutunut turboahdin tulee aina tarkastaa ennen uuden turbon asennusta. Me teemme sen asiakkaillemme veloituksetta joka kerta. Kun avaamme rikkoutuneen ahtimen, niin saamme Teille hyvin tarkan tiedon, mikä sen on rikkonut. Yleensä turbo rikkoutuu öljynkiertohäiriön tai muun vastaavan ongelman takia. Jos turboa ei avata ja tarkasteta, niin suurella todennäköisyydellä myös uusi turbo rikkoutuu.

            Kun irroitatte tai korjaamonne irroittaa turbon, niin sen voi toimittaa meille veloituksetta alla olevin vastaanottajatiedoin. Kun viallinen turboahdin on meillä, niin tarkastamme samalla sen alkuperäisosanumerot jolloin meiltä ei lähde milloinkaan väärää turboahdinta - saatte kerrasta oikean turboahtimen. Kun viallinen turbo on meillä, niin uusi turbo lähtee meiltä 2-3 arkipäivän aikana takaisin. Pääkaupunkiseudulla voimme mahdollisesti noutaa rikkoutuneen ja toimittaa uuden korjaamollenne.

            Toimitamme tarvittaessa myös tiivistesarjan ahtimeen alkaen hintaan 39,00 euroa.


            Toimittakaa viallinen turboahdin meille seuraavilla tiedoilla veloituksetta Matkahuollon rahtisopimuksellamme ja tulostakaa tämä tarjous mukaan pakettiin lisäten siihen vähintään omat tietonne sekä osoitetiedot, johon postitamme uuden turboahtimen.

            Vastaanottaja: Turbotukku.com
            Määräpaikka: Hämeentie 103, 00550 Helsinki
            Maksutapa: Vastaanottaja maksaa rahdin


            Nyrkkisääntönä voidaa pitää, että uutta turboa ei saa asentaa ennen kuin viallinen turboahdin on tutkittu. Huolellisesti tarkastettu viallinen turbo ja oikein tehty uuden asennus voi säästää yhden ylimärääisen turbon ja sen asennuksen hinnan. Osat, joita meidän toimittamissa kunnostetuissa turboahtimissa valtaosin käytetään, ovat Englantilaisen Turbo Melett:n valmistamia. Melett-osista 85 % valmistetaan Englannissa ISO 9001 -sertifioinnin mukaisesti. Turbo Melett toimittaa 91 maahan OE-osia turbojen kunnostuksiin ja on Englannin valtion vientipalkittu yritys vuodelta 2006. Lisätietoja löydätte osoitteesta www.melett.com. Autotehtaille ensiasennusturboahtimia toimittavat tehtaat eivät suorita kunnostuksia eikä lähtökohtaisesti toimita varaosia niden kunnostuksiin.

            Vastaamme kaikkiin lisäkysymyksiinne mielellämme.


            Jaakko Tapper
            [email protected]
            www.turbotukku.com

            ja toinen mikä tuli saksasta:

            Hello...

            Thank you very much for your inquiry...
            As per your request we have enclosed a price for a genuine brand new turbocharger:

            OE-Nr.: 11652248906
            Part-Nr.: 454191-5015S

            Manufacturer: BMW
            Vehicle Type: 530 d
            Year: 8/98-3/05
            Engine: M57 D30 6 Zyl.
            Capacity cubic: 2926
            Engine power: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS

            Price: 720,00 EURO
            Tax/Vat: 136,80 EURO
            ------------------------
            Total: 856,80 EURO

            Please add shipping cost. Shipping cost varying with country, Zip code and weight.
            Please compare the numbers you have got from us, with the number you will find on the type plate of your own turbocharger.
            Check with your country´s customs agency for information regarding customs fees and import taxes.

            We will be happy to assist you with any further questions...

            Best regards

            Julia Ebel

            STK Turbo Technik
            Wiedstr. 52
            D-57610 Altenkirchen
            Germany
            Telephone: +49-(0)2681 80398-0
            Fax: +49-(0)2681 80398-99


            onko kokemuksia ks.firmoista kannattaako laittaa kunnostettu missä on takuu vai ostaako suosiolla uuden?
            Ei ole erityisemmin kokemuksia, mutta luulis tuollaisen turbon Turbotukusta uskaltavan ostaa. 24 kk takuu on mielestäni aika pitkä varaosalle. Saksanherkuille takuuhommat voi olla hiukka mutkikkaampia...

            Comment

            • JML
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 112
              • Jämsä

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              VNT-ahtimen johdesiivet on siinä rungossa ja uudella siivikolla vanhan perussäädön toimivuus on tuuristaan kiinni. Ikävä tehdä sama remontti uudestaan, jos vaihdetulla turbolla vetää yliahdoille ja vikatilaan.
              Eikö ne siivet ole aina suunnilleen samassa asennossa siinä rungossa? Onko tästä jossain kuvia?

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #22
                Originally posted by JML View Post
                Eikö ne siivet ole aina suunnilleen samassa asennossa siinä rungossa? Onko tästä jossain kuvia?
                Suunnilleen... Aivan ja kun sitä tangon säätömutteria kiertää yhdenkin kierroksen, niin turbon toiminta voi muuttua yllättävän paljon.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • JML
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 112
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Suunnilleen... Aivan ja kun sitä tangon säätömutteria kiertää yhdenkin kierroksen, niin turbon toiminta voi muuttua yllättävän paljon.
                  No voiko sen kunnostetun turbon säätää sillä mutterilla kuitenkin? Onko ne uudet säädetty valmiiksi ja kunnostettuja ei?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by JML View Post
                    No voiko sen kunnostetun turbon säätää sillä mutterilla kuitenkin? Onko ne uudet säädetty valmiiksi ja kunnostettuja ei?
                    Voihan sitä yrittää säätää, mutta melkoinen operaatio ruuvata aina puolikierrosta ja käydä diagnostiikan kanssa ajelulla ja taas polttaa sormensa säätäessä. Uudet turbot on luonnollisesti tehtaalla penkissä säädetty. Juuri tämän VNT:n säätöongelman takia Garrett ei välitä virallisia osia VNT-turbojen huoltoon. Eli kaikissa kunnostetuissa VNT-turboissa on jonkun kolmannen osapuolen valmistama runko ja siivikko.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • |parsakaali|
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 997

                      #25
                      Originally posted by JML View Post
                      Eikö ne siivet ole aina suunnilleen samassa asennossa siinä rungossa? Onko tästä jossain kuvia?
                      Säätö on todella tarkka ja väärin säädettynä vain särkee ahtimen tai ahtopaine ei nouse riittävästi. Sen kyllä saa säädettyä, joko tankoa säätämällä tai ohjelmallisesti. Rajoitin ruuviin ei kannata koskea. Halvassa on riski, että sitä ptää säätää. Mistä haluat kuvia? Säätimestä?

                      Comment

                      • JML
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 112
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Voihan sitä yrittää säätää, mutta melkoinen operaatio ruuvata aina puolikierrosta ja käydä diagnostiikan kanssa ajelulla ja taas polttaa sormensa säätäessä. Uudet turbot on luonnollisesti tehtaalla penkissä säädetty. Juuri tämän VNT:n säätöongelman takia Garrett ei välitä virallisia osia VNT-turbojen huoltoon. Eli kaikissa kunnostetuissa VNT-turboissa on jonkun kolmannen osapuolen valmistama runko ja siivikko.
                        OK, hyvä tietää. Aikamoisen riskin kyllä esim tuo turbotukku ottaa, kun lupaa 24kk takuun turbolle, eikä niitä ole säädetty mitenkään. Ihme porukkaa. Varmaan parit koneet on mennyt paskaksi noilla turboilla?

                        Comment

                        • JML
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 112
                          • Jämsä

                          #27
                          Originally posted by |parsakaali| View Post
                          Säätö on todella tarkka ja väärin säädettynä vain särkee ahtimen tai ahtopaine ei nouse riittävästi. Sen kyllä saa säädettyä, joko tankoa säätämällä tai ohjelmallisesti. Rajoitin ruuviin ei kannata koskea. Halvassa on riski, että sitä ptää säätää. Mistä haluat kuvia? Säätimestä?
                          En enää mistään. Tuli selväksi, että kun kunnostetun ostaa, niin perseelleen menee.

                          Comment

                          • |parsakaali|
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 997

                            #28
                            Originally posted by JML View Post
                            OK, hyvä tietää. Aikamoisen riskin kyllä esim tuo turbotukku ottaa, kun lupaa 24kk takuun turbolle, eikä niitä ole säädetty mitenkään. Ihme porukkaa. Varmaan parit koneet on mennyt paskaksi noilla turboilla?
                            Epäilisin hyvin vahvasti tätä. Yleensä nämä korjatut on säädetty niin, että eivät ahda niin hyvin kuin alkuperäinen, mutta toimivat hyvin normaalisti. Tämmöisiä kokemuksia itsellä on näistä kunnostetuista yms halpa-ahtimista.

                            Kunnostetuissa on vain riski, että joutuu säätämään (tangossa on sinetti ja takuu raukeaa säätäessä). Kestävyydestä pidemmällä aikavälillä en osaa sanoa, mutta kymmentävuotta tuskin kestää.

                            Säätämisen tarve on helpoin tarkistaa ihan oikealla ahtopainemittarilla.
                            Last edited by |parsakaali|; 22-07-2013, 20:37.

                            Comment

                            • BMW323
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 994
                              • kempele

                              #29
                              itellä on vaan tuo alipainekello rikki turbosta niin tilaan suoraan uuden turbon niin pääsee helpoimmalla.
                              ei tietenkään oo halvin vaihtoehto mut köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa

                              proturbolta kyselin e60:pin turboa niin hintaa jäis 1240€ vai olikohan se x5:sta :think
                              Nissan Stagea NM35 -01
                              2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                              harrastepohjalta E21 316

                              Comment

                              • JML
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 112
                                • Jämsä

                                #30
                                Originally posted by Tabu View Post
                                Jos uusi niin miksei Gt2260v?:think
                                Mikä ero noilla 2926 ja 2260 -malleilla on?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎