Mittaa puristuspaineet ensiksi. Onko egr tulpattu? Yhden tapauksen tiedän, missä karstamöntti jäänyt venttiilin väliin ja lopputulos aika huono. Huonoa tuuria tosin se. Näyttääkö inpa kierrosluvun ja ruiskutusmäärän startatessa?
Tuo karstamöntti vois olla yks vaihtoehto! Täytyy vain oottaa että saa talliin tilaa nii ei tartte pihalle purkaa. Mutta venttiilivialta se minustaki kuullostais. Alottas venakopan ja imusarjan irrotuksella jos sieltä näkis vähä venttiileitä..
Elikkä kesken ajon jätti tielle ja ei suostu enää käynnistymään. Tankin pumppu ja kuskin penkin alla oleva pumppu surisee (eli pitäisi kai toimia?) eikä ilmaa tule läpinäkyviin letkuihin. Vikakoodeja ei löytynyt ja linjapaineet oli normaalit ja korkeapaine startatessa nousi muistaakseni n.300 (pitäisikö nousta enemmän?). Irrotin ahtoputken imusarjasta ja kun kuuntelee niin kuullostaa niinkuin iskisi takapotkua imupuolelle ikäänkuin bensa vehkeessä olisi sytytys liian aikaisella... Onko ollut näissä M57 millasta kansivikaa onko voinu jako pompata pois kohalta tai venttiili jäädä kantamaan? Nyt tarvii jonkinsortin experttiä kun omat keinot alkaa vähän olla lopulla.. Pitäskö alottaa suuttimien ohivuodon tutkimisella vai millä? :think Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Mittaa puristuspaineet ensiksi. Onko egr tulpattu? Yhden tapauksen tiedän, missä karstamöntti jäänyt venttiilin väliin ja lopputulos aika huono. Huonoa tuuria tosin se. Näyttääkö inpa kierrosluvun ja ruiskutusmäärän startatessa?
Nyt kyllä vaikuttaa pahasti siltä että läppä olisi karannut ka tehnyt tuhojaan. Mikäli näin on käynyt, niin suosittelen melkeimpä tilaamaan vaihtomoottorin saksasta. Mikäli läpän akseli on raapinut syliteriseinämän orkosille on lohko entinen.
Olen kyllä kuullut että näitäkin koneita on putkitettu, mutta remontti on niin kallis että siihen hintaan saa jo useamman raakamoottorin.
Onko tästä imusarjanläpät poistettu? Jos ei niin aloittaisin imusarjan irroituksella, tarkempaa syyniä varten. Jos siellä joku läppä on sopivasti kantamassa venttiileitä. En ainakaan yhtään starttaus yritystä teksi enään.
Mittaa puristuspaineet niin tietää enempi.
E: Villejä veikkauksia arvellen että sielä on imuventtiili poikki ja se puhaltaa imusarjaan, jos oot ees takasi kaasulla sitä pumpannut? ja sammunut sitte suoraa ajosta.
juu ihmeellisesti yskii imupuolelle ja yrittää käyntiin mutta lupaavaan siirtopaine muistaakseni inpalla 3.6 ku virran laittaa päälle ja rail paine pyöri 280-340bar startatessa.hehkuista oli vikakoodia mutta tuskin liittyy tähän vikaan mitenkään ku pihalla +20c lämmintä.
Elikkä kesken ajon jätti tielle ja ei suostu enää käynnistymään. Tankin pumppu ja kuskin penkin alla oleva pumppu surisee (eli pitäisi kai toimia?) eikä ilmaa tule läpinäkyviin letkuihin. Vikakoodeja ei löytynyt ja linjapaineet oli normaalit ja korkeapaine startatessa nousi muistaakseni n.300 (pitäisikö nousta enemmän?). Irrotin ahtoputken imusarjasta ja kun kuuntelee niin kuullostaa niinkuin iskisi takapotkua imupuolelle ikäänkuin bensa vehkeessä olisi sytytys liian aikaisella... Onko ollut näissä M57 millasta kansivikaa onko voinu jako pompata pois kohalta tai venttiili jäädä kantamaan? Nyt tarvii jonkinsortin experttiä kun omat keinot alkaa vähän olla lopulla.. Pitäskö alottaa suuttimien ohivuodon tutkimisella vai millä? :think Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Leave a comment: