Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rengasylläri
Collapse
X
-
E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe että arvot ovat "keskellä" tehtaan antamaa toleranssialuetta, kertoo jo siitä että camberia on liikaa 17" kokoluokan renkalle, koska se toleranssialue kattaa kaikki vannekoot.
Originally posted by Hemi View PostSe että sisäreuna lisäksi kuluu "montulleen", johtuu tietenkin lisäksi liian alhaisista rengaspaineista ko.vannekoolle(pienemmällä negatiivisella camberilla voidaan käyttää myös pienempiä rengaspaineita).
Nollacamberilla painehan voi olla jopa huomattavan matala, mutta kuten tässä, painetta pitäisi olla yli 3.0bar.
Sillä ei ole vaikutusta sisäreunan kulumiseen, mutta renkaan rungon pettämiseen on(jonka näkyvin asia on tuo "montulle" painuminen).
Originally posted by Hemi View PostKaikkea voidaan autossa säätää, niin myös e39:in etupään cambereita, kyse on vain keinoista ja halusta säätää.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostSiis toki kaikki mahdolliset säädöt tehtiin 17 tuuman vanteelle oleville arvoille.
Joo, mutta suurimpaan osaan e39 tuskin on tehty mitään säätöjä campperille. Kuitenkaan en ainakaan ite oo kuullut että muissa e39 noin radikaalisti kuluu sisälaidasta.
Jos camperit on ok mittauksessa, jotain on rikki ja rengas pääsee liikkumaan väärään asentoon ajossa.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEihän tehty jos ne laitettiin keskelle asteikkoa?
Jos camperit on ok mittauksessa, jotain on rikki ja rengas pääsee liikkumaan väärään asentoon ajossa.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by -kalevi- View PostMistäs mun tapauksessa johtu, kun madalsin ja ajoin viikon säätämättä kulmia. Sisäreuna kului, mutta kun säädin aurausta kuluminen loppui. Haritusta oli 6 minuuttia ja säädin aurauksen puolelle 4 minuuttiin. Camberiin en koskenut.
Tuntuu vain aika kummalliselta että huomaat viikon ajamisella näillä arvoilla renkaan kulumisen ja kulumattomuuden?
Kuitenkin kulmat pitäisi olla pirusti paljon enemmän pielessä jotta edes muutamassa viikossa saataisiin mitään järkevää mitattua kuluman suhteen ja silloinkin saa kyllä ajaa aika reilusti?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMikähän oli rengaskoko?
Tuntuu vain aika kummalliselta että huomaat viikon ajamisella näillä arvoilla renkaan kulumisen ja kulumattomuuden?
Kuitenkin kulmat pitäisi olla pirusti paljon enemmän pielessä jotta edes muutamassa viikossa saataisiin mitään järkevää mitattua kuluman suhteen ja silloinkin saa kyllä ajaa aika reilusti?E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostSiis toki kaikki mahdolliset säädöt tehtiin 17 tuuman vanteelle oleville arvoille.
Tai siis on toki laitettu...jätetty tehtaan antaman laajan toleranssialueen sisälle, mutta ei ole arvoja saatettu ko.toleranssialueen sisällä oikeaan suuntaan(se toleranssialue taitaa olla lähes asteen kattaen nollasta johonkin vajaaseen asteeseen).
Renkaasta päätellen, jos se on eturengas, siellä on ollut negatiivista
vähintäänn n.-0.35-0.40`-astetta, joka toki on sekin vielä "toleransseissa", mutta ei ole oikea ko.renkaalle(tämähän on nyt nähty).
Jos siellä on alle -0.25"-astetta, niin siinä tapauksessa voidaan alkaa ihmettelemään jotakin muita skenaarioita kuin liiallinen negatiivinen camber.
Eli kaivappa ne suuntaustiedot jostakin esiin, niin katsotaan missä oikeasti mennään?
Vai haluatko vain kinata päivän selvästä asiasta vai oikeasti ratkaista ko.ongelman?
Comment
-
-
Taas off topic
Mutta mun viime säädöt... V...tu mitää oo tehny
Etu
alku loppu
caster V:5'24 5'24
O:5'25 5'24
camper V:-1'18 -1'3
O:-0'54 -0'54
auraus V:0'03 0'06
O:0'06 0.12
Taka
camber V:-1'48 1'48
O:-1'18 1'12
auraus V:0'09 0'12
O:0'06 0'06
E: eka luku mitä se on ollut ja toinen mihin "säädetty"F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by riuska View PostOff topic
Mutta eikö madallettuun autoon pitäisi olla eri arvot kuin vakio alustaan?
Viimeksi kun käynyt säädättää niin on ainakin paperin mukaan säädetty tehtaan arvoihin..
Tosin reilusti madallettuun autoon on joskus pakko ruuvailla lisää (liikaa) neg.camperia,että leveät pyörät sopii pyörimään.Vai onko mielestäsi muitakin perusteita kääntää kulmat persiilleen vs. vakioalusta?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMillä tavalla erillaiset arvot ja minkä takia?Kyllä ne säädöt olisi tarkoitus laittaa renkaiden koon/profiilin mukaan,kuten vakioalustallakin.
Tosin reilusti madallettuun autoon on joskus pakko ruuvailla lisää (liikaa) neg.camperia,että leveät pyörät sopii pyörimään.Vai onko mielestäsi muitakin perusteita kääntää kulmat persiilleen vs. vakioalusta?
Tossa edellisellä sivulla on mun arvot tosin silloin oli talvirenkaat alla. Nyt syönyt leveempiä kesärenkaita takaa sisältä aika reilusti. Pitää nyt sitten käydä säädättää kulmat noilla kesärenkailla.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Pretoriaani View PostNo ainakin BMW antaa eri arvot vakioalustalle ja M-Sport alustalle.
Comment
-
Comment