Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reaktiotangon puslat + muuta alustan osaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miccou
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 488
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Nimenomaan, ja eikös noitten flexien asennus vielä onnistu helposti "kotikonstein", kun ovat "puolikkaita"?

    Vanhat voi raiskata huolella pihalle poraamalla ja sahaamalla, kunhan tukivartta varoo, ja Flexit vaan sisään.

    Ois pitäny itelleki vaihtaa, kun toisen jouduin uusimaan, aikoja sitten tosin.
    Ne puslat lähtee myös bilteman ulosvetäjällä + parilla isolla prikalla ja pultilla, ei tarvitse porailla:

    VW Passat 1.8t -04


    X1 20Da X-Drive -13
    E39 530Da Touring -01
    E39 525iA Touring -01
    E46 325iA Sedan -01
    E46 320D Touring -00
    Audi A3 1.9TDI -01
    VW Multivan 2.5 TDI -05

    Comment

    • m5bimmeri
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 250
      • Suomi

      #17
      Kertokaas mitä eroa on 535, 540 ja M5 puslilla verrattuna 520,523,525, 528 jne.pusliin ? Joissain kaupoissa nuo kasikoineisten puslat on eri varaosanumerolla. Joissain paikoissa sama pusla käy kaikkiin (olisiko liikkeen antama väärä tieto)... Eli onko niin mitä luulen että ne on isommat !
      Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by m5bimmeri View Post
        Kertokaas mitä eroa on 535, 540 ja M5 puslilla verrattuna 520,523,525, 528 jne.pusliin ? Joissain kaupoissa nuo kasikoineisten puslat on eri varaosanumerolla. Joissain paikoissa sama pusla käy kaikkiin (olisiko liikkeen antama väärä tieto)... Eli onko niin mitä luulen että ne on isommat !
        Ne on isommat, eli ei käy kutoseen.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9997
          • KVLA

          #19
          Asiaa sivuten.Tänään ostetussa Lemförder tukivarren pussin tarrassa teksti: Made in Turkey

          Seuraavaksi sitten ilmeisesti Kiina...

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #20
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Asiaa sivuten.Tänään ostetussa Lemförder tukivarren pussin tarrassa teksti: Made in Turkey

            Seuraavaksi sitten ilmeisesti Kiina...
            Mä oon ostanu Lemförderin raidetangonpään mikä tais olla Koreassa tai Taiwanissa tms tehty...

            Eihän siinä muuta kunhan laatutaso säilyy...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Janis Petke
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 73
              • Kouvostoliitto

              #21
              Ehdottomasti Powerflexit!
              Kaikki muut rimpulat kannattaa suosiolla unohtaa, ellei sitten halua jumppailla niiden kanssa tämän tästä...
              -The Driving Machine-

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by Janis Petke View Post
                Ehdottomasti Powerflexit!
                Kaikki muut rimpulat kannattaa suosiolla unohtaa, ellei sitten halua jumppailla niiden kanssa tämän tästä...
                Tämän tästä? Onko 200tkm ja 10 vuotta vaikka liian usein sinun mielestäsi?
                Olen kumpaakin laittanut ja kyllähän uretaanipuslat toki tuo lisää tuntumaa ja ymmärrän niiden käytön esim harrasteautossa mutta käyttöautooni en moisia kyllä halua. Vaikka ero pieni onkin niin tulee sieltä aina enemmän tärinöitä ja värinöitä läpi.
                Ja ihan varmasti rupeavat narisemaan 10 vuoden sisällä jollei käytä auki ja heitä uusia rasvoja parin vuoden välein.

                Mutta kukin tavallaan
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #23
                  autoteilemann.de

                  Toimitusaika arviolta kuusi arkipäivää, toimitetaan kotiovelle. Ainakin teoriassa. Postikulut 15€. Tilisiirto näkyy heillä yhden vuorokauden sisällä.

                  Todennäköisesti yksi halvimpia paikkoja ostaa tukivarsia Saksasta. Saa myös moneen muuhun merkkiin laatuosaa.

                  Osia ostaessa on aina hyvä turvautua bmwfans.info sivustoon ja etsiä auton vin-numerolla oikeat osat. Autoteilemann useimmiten myös ilmoittaa nämä osanumerot ilmoituksissaan.


                  Tietysti sitten luotettavaksi havaittu car-parts24.de on toinen varsin passeli paikka ostaa tukivarsia.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Asiaa sivuten.Tänään ostetussa Lemförder tukivarren pussin tarrassa teksti: Made in Turkey

                    Seuraavaksi sitten ilmeisesti Kiina...
                    Onko sitten niin, että lemförder saksassa on keskittynyt uudenpien automallien osien tuotantoon ja teettää ulkomailla sitten vanhempien mallien osat? Jos ei ole omassa tehtaassa enää järki tehdä vanhaa vähän kaupaksi menevää osaa, joten ulkomailla "museoautojen" osat halvalla.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Janis Petke
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 73
                      • Kouvostoliitto

                      #25
                      Originally posted by Supa View Post
                      Tämän tästä? Onko 200tkm ja 10 vuotta vaikka liian usein sinun mielestäsi?
                      Olen kumpaakin laittanut ja kyllähän uretaanipuslat toki tuo lisää tuntumaa ja ymmärrän niiden käytön esim harrasteautossa mutta käyttöautooni en moisia kyllä halua. Vaikka ero pieni onkin niin tulee sieltä aina enemmän tärinöitä ja värinöitä läpi.
                      Ja ihan varmasti rupeavat narisemaan 10 vuoden sisällä jollei käytä auki ja heitä uusia rasvoja parin vuoden välein.

                      Mutta kukin tavallaan
                      No itse en yhtään autoa ole omistanut kymmentä vuotta / 200 tkm sillä ajanut, joten mene ja tiedä...
                      -The Driving Machine-

                      Comment

                      • miccou
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 488
                        • Iisalmi

                        #26
                        Originally posted by Supa View Post
                        Tämän tästä? Onko 200tkm ja 10 vuotta vaikka liian usein sinun mielestäsi?
                        Olen kumpaakin laittanut ja kyllähän uretaanipuslat toki tuo lisää tuntumaa ja ymmärrän niiden käytön esim harrasteautossa mutta käyttöautooni en moisia kyllä halua. Vaikka ero pieni onkin niin tulee sieltä aina enemmän tärinöitä ja värinöitä läpi.
                        Ja ihan varmasti rupeavat narisemaan 10 vuoden sisällä jollei käytä auki ja heitä uusia rasvoja parin vuoden välein.

                        Mutta kukin tavallaan
                        Hmm, no minulla Lemförderin reaktiotankojen JA alatukivarsien puslat kesti 2v. ja n. 50tkm että aika usein hintaan nähden niitä kyllä saisi vaihdella. Ja on kyllä olla ihan oikein asennettu eli puslien puoli kiristetty paino päällä.

                        EDIT: liekkö sitten täälläpäin vaikuttaa tukivarsien elinikään teiden paska kunto, koska on semmoista perunapeltoa välillä nuo tiet. Ja talvella sitten vielä perunapelto x 2
                        Last edited by miccou; 24-10-2013, 07:24.
                        VW Passat 1.8t -04


                        X1 20Da X-Drive -13
                        E39 530Da Touring -01
                        E39 525iA Touring -01
                        E46 325iA Sedan -01
                        E46 320D Touring -00
                        Audi A3 1.9TDI -01
                        VW Multivan 2.5 TDI -05

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by miccou View Post

                          EDIT: liekkö sitten täälläpäin vaikuttaa tukivarsien elinikään teiden paska kunto, koska on semmoista perunapeltoa välillä nuo tiet. Ja talvella sitten vielä perunapelto x 2
                          Enemmän siihen vaikuttaa tuuri ja kuun asento. Tuntuu kestävän miten sattuu. Veli ajaa todella huonoilla teillä todella kovaa. 200tkm kesti orggis reaktiotangon puslat.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            Kyllä nuo autona uuteen asennetut yleensä sen 150-200tkm kestää joka on mielestäni varsin hyvä suorite.
                            Sitä voi tietysti spekuloida tuleeko BMW logoilla tulevat puslat eri tuotantolinjalta.
                            Ainakin TRW osat on ulkonäölllisesti "huonompia" kuin vastaavat orggikset, mene ja tiedä. Lähinnä työstön laatu, käytetyt suojakumien pidikeraudat jne.
                            Ei noissa itse puslien hinnoissa juuri ole eroa vaikka orggiksena ostaisi, tukivarsissa kyllä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • asoh
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 289
                              • mikkeli

                              #29
                              Originally posted by m5bimmeri View Post
                              Kertokaas mitä eroa on 535, 540 ja M5 puslilla verrattuna 520,523,525, 528 jne.pusliin ? Joissain kaupoissa nuo kasikoineisten puslat on eri varaosanumerolla. Joissain paikoissa sama pusla käy kaikkiin (olisiko liikkeen antama väärä tieto)... Eli onko niin mitä luulen että ne on isommat !
                              Itse ainakin kun ostin 535:een powerflexit niin ne on yksiosaiset eli tarvitsee prässiä että saa paikalleen ja kyseessä siis reaktiotangon pusla.
                              Nykyinen.
                              e39 535i V8

                              ex.
                              e36 320i

                              http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by asoh View Post
                                Itse ainakin kun ostin 535:een powerflexit niin ne on yksiosaiset eli tarvitsee prässiä että saa paikalleen ja kyseessä siis reaktiotangon pusla.
                                Mitkähän sinä ostit? Meyle HD:t? Kyllä Powerflexit ovat 2-osaiset myös V8-malleissa.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎