memebuy23buy

Valopolttimoita palaa 6-7kk välein, onko normaalia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti_L
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 19
    • Etelä-Savo

    Valopolttimoita palaa 6-7kk välein, onko normaalia?

    Moi,

    Tuntuu että menee suht' tiheään noita H7 -polttimoita. Vai onko normaalia facelift E39:ssä kyseinen vaihtoväli:

    1/2012
    8/2012
    2/2013
    9/2013

    Eli joku polttimoista on pimennyt, ja olen vaihtanut aina pareittain. Merkkinä/mallina Philips X-tremeVision, Osram Nightbreaker Plus.

    Lisäksi etuparkit vaihdoin (ne 10w halogeenit) 2/2012 ja nyt paloi toinen viime viikolla...

    Kilometrejä en nyt tähän hätään noilta vaihtoväleiltä saa, mutta auto on nelihenkisen perheen päivittäisenä käyttöautona, pääasiassa matka-ajossa.

    T. Matti
    E90 318iA LCI 2009, 26 000km --> ?
    ex. E39 520d LCI 2001, 183 000km - 235 000km
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #2
    No nuo enemmän valoa antavat halogeenit tuppaavat palamaan nopeammin kuin normi halogeenit. Riippuen kilometreistä ihan normaalia.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10114
      • KVLA

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      No nuo enemmän valoa antavat halogeenit tuppaavat palamaan nopeammin kuin normi halogeenit. Riippuen kilometreistä ihan normaalia.
      Omakohtaisten kokemusten perusteella juuri näin.Lataus kannattaa toki tarkastaa.Eli jos säädin ei toimi oikein,niin pienikin ylijännite alkaa näkymään polttimoiden vaihdoissa.

      Comment

      • Matti_L
        Newbiemmer
        • Nov 2012
        • 19
        • Etelä-Savo

        #4
        Ok. Kiitos.

        Tarkistin: autolla on ajettu em. aikavälillä 37.000km.

        Auto on menossa tässä kohtapuolin määräaikaishuoltoon, MAF:in diagnoosiin, takakallistuksenvakaajan kiinnitysten vaihtoon ym. Voisin siinä samalla pyytää tarkistamaan tuon lataussäätimen toiminnan.

        Tuntuu vaan että vähän väliä saa olla jotain polttimoa vaihtamassa Ei pitäis olla siitä kiinni että on huonoja polttimoita, pyrin aina ostamaan mahdollisimman laadukkaita, en mitään ihan halvimpia "made in Ping Pong" -juttuja...
        E90 318iA LCI 2009, 26 000km --> ?
        ex. E39 520d LCI 2001, 183 000km - 235 000km

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1845
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          No nuo enemmän valoa antavat halogeenit tuppaavat palamaan nopeammin kuin normi halogeenit. Riippuen kilometreistä ihan normaalia.
          Olen samaa mieltä. Mitä suurempi se ilmoitettu lisätehoprosentti on, sen lyhyempi tahtoo myös elinikä olla. Toki valoakin on kyllä myös silminnähden enemmän. Olisko hehkulanka ohuempi, joten se palaa kirkaammin mutta keston kustannuksella. Polttimon elinikää saattaa lyhentää myös se, jos umpion säätötanko on poikki ja umpio pääsee heilumaan/tärisemään ajon aikana.

          Itse jos viitsis niin tekisin siten, että pitäisin ne Night Breaker +90% (vai mikä se prosentti nyt olikaan) polttimot pimeän ajan polttimoina, ja vaihtaisin aina kesäajaksi ihan normi H7 polttimot.

          Ja aina ne toiset odottais hanskalokerossa omaa vuoroansa.

          Omassa E39:ssä kaikkein tiheimmin saa olla vaihtamassa R5W takavalopolttimoita, niiden lanka karstoittuu ja katkeaa yllättävän uein. Ja toisaalta, kaukovalojen HB3 polttimoita en ole vaihtanut yhtään 8v aikana.
          Last edited by Havis; 08-10-2013, 11:02.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Matti_L View Post
            Ok. Kiitos.

            Tarkistin: autolla on ajettu em. aikavälillä 37.000km.

            Auto on menossa tässä kohtapuolin määräaikaishuoltoon, MAF:in diagnoosiin, takakallistuksenvakaajan kiinnitysten vaihtoon ym. Voisin siinä samalla pyytää tarkistamaan tuon lataussäätimen toiminnan.

            Tuntuu vaan että vähän väliä saa olla jotain polttimoa vaihtamassa Ei pitäis olla siitä kiinni että on huonoja polttimoita, pyrin aina ostamaan mahdollisimman laadukkaita, en mitään ihan halvimpia "made in Ping Pong" -juttuja...
            No nuo enemmän valoa antavat polttimot vaan palavat nopeammin, eli perus polttimo kestäisi pidempään. Pidemmän keston ja enemmän valoa saat kun vaihdat xenon valoihin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Lisänä vielä että H7 on lyhytikäinen polttimo, tiedä mistä johtuu, mutta ei yleensä ole pitkäikäisiä, sama se mikä polttimo on.

              Haviksella ihan hyvä idea. Jos tykkää "raiskata" niin laittaa DRL:t, niinku mulla, Ei tarvi jumpata polttimoita edestakas..
              Mulla tosin ettei Xenonit pala turhaan.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7468
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Havis View Post
                Omassa E39:ssä kaikkein tiheimmin saa olla vaihtamassa R5W takavalopolttimoita, niiden lanka karstoittuu ja katkeaa yllättävän uein.
                Noihin saisivat keksiä kyllä jotkut lailliset LED-versiot jotka ei sotkisi polttimonrikkoutumisentunnistustakaan. Kärkkäisellä oli Osram:in LED-polttimoita, mutta ei tuollaista R5W:tä kyllä näkynyt. Etuparkkien H6W:t korvaisin myös mielellään LED:eillä, mutta epäilen että nuo Osramitkaan E39:n polttimonrikkoutumisentunnistusautomatiikalle kelpaa jos tehoa kuluu vain 1W tms.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • deezaye
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 188
                  • Turenki Rock City

                  #9
                  Etuparkkeja sai olla omassa vehkeessä vaihtamassa tosi usein, mut vaihdoin ne sittemmin ledeiksi ja sen jälkeen ei oo enää tarvinnut vaihdella.
                  E53/M54B30 -04
                  E39/M57D30 -99
                  E34/M30B35 -88
                  E28/M10B18 -85

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #10
                    Osram night prakerit, ainakin "tavalliset" mallit eivät tosiaankaan kestä, kun 3-2 kuukautta, kun niitä edellisessä voortis käytin. Eikö näihin superhyper xenon efecti lamppuihin laiteta xenon kaasua ja langan vahvuutta ohennettu joten palavat kuumenpaa ja ovat alttiinpia tärinälle:think
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #11
                      Itellä pitäis taas vaihtaa etuparkit anneleista perus polttimoon, toinen tais olla rikki jo ja ties vaikka ois se ehjäkin polttimo hävinny johonkin. Noita parkkipolttimoita palaa ihan pipona, vaikken ees käytä niitä paljoa, katsastuksen ajan ja joskus vähän yli kun ei heti ehdi/viitti vaihtaa. Ja en oo sormineen laittanu, noi halogeenithan on tosi tarkkoja siitä ettei sormineen laita...

                      Petri, Kyllä ne ledit sais toimimaan varmasti ilman herjaa, jonkunlainen vastus pitäis rinnalle vaan kytkeä, ei varmaan tarvis ihan yhtä isoa tehonkulutusta olla kuin perus hehkulla, liekö tuo bmw:n haistelija sitten kuin tarkka...
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Tome
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 548
                        • Joensuu

                        #12
                        Saman havainnut itsekin ettei nuo sikakalliit "merkkipolttimot" kestä juuri mitään. Siksipä olenkin käyttänyt jo vuosia halpis-tuning-xenonefektipolttimoita motonetistä jotka antaa ihan samanlaisen kantaman ja kuvion kun nuo philipsit sun muut. Nyt paikallaan olevat kestäneet jo ainakin puolitoistavuotta..

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          #13
                          Ei vaan mee leimasta läpi jos sinertävät parkit.
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7468
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Petri, Kyllä ne ledit sais toimimaan varmasti ilman herjaa, jonkunlainen vastus pitäis rinnalle vaan kytkeä, ei varmaan tarvis ihan yhtä isoa tehonkulutusta olla kuin perus hehkulla, liekö tuo bmw:n haistelija sitten kuin tarkka...
                            Kun vaan keksisi mihin väliin sen vastuksen fiksusti saisi laitettua. Toistaiseksi en ole jaksanut askarrella tuota mihinkään. Osramin ledit oli aika kalliita.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7035
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Kun vaan keksisi mihin väliin sen vastuksen fiksusti saisi laitettua. Toistaiseksi en ole jaksanut askarrella tuota mihinkään. Osramin ledit oli aika kalliita.
                              Meniskö koodauksella?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X