Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Lämmityslaitteen puhaltimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juizzi-
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 7
    • Kouvola

    #46
    Puhallin mykkä

    Puhallin ei puhalla... kellään mitään ideaa mistä voisi johtua? Puhallin temppuili aikasemmin jo ja sain sen elvytettyä siilin vaihdolla. Toimi pari kuukautta jonka jälkeen meni kokonaan mykäksi... noh, vaihdoin uuden moottorin mutta ei alkanut puhaltamaan. Olisko mahdollista että vanha moottori on polttanut uudestaan siilin?? Ja sulakkeet näyttää ehjältä. Ja auto on e39 530d -02.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by Juizzi- View Post
      Puhallin ei puhalla... kellään mitään ideaa mistä voisi johtua? Puhallin temppuili aikasemmin jo ja sain sen elvytettyä siilin vaihdolla. Toimi pari kuukautta jonka jälkeen meni kokonaan mykäksi... noh, vaihdoin uuden moottorin mutta ei alkanut puhaltamaan. Olisko mahdollista että vanha moottori on polttanut uudestaan siilin?? Ja sulakkeet näyttää ehjältä. Ja auto on e39 530d -02.
      Eihän tuossa paljon muu auta kun ottaa yleismittari käteen ja alkaa mittailemaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #48
        Nostetaas topiccia. Eikait auta kun nyt tänä kesänä vaihtaa tuo puhallin, hyvin toimii edelleen mutta kitisee jo alle +10 lämpötiloissa.

        Autossa manuaali ilmastointi. Mikäs tähän nyt olisi hyvä resepti? Minkä merkkiset tarvike puhaltimet on hyväksi todettuja?
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #49
          Originally posted by A^A View Post
          Nostetaas topiccia. Eikait auta kun nyt tänä kesänä vaihtaa tuo puhallin, hyvin toimii edelleen mutta kitisee jo alle +10 lämpötiloissa.

          Autossa manuaali ilmastointi. Mikäs tähän nyt olisi hyvä resepti? Minkä merkkiset tarvike puhaltimet on hyväksi todettuja?

          Sama kiinnostaisi itseänikin. Eli mikä merkki ja mistä kannattaa ostaa?



          Auto on -99 man. ilmastoinilla, eli ilmeisesti kiinnitys 4:llä pultilla? Netti ja youtube ilmeisesti pullollaan vaihto-ohjeita?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #50
            Omien havaintojen perusteella, kaikki tarvikepuhaltimet jyrisee.

            Mulla alkoi e38:ssa puhallin vikisemään ja välillä ei suostunut pyörimään ollenkaan kun laakerit niin jumissa. Rasvasin laakerit WD-40:llä -> pyöri hyvin ja ilman meteliä mutta vuoden päästä sama homma. Uus yritys mutta tällä kertaa laitoin atf:ää. Nyt 6 vuotta myöhemmin voi todeta että kannatti rasvata. Puhallin pelaa edelleen.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #51
              Originally posted by peto2 View Post
              Mulla alkoi e38:ssa puhallin vikisemään ja välillä ei suostunut pyörimään ollenkaan kun laakerit niin jumissa. Rasvasin laakerit WD-40:llä -> pyöri hyvin ja ilman meteliä mutta vuoden päästä sama homma. Uus yritys mutta tällä kertaa laitoin atf:ää. Nyt 6 vuotta myöhemmin voi todeta että kannatti rasvata. Puhallin pelaa edelleen.
              Tämä vois kans toimia. Monessa kohteessa mainioksi havaittu.

              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                #52
                Saako näitä laakereita rasvattua jostain välistä ilman kojelaudan purkua?
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7434
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by ViiminenOikiaAsiantuntija View Post
                  Realoem antaa varaosanumeroksi 03/2000 asti: 64118372493 ja 03/2000 jälkeen numeron: 64118385558.

                  Kuitenkin monet varaosapuljut myyvät samaa moottoria kaikkiin joissa on automaatti-ilmastointi. (Omassani tosiaan on autom. ilmast.)
                  Tätä samaa tässä juuri ihmettelin, eli jos katon VIN-koodilla RealOEM:ista niin mun 12/1999 valmistettuun automaatti-ilmastoinnilla olevaan autoon pitäis olla tuo vanhempi versio eli 64118372493, eikä näytä muita numeroita.

                  Mutta vanhempaa numeroa 64118372493 ei löydy esim. https://www.topautoosat.fi/febi-bilstein-7105485.html joka kuitenkin pitäis olla mulle sopiva kaupan sivun mukaan. Tämän tai jonku vastaavan siis uskaltaa ostaa vai pitääkö enimenomaan etsiä jostain ennen 03/2000 sopiva malli? Esim. KL-Varaosat kyllä erottelee noi kaksi versiota eri tuotteiksi.

                  EDIT: Näkyykin olevan Hellaa oikealla numerolla 100€ hintaan, mikä on reilusti halvempi kuin KL-Varaosilla: https://www.topautoosat.fi/hella-7005883.html

                  EDIT2: Tilasin siis ton Hellan.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 28-05-2020, 20:21.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #54
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Tätä samaa tässä juuri ihmettelin, eli jos katon VIN-koodilla RealOEM:ista niin mun 12/1999 valmistettuun automaatti-ilmastoinnilla olevaan autoon pitäis olla tuo vanhempi versio eli 64118372493, eikä näytä muita numeroita.

                    Mutta vanhempaa numeroa 64118372493 ei löydy esim. https://www.topautoosat.fi/febi-bilstein-7105485.html joka kuitenkin pitäis olla mulle sopiva kaupan sivun mukaan. Tämän tai jonku vastaavan siis uskaltaa ostaa vai pitääkö enimenomaan etsiä jostain ennen 03/2000 sopiva malli? Esim. KL-Varaosat kyllä erottelee noi kaksi versiota eri tuotteiksi.

                    EDIT: Näkyykin olevan Hellaa oikealla numerolla 100€ hintaan, mikä on reilusti halvempi kuin KL-Varaosilla: https://www.topautoosat.fi/hella-7005883.html

                    EDIT2: Tilasin siis ton Hellan.
                    Sen verran hapan projekti, että ite olisin suosiolla laittanut orkkiksen.

                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Sen verran hapan projekti, että ite olisin suosiolla laittanut orkkiksen.

                      https://www.bmwautoparts.net/en/sear...ry=64118372493
                      Juu, oishan toi varmasti paras vaihtoehto eikä paljon kalliimpikaan. Mutta ruostetta kun jo kuitenkin pukkaa niin eipä tällä varmaan nyt enää pitkään ajele, joten ei oo niin väliä mikä siellä pyörii.

                      Saa sit nähdä miten toi vaihtotyö onnistuu iteltä, videota jo katoin ja ei hirveen kivalta vaikuttanut.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14452
                        • Oulu

                        #56
                        Eipä ole ollenkaan paha tuo puhaltimen vaihto. Usiamman jo tehnyt. Lähinnä tosin E38:hin.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #57
                          Originally posted by zener View Post
                          Eipä ole ollenkaan paha tuo puhaltimen vaihto. Usiamman jo tehnyt. Lähinnä tosin E38:hin.
                          E38 ja E39 vaihtaneena voin kertoa että proceduuri ei paljon toisistaan eroa.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14452
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            E38 ja E39 vaihtaneena voin kertoa että proceduuri ei paljon toisistaan eroa.
                            Joo, yhdestä E39:stä on tullu vaihdettua. Mukavaa sisäsiistiä hommaa.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7434
                              • Oulu

                              #59
                              Tilaamani Behr/Hella-puhallin tuli postissa jo viikko sitten, mutta pitää kai yrittää palauttaa se myyjälle, koska vanha puhallin on toiminu huomenna kaksi viikkoa ilman minkäänlaista ylimääräistä ääntä tai muutakaan ongelmaa. Viallinen se ehti olla ainakin 2 kuukautta.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #60
                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Tilaamani Behr/Hella-puhallin tuli postissa jo viikko sitten, mutta pitää kai yrittää palauttaa se myyjälle, koska vanha puhallin on toiminu huomenna kaksi viikkoa ilman minkäänlaista ylimääräistä ääntä tai muutakaan ongelmaa. Viallinen se ehti olla ainakin 2 kuukautta.
                                Ja kun yhtään kylmenee niin taas mahdollisesti oikuttelee.

                                Juuri yksi kpl puhaltimen vaihtoa odottamassa kun nyt auto taas puhaltaa lämpimällä säällä.
                                Vai oliko sinulla oireena ääni?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎